Του αιρετού στο ΚΥΣΠΕ Δ. Μπράτη
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Με
αφορμή την ολοκλήρωση της διαδικασίας των μεταθέσεων του 2014, σας
ενημερώνω για την εξέλιξη και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των
υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Α. Μεταθέσεις-Αμοιβαίες μεταθέσεις
Με
καθυστέρηση 5, περίπου, μηνών ολοκληρώθηκε στις 10 Ιουλίου η διαδικασία
των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών Π.Ε. . Η πρωτοφανής αυτή καθυστέρηση
οφείλεται στις παλινωδίες της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του
Υπουργείου Παιδείας, σχετικά με την έκδοση της εγκυκλίου των μεταθέσεων,
η οποία αντί να εκδοθεί τον Νοέμβρη του 2013, εκδόθηκε τον Απρίλιο του
2014. Παρά τη μεγάλη, όμως, καθυστέρηση, φέτος, ικανοποιήθηκε πολύ
μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων - 41,53 %- έναντι 24% που είχε
ικανοποιηθεί πέρυσι και πρόπερσι. Στην Ειδική Αγωγή δε, το ποσοστό
ικανοποίησης των αιτήσεων ανέρχεται στο 69 %. Αυτό συνέβη για δύο
κυρίως λόγους: αφενός μεν γιατί στα κενά συνυπολογίσθηκαν και οι
παραιτήσεις που έγιναν από 20-30 Απρίλη του 2014, αφετέρου δε γιατί δεν
υπήρξαν περικοπές, από την πολιτική ηγεσία, στα κενά που έστειλαν τα
ΠΥΣΠΕ της χώρας, όπως συνέβη πέρυσι και στις μεταθέσεις και στις
αποσπάσεις.
Ως
αιρετός στο ΚΥΣΠΕ και στο παρελθόν, αλλά και τώρα υποστήριξα και
υποστηρίζω πως οι μεταθέσεις δεν δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα
στη λειτουργία των σχολείων, όταν γίνονται στα οργανικά κενά που
προβλέπει ο νόμος, αφού ο συνολικός αριθμός των κενών παραμένει ο ίδιος
ανεξάρτητα από την περιοχή στην οποία αυτά υπάρχουν.
Το
αν "αδειάζουν" περιοχές από εκπαιδευτικούς, αυτό δεν οφείλεται στους
συναδέλφους που ασκούν το νόμιμο δικαίωμά τους για μετάθεση, αλλά στην
πολιτική της Κυβέρνησης η οποία εδώ και 4 χρόνια δεν καλύπτει με
μόνιμους διορισμούς τα οργανικά κενά, όπως προβλέπει η νομοθεσία. Είναι
χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τετραετία έχουν αποχωρήσει από την Π.Ε.
9.000 εκπαιδευτικοί και οι μόνιμοι διορισμοί ήταν μόνο 270.
Αμοιβαίες μεταθέσεις:
Σύμφωνα με το Π.Δ. 50/96 οι αιτήσεις για τις αμοιβαίες μεταθέσεις των
εκπαιδευτικών υποβάλλονται μέσα σε 15 ημέρες από την ανακοίνωση των
Γενικών μεταθέσεων. Φέτος, δηλαδή, ως τις 25 Ιουλίου 2014. Οι όροι και
οι προϋποθέσεις για τις αμοιβαίες μεταθέσεις αναφέρονται στην ανακοίνωσή
μου με θέμα: "Αμοιβαίες μεταθέσεις εκπαιδευτικών του 2014" ( 3-5-2014)
Β. Αποσπάσεις
Σύμφωνα
με το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε η αρμόδια Δ/νση Προσωπικού στο
ΚΥΣΠΕ το Υπουργείο προσανατολίζεται να πραγματοποιήσει τον α΄ κύκλο των
αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ μετά τις 20 Αυγούστου του 2014. Όπως
επισήμανα και στο ΚΥΣΠΕ, ο α΄ κύκλος των αποσπάσεων πρέπει να γίνει πολύ
νωρίτερα, το αργότερο ως τις 10 Αυγούστου, έτσι ώστε οι συνάδελφοι να
γνωρίζουν έγκαιρα σε ποια περιοχή θα βρίσκονται την επόμενη σχολική
χρονιά, για να κάνουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, αλλά και για
να δοθεί η δυνατότητα να εξετασθούν έγκαιρα οι πιθανές ενστάσεις και οι
νέες αιτήσεις ( β΄ κύκλος) πριν το τέλος Αυγούστου. Η καθυστέρηση
εξέτασης των αποσπάσεων, όπως έγινε πέρυσι που ανακοινώθηκαν στις 6 του
Σεπτέμβρη, θα δημιουργήσει πάρα πολλά προβλήματα και στους
εκπαιδευτικούς και στο άνοιγμα των σχολείων.
Η
δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας προς το ΚΥΣΠΕ,
ότι δηλαδή θα σεβαστεί τις αποφάσεις των θεσμικών οργάνων και δεν θα
κάνει περικοπές στα κενά θα κριθεί και στις αποσπάσεις. Εξυπακούεται
πως η θέση μου, ως εκπρόσωπός σας στο ΚΥΣΠΕ, είναι πως οι αποσπάσεις
πρέπει να γίνουν με τη μοριοδότηση που ισχύει και σε όλα τα πραγματικά -
λειτουργικά κενά που υπάρχουν. Οι περσινές αλχημείες περί
πλεονασματικών και ελλειμματικών περιοχών, καταστρατήγησαν κατάφορα το
αντικειμενικό σύστημα μοριοδότησης και οδήγησαν σε πέρα για πέρα άδικα
αποτελέσματα, τα οποία σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να επαναληφθούν
φέτος. Επισημαίνω ότι και οι αποσπάσεις αποτελούν δικαίωμα του
εκπαιδευτικού, προβλέπονται στο νόμο πλαίσιο για την εκπαίδευση- Ν
1566/82- και δεν δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα, όταν γίνονται
έγκαιρα και στα πραγματικά κενά κάθε περιοχής.
Γ. Μόνιμοι διορισμοί-προσλήψεις αναπληρωτών
Παρά
τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στην Π.Ε., εξαιτίας των
συνταξιοδοτήσεων, καμιά συζήτηση δεν γίνεται αυτή τη στιγμή στο
Υπουργείο Παιδείας για μόνιμους διορισμούς. Η Κυβέρνηση δεν τηρεί στις
προσλήψεις των εκπαιδευτικών ούτε το 1 : 5, που έχει συμφωνήσει με την
τρόικα. Η απουσία μόνιμων διορισμών, τα τελευταία χρόνια, έχει ως
αποτέλεσμα να καλύπτονται τα κενά με προσλήψεις αναπληρωτών κι αυτές όχι
μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά μέσω ΕΣΠΑ. Είναι
χαρακτηριστικό ότι τη σχολική χρονιά 2013-14 από τις 10.300 συνολικά
προσλήψεις αναπληρωτών στην Π.Ε., οι 8.500 ήταν μέσω ΕΣΠΑ. Σ΄ αυτή τη
λύση προσανατολίζεται, απ΄ ότι φαίνεται, και φέτος το Υπουργείο
Παιδείας. Κανείς, όμως, ακόμη δεν γνωρίζει πόσες θα είναι οι
πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού και πόσες οι πιστώσεις μέσω ΕΣΠΑ.
Και ενώ έχουμε φτάσει στα μέσα Ιουλίου, ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι
εγκύκλιοι για τις προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών Ειδικής και Γενικής
αγωγής. Για μεν τη Γενική Αγωγή το Υπουργείο ενημερώνει ότι θα εκδοθεί
την προσεχή εβδομάδα για δε την Ειδική δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη, αφού
δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη το ζήτημα του τρόπου πρόσληψης των
προσωρινών αναπληρωτών.
Όλη
αυτή η καθυστέρηση που παρατηρείται θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην
ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αφού είναι βέβαιο πως μ΄ αυτούς
τους ρυθμούς δεν θα έχουν προσληφθεί οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί
έγκαιρα για να ανοίξουν τα σχολεία. Υπενθυμίζω ότι πέρυσι οι πρώτες
προσλήψεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής έγιναν την 1η του Οκτώβρη.
Το
Υπουργείο Παιδείας οφείλει να δώσει λύση τώρα και η λύση είναι μία.
Κάλυψη όλων των οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς και όλων των
λειτουργικών με προσλήψεις αναπληρωτών , αφού πρώτα, φυσικά ,
"ξεκλειδώσουν" οι πίνακες και υπολογιστεί η προϋπηρεσία από το 2010 και
μετά.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η
έγκαιρη πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών αποτελεί υποχρέωση της
πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας, προκειμένου να ξεκινήσει
ομαλά η νέα σχολική χρονιά. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε στη συνάντηση που θα
έχει τη Δευτέρα 14 Ιουλίου με τους αρμόδιους Υφυπουργούς Παιδείας,
πρέπει να θέσει και αυτά τα θέματα και ιδιαίτερα το θέμα της κάλυψης των
οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς, τόσο στη Γενική όσο και στην
Ειδική Αγωγή. Είναι αδιανόητο ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης
να ανακοινώνει μόνιμους διορισμούς στο δημόσιο και να μην γίνεται καμιά
αναφορά στην εκπαίδευση, όπου υπάρχουν χιλιάδες οργανικά κενά.
Δημήτρης Μπράτης
|
''children are born with wings, teachers help them to fly''
Σελίδες
Σάββατο 12 Ιουλίου 2014
Σχετικά με τις μεταθέσεις, τις αποσπάσεις και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Π. Ε. ( Γενικές - Ειδικής Αγωγής - Διαπολιτισμικά )
Παληγιάννης Β. -Μπράτης Δ. : |
|
|
Τρίτη 8 Ιουλίου 2014
Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014
Δημοκρατική Συνεργασία ΠΕ: Σχετικά με την απόφαση της 83ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για διαγραφή των διευθυντών Σχολικών μονάδων και τον διχασμό του Κλάδου
Αθήνα 3/07/2014
σχετικά με την απόφαση της 83ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
για διαγραφή των διευθυντών Σχολικών μονάδων και τον διχασμό του Κλάδου
Συναδέλφισσες , συνάδελφοι
Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, από 22-24
Ιουνίου 2014, η 83η Γενική Συνέλευση της Δ.Ο.Ε. με τη συμμετοχή 600
αντιπροσώπων απ΄ όλους τους συλλόγους της χώρας. Μια συνέλευση στην
οποία κυρίαρχο ήταν το θέμα της αξιολόγησης και των αγώνων που πρέπει να οργανώσει ο κλάδος για την αποτροπή της.
Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά, η Γενική Συνέλευση δεν
κατάφερε να πάρει καμιά αγωνιστική απόφαση γι΄ αυτό το ζήτημα, αφού,
κυρίως, οι παρατάξεις των ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ -ΑΝΤΑΡΣΥΑ, της ΕΡΑ και του ΠΑΜΕ
δεν έδειξαν καμιά διάθεση συνεννόησης έστω και στα στοιχειώδη.
Ενώ οι προτάσεις ήταν παρεμφερείς: απεργιακή κινητοποίηση αμέσως μετά
την πρώτη κίνηση που θα κάνει το Υπουργείο Παιδείας για την ατομική
αξιολόγηση τον Σεπτέμβρη και στη συνέχεια Γενικές Συνελεύσεις με πρόταση
για απεργία διαρκείας, με κύριο αίτημα την κατάργηση του νομοθετικού
πλαισίου, έθεταν διαρκώς προσχήματα και τεχνητές διαφοροποιήσεις, με
αποτέλεσμα να μη ληφθεί καμιά απόφαση.
Αυτές οι παρατάξεις ( ΕΡΑ, ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ, ΠΑΜΕ ), όμως, συμφώνησαν στο διχασμό του κλάδου. Με ευκολία, για άλλη μια φορά, εντόπισαν τον εχθρό ανάμεσά μας. Ύστερα από πρόταση του ΠΑΜΕ, την οποία ψήφισαν οι ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ και η ΕΡΑ - όχι όλοι βέβαια οι αντιπρόσωποί τους, αφού μερικοί ψήφισαν λευκό και άλλοι βγήκαν από την αίθουσα για να μην την ψηφίσουν -
αποφάσισαν τη διαγραφή 5.000 Διευθυντών των σχολικών μονάδων,
μετακυλίοντας έτσι τη συνδικαλιστική και ιστορική ευθύνη που έχει
ολόκληρος ο κλάδος για την κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου της
αξιολόγησης σε ένα κομμάτι του (στους Διευθυντές των σχολείων).
Είναι προφανές ότι η απόφαση αυτή αδυνατίζει τον αγώνα μας και μόνο μικροπαραταξιακές σκοπιμότητες εξυπηρετεί αφού:
-
Μπροστά στη μεγαλύτερη μάχη του κλάδου τον ερχόμενο Σεπτέμβρη
απέναντι στην ατομική αξιολόγηση δεν είναι δυνατόν να διασπάς
προκαταβολικά την ενότητά του, "χαρίζοντας" ουσιαστικά ένα μεγάλο
μάχιμο κομμάτι του στην απέναντι πλευρά, διασπώντας το αρραγές μέτωπο
μέσα στις σχολικές μονάδες αλλά και στις Γενικές Συνελεύσεις των
Συλλόγων, αποδυναμώνοντας την "εκ των έσω" αντίσταση. Φανταστείτε τι
αποπροσανατολισμός από τα πραγματικά προβλήματα θα γίνεται κάθε φορά
στις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων όταν θα συζητιούνται θέματα
διαγραφών..
-
Δεν είναι δυνατόν να διαγράφεις αυτούς που και με τους δικούς τους
αγώνες, από τα πρώτα τους χρόνια στην εκπαίδευση μέχρι και σήμερα,
συνέβαλαν στην καθιέρωση της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας
στα σχολεία μας και στάθηκαν διαχρονικά απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές
πολιτικές όλων των κυβερνήσεων. Με τους περισσότερους από τους
Διευθυντές για χρόνια δώσαμε μικρούς και μεγάλους αγώνες, όποτε οι
περιστάσεις το απαιτούσαν, και κερδίσαμε πολλά κάτω από τα πανό του
κλάδου στους δρόμους του αγώνα.
-
Είναι γνωστό ότι στ η συντριπτική τους πλειοψηφία οι Διευθυντές των
σχολικών μονάδων, όλο το προηγούμενο διάστημα, σε αντίθεση με τα
υπόλοιπα στελέχη εκπαίδευσης, στήριξαν τις αποφάσεις της ΔΟΕ για την
αξιολόγηση ( Υπογραφή κειμένου, άρνηση εθελοντικού ορισμού των ομάδων
εργασίας, 48ωρες απεργίες κατά τη διάρκεια των «σεμιναρίων» κ.τ.λ. )
Οι συγκεκριμένες παρατάξεις
εθελοτυφλούν αν νομίζουν ότι με τις διαγραφές αυτές θα αποδυναμώσουν τις
«αντίπαλες» παρατάξεις, γιατί στην πραγματικότητα το μόνο που κάνουν είναι να αποδυναμώνουν και να διχάζουν τον κλάδο.
Οι ομαδικές διαγραφές, κάτι που βέβαια συνηθίζουν οι πολιτικοί φορείς
τους, μας οδηγούν σε άλλες εποχές. Βέβαια, δεν μας είπαν πώς θα
υλοποιήσουν αυτές τις διαγραφές, αφού είναι γνωστό πως η Ομοσπονδία δεν
μπορεί να διαγράψει φυσικά μέλη, αλλά μόνο οι τοπικοί Σύλλογοι, τα
καταστατικά των οποίων προβλέπουν συγκεκριμένες διαδικασίες και
αυξημένες πλειοψηφίες για τη διαγραφή μελών τους. Όσοι ελπίζουν με
αποφάσεις Διοικητικών Συμβουλίων, ή Γενικές Συνελεύσεις των ελάχιστων
κομματικών φίλων τους θα πάρουν αποφάσεις διαγραφών να είναι βέβαιοι πως
θα συναντήσουν την καταδίκη ολόκληρου του κλάδου. Αξιοσημείωτο είναι,
επίσης, πως δεν μας είπαν τι θα κάνουν και με τους 5000 νέους Διευθυντές
που θα επιλεγούν το 2015. Θα τους διαγράψουν κι αυτούς; Η
συνδικαλιστική ανευθυνότητα και ανεπάρκεια στο μέγιστο βαθμό τους!!
Ως παράταξη από την περσινή Γενική Συνέλευση του κλάδου είχαμε επισημάνει ότι ο
αγώνας κατά της αξιολόγησης δεν είναι αγώνας ατομικός, μόνο των
Διευθυντών των σχολικών Μονάδων, αλλά αγώνας ολόκληρου του κλάδου τον
οποίο ή θα κερδίσουμε ή θα χάσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ. Για μας αυτή η
απόφαση της φετινής Συνέλευσης δημιουργεί πρόβλημα ενότητας στον κλάδο,
λειτουργεί διχαστικά και κάνει μεγάλη ζημιά στον κοινό αγώνα κατά της
αξιολόγησης.
Ως Δημοκρατική Συνεργασία καλούμε τις
παρατάξεις που ψήφισαν την συγκεκριμένη απόφαση να αναλογιστούν τα
προβλήματα που αυτή δημιουργεί στην ΕΝΟΤΗΤΑ και τη ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ όλων των
συναδέλφων και η οποία ουσιαστικά οδηγεί στη αποδυνάμωση των συνδικάτων
και στη δημιουργία Συλλόγων, Ενώσεων κτλ που ήδη έχουν ξεφυτρώσει γύρω
μας. Οι ευθύνες τους είναι τεράστιες. Για την
κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης χρειάζονται μαχητικοί
απεργιακοί αγώνες, σαν αυτούς που έγιναν στο παρελθόν, κι όχι ανυπακοή
κι άλλα τέτοια φαιδρά που κάποιοι προτείνουν εκ του ασφαλούς και
φέρνουν τους συναδέλφους μπροστά σε πειθαρχικά, σε διαθεσιμότητες και
αργίες.
Εξάλλου είναι γνωστό το παράδειγμα της
ΟΛΜΕ (όπου την πλειοψηφία την έχουν οι Παρεμβάσεις-ΑΝΤΑΡΣΥΑ και η ΕΡΑ),
η οποία κάλεσε τους καθηγητές σε ανυπακοή, αλλά οι καθηγητές την
αγνόησαν για άλλη μια φορά. Έτσι θέλουν να καταντήσουν και τον κλάδο
μας;
Για μας η απαράδεκτη και διχαστική
αυτή απόφαση πρέπει άμεσα να απαξιωθεί στην πράξη από τους συναδέλφους
της βάσης πριν καταστρέψει την ενότητα που τόσο έχει ανάγκη ο κλάδος
αυτή την περίοδο. Καλούμε τους συναδέλφους να αγνοήσουν τη
σταλινικού τύπου απόφαση και να δώσουν ενωμένοι τον αγώνα ενάντια στην
αξιολόγηση χειραγώγηση.
Η Δημοκρατική Συνεργασία όπως
και στο παρελθόν, μαζί με ολόκληρο τον κλάδο, έδωσε αγώνες για την
κατάργηση του επιθεωρητή και δεν επέτρεψε επί 32 χρόνια να εφαρμοστεί
καμιά αξιολόγηση - χειραγώγηση, έτσι και τώρα δηλώνει πως με το ίδιο
σθένος ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ θα συνεχίσει τον αγώνα για την
ακύρωση στην πράξη του ΠΔ 152/13, που καταργεί την παιδαγωγική ελευθερία
και δημοκρατία στα σχολεία μας.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Πότε μπορούν οι δάσκαλοι να διδάξουν μαθήματα άλλων ειδικοτήτων
Εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, διδάσκουν τα μαθήματά τους
Τα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής, της Μουσικής, καθώς και της
Θεατρικής Αγωγής, μπορούν υπό προϋποθέσεις να διδάξουν οι δάσκαλοι στα
δημοτικά σχολεία. Τα παραπάνω προκύπτουν από έγγραφα του Υπουργείου
Παιδείας.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η διδασκαλία της Μουσικής, σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις και εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας, είναι δυνατόν να γίνει και από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ 70. Οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας Μουσικής καλύπτουν πρωτίστως το μάθημα Μουσικής στις τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού.
Όσον αφορά στη Φυσική Αγωγή, αυτή διδάσκεται από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας. Λόγω της εξειδίκευσης του διδακτικού αντικείμενου, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την κάλυψη των αναγκών του μαθήματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. ολιγοθέσια σχολεία) και εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ 11, τότε και μόνο τότε είναι δυνατή η διδασκαλία του μαθήματος από εκπαιδευτικούς ΠΕ 70.
Το διδακτικό αντικείμενο της Θεατρικής Αγωγής διδάσκεται στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με Ε.Α.Ε.Π. καθώς και στο ολοήμερο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 32 και του κλάδου ΠΕ 18.41. Σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις και εφόσον έχουν εξαντληθεί όλες οι δυνατότητες στελέχωσης των δημοτικών σχολείων από εκπαιδευτικούς των παραπάνω κλάδων, η Θεατρική Αγωγή, σύμφωνα με την με αριθμ. 07/10-2-2014 Πράξη του Δ.Σ του ΙΕΠ, θα μπορούσε να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70, μετά από σχετική εισήγηση του οικείου Σχολικού Συμβούλου και Απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης, εφόσον δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριό τους, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις εξής περιπτώσεις:
1. Να είναι κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στο γνωστικό αντικείμενο του εν λόγω μαθήματος.
2. Να είναι κάτοχοι πτυχίου τμήματος Θεατρικών Σπουδών ή εναλλακτικά δραματικής σχολής, αναγνωρισμένης από το Υπουργείο Πολιτισμού.
3. Να έχουν παρακολουθήσει επιμορφωτικά σεμινάρια με αντικείμενο τη Θεατρική Αγωγή ή τη δραματική τέχνη, ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας από φορείς αναγνωρισμένους από το Υ.ΠΑΙ.Θ. ή το Υπουργείο Πολιτισμού.
Καλόγηρος Βασίλειος
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η διδασκαλία της Μουσικής, σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις και εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης ειδικότητας, είναι δυνατόν να γίνει και από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ 70. Οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας Μουσικής καλύπτουν πρωτίστως το μάθημα Μουσικής στις τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού.
Όσον αφορά στη Φυσική Αγωγή, αυτή διδάσκεται από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας. Λόγω της εξειδίκευσης του διδακτικού αντικείμενου, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την κάλυψη των αναγκών του μαθήματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. ολιγοθέσια σχολεία) και εφόσον δεν υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ 11, τότε και μόνο τότε είναι δυνατή η διδασκαλία του μαθήματος από εκπαιδευτικούς ΠΕ 70.
Το διδακτικό αντικείμενο της Θεατρικής Αγωγής διδάσκεται στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με Ε.Α.Ε.Π. καθώς και στο ολοήμερο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 32 και του κλάδου ΠΕ 18.41. Σε εξαιρετικές και μόνο περιπτώσεις και εφόσον έχουν εξαντληθεί όλες οι δυνατότητες στελέχωσης των δημοτικών σχολείων από εκπαιδευτικούς των παραπάνω κλάδων, η Θεατρική Αγωγή, σύμφωνα με την με αριθμ. 07/10-2-2014 Πράξη του Δ.Σ του ΙΕΠ, θα μπορούσε να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70, μετά από σχετική εισήγηση του οικείου Σχολικού Συμβούλου και Απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπαίδευσης, εφόσον δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριό τους, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τις εξής περιπτώσεις:
1. Να είναι κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στο γνωστικό αντικείμενο του εν λόγω μαθήματος.
2. Να είναι κάτοχοι πτυχίου τμήματος Θεατρικών Σπουδών ή εναλλακτικά δραματικής σχολής, αναγνωρισμένης από το Υπουργείο Πολιτισμού.
3. Να έχουν παρακολουθήσει επιμορφωτικά σεμινάρια με αντικείμενο τη Θεατρική Αγωγή ή τη δραματική τέχνη, ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας από φορείς αναγνωρισμένους από το Υ.ΠΑΙ.Θ. ή το Υπουργείο Πολιτισμού.
Καλόγηρος Βασίλειος
ΔΟΕ: Για την απόφαση της 83ης Γ.Σ. περί μέτρων αποτροπής της αξιολόγησης και διαγραφών στελεχών εκπαίδευσης.
Αριθ. Πρωτ. 924 Αθήνα 1/7/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
ΘΕΜΑ: Για την απόφαση της 83ης Γ.Σ. περί μέτρων αποτροπής της αξιολόγησης και διαγραφών στελεχών εκπαίδευσης.
Σχετικά με την απόφαση της 83ης Γ.Σ. για
τη διαγραφή των στελεχών της εκπαίδευσης ως μέτρο αποτροπής της
εφαρμογής της αξιολόγησης, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ενημερώνει τους
συναδέλφους για τα παρακάτω:
Η συγκεκριμένη απόφαση δεν έχει το χαρακτήρα
υποκατάστασης των διαδικασιών, που προβλέπονται στο καταστατικό του κάθε
Συλλόγου Εκπαιδευτικών σε σχέση με τη διαγραφή μελών, που
εναντιώνονται με τη δράση τους στους σκοπούς του Συλλόγου, καθώς κάτι
τέτοιο θα συνιστούσε παρέμβαση στην εσωτερική αυτονομία των Συλλόγων.
Υπό την έννοια αυτή, η απόφαση περί διαγραφής ή όχι
μελών των Συλλόγων, θα πρέπει να υλοποιηθεί βάσει των διαδικασιών, που
προβλέπει το καταστατικό κάθε Συλλόγου, περί πειθαρχικής διαδικασίας.
Σημειώνεται, ότι στην πλειοψηφία των καταστατικών ρητά αναφέρονται τα
αδικήματα, που μπορούν να οδηγήσουν στην απόφαση για αποβολή μέλους του
Συλλόγου, κατά κανόνα δε με απόφαση της πλειοψηφίας της Γενικής
Συνέλευσης που βρίσκεται σε καταστατική απαρτία. Εφιστούμε την προσοχή
στους συλλόγους, ότι θα πρέπει απαρέγκλιτα να εφαρμοστούν όσες εγγυήσεις
προβλέπουν τα καταστατικά, πχ κλήση σε απολογία, παροχή χρόνου για
χορήγηση εξηγήσεων κλπ.
Για τις περιπτώσεις που δεν υπάρχει πρόβλεψη στο καταστατικό, ισχύουν τα όσα ορίζονται στο άρθρο 88 του Αστικού Κώδικα : «Αποβολή
μέλους επιτρέπεται 1. στις περιπτώσεις, που προβλέπει το καταστατικό 2.
αν υπάρχει σπουδαίος λόγος και το αποφασίσει η Γενική Συνέλευση».
ΑΔΕΔΥ: 2014.07.02 - Δελτίο Τύπου - Όχι στην αξιολόγηση
Ημερομηνία: 02/07/2014 | |
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. αποφάσισε να καλέσει τις πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες οργανώσεις να εντείνουν τις προσπάθειές τους ενάντια στην εφαρμογή του νόμου για την «αξιολόγηση».
Με αφορμή την έναρξη της διανομής των φύλλων αξιολόγησης:
Υπενθυμίζουμε
τέλος την από 28.4.14 απόφαση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. (η οποία έχει κοινοποιηθεί
με εξώδικο σε όλα τα υπουργεία και τις υπηρεσίες) με την οποία έχει προκηρυχθεί απεργία - αποχή από όλες τις φάσεις τις αξιολόγησης και ισχύει για το σύνολο των εργαζομένων στον Δημόσιο Τομέα.
ΜΕ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Δελτίο Τύπου - PDF
|
Τρίτη 1 Ιουλίου 2014
ΑΔΕΔΥ: 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΤΕΤΑΡΤΗ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2014
ΟΛΟΙ και ΟΛΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ
24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΤΕΤΑΡΤΗ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2014
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Η ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης και
της τρόικα εναντίον των εργαζομένων, των συνταξιούχων και της κοινωνίας
γενικότερα συνεχίζεται και εντείνεται παρά το περίφημο… success story.
Η κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική της αναδιανομής του πλούτου και της διάλυσης των τελευταίων αναχωμάτων στα εργασιακά δικαιώματα και την κοινωνική προστασία.
Συνεχίζει την πολιτική της απομείωσης των παρεχόμενων κοινωνικών αγαθών μέσω της κατάργησης δομών και υπηρεσιών. Εκχωρεί νευραλγικής σημασίας τομείς του κοινωνικού κράτους και της δημόσιας περιουσίας (υγεία, παιδεία, δομές αυτοδιοίκησης, ενέργεια, νερό, λιμάνια, παραλίες κλπ) στο ιδιωτικό κερδοσκοπικό κεφάλαιο.
Ταυτόχρονα, μέσω των διαθεσιμοτήτων, των απολύσεων, της απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων και της κατάργησης κάθε έννοιας εργατικού δικαίου επιδιώκεται η μετατροπή των εργαζόμενων σε «απασχολούμενους» με μισθούς πείνας και φυσικά χωρίς εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Η κυβέρνηση με την πολιτική της καταδικάζει στην ανεργία και την εξαθλίωση τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία και ανάμεσα τους χιλιάδες εργαζόμενους στο δημόσιο. Εργαζόμενους που συνεχίζουν εδώ και ένα χρόνο τον δίκαιο αγώνα για την επαναπρόσληψή τους και την επαναλειτουργία των δομών και υπηρεσιών που καταργήθηκαν αλλά και νέους εργαζόμενους που καλούνται να θυσιαστούν στον μνημονιακό βωμό. Οι απολύσεις και οι συνταξιοδοτήσεις από το δημόσιο δεν έχουν τέλος. Πάνω από 290.000 χιλιάδες έχουν συνταξιοδοτηθεί ή απολυθεί από το 2010 αλλά η κυβέρνηση και η τρόικα συνεχίζουν την βάρβαρη πολιτική.
Η κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα προχωρεί στον επανέλεγχο της διαδικασίας μονιμοποίησης 38.000 υπαλλήλων, επιδιώκοντας να δημιουργήσει νέες λίστες εργαζομένων προς απόλυση.
Έπειτα από την κατασκευή χιλιάδων «επίορκων υπαλλήλων», καθώς και «πλεονάζοντος προσωπικού», προσπαθεί τώρα με εργαλείο την «αξιολόγηση» να οδηγήσει χιλιάδες ακόμα σε διαθεσιμότητα και σε απόλυση.
Παράλληλα, η κυβέρνηση επικαλούμενη τη μείωση του κατώτερου μισθού στον ιδιωτικό τομέα ετοιμάζεται να προωθήσει για ψήφιση νέο μισθολόγιο για το Δημόσιο, που θα μειώνει ακόμα περισσότερο τις αποδοχές της πλειονότητας των δημόσιων υπαλλήλων και θα συνδέει τον μισθό με την αξιολόγηση με σκοπό το βόλεμα «ημετέρων». Οι μειώσεις των αποδοχών θα αφορούν όλες τις κατηγορίες και κλάδους, αφού θα μειωθεί ο κατώτερος βασικός μισθός που αποτελεί την βάση κάθε μισθολογίου. Η κυβερνητική προπαγάνδα, που όπως και το 2010 επαναλαμβάνεται και σήμερα για την βελτίωση δήθεν των αποδοχών κάποιων κλάδων, δεν μπορεί να αποπροσανατολίσει κανέναν.
Με το Νομοσχέδιο επιλογής Προϊσταμένων στο Δημόσιο, η κυβέρνηση προετοιμάζει νέα έφοδο στις θέσεις ευθύνης προσπαθώντας να ελέγξει πλήρως τη διοικητική ιεραρχία και να επιβάλει πλήρη συμμόρφωση στους μνημονιακούς σχεδιασμούς για το χώρο του δημοσίου, συνεχίζοντας και διευρύνοντας τον ασφυκτικό κομματικό έλεγχο και τις πελατειακές σχέσεις.
Η κυβέρνηση και η τρόικα προετοιμάζουν νέα επίθεση στα ασφαλιστικά μας δικαιώματα με νέες μειώσεις των επικουρικών και των κύριων συντάξεων, δραματικές μειώσεις στο εφάπαξ και νέες αυξήσεις στα όρια ηλικίας .
Η κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική της αναδιανομής του πλούτου και της διάλυσης των τελευταίων αναχωμάτων στα εργασιακά δικαιώματα και την κοινωνική προστασία.
Συνεχίζει την πολιτική της απομείωσης των παρεχόμενων κοινωνικών αγαθών μέσω της κατάργησης δομών και υπηρεσιών. Εκχωρεί νευραλγικής σημασίας τομείς του κοινωνικού κράτους και της δημόσιας περιουσίας (υγεία, παιδεία, δομές αυτοδιοίκησης, ενέργεια, νερό, λιμάνια, παραλίες κλπ) στο ιδιωτικό κερδοσκοπικό κεφάλαιο.
Ταυτόχρονα, μέσω των διαθεσιμοτήτων, των απολύσεων, της απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων και της κατάργησης κάθε έννοιας εργατικού δικαίου επιδιώκεται η μετατροπή των εργαζόμενων σε «απασχολούμενους» με μισθούς πείνας και φυσικά χωρίς εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Η κυβέρνηση με την πολιτική της καταδικάζει στην ανεργία και την εξαθλίωση τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία και ανάμεσα τους χιλιάδες εργαζόμενους στο δημόσιο. Εργαζόμενους που συνεχίζουν εδώ και ένα χρόνο τον δίκαιο αγώνα για την επαναπρόσληψή τους και την επαναλειτουργία των δομών και υπηρεσιών που καταργήθηκαν αλλά και νέους εργαζόμενους που καλούνται να θυσιαστούν στον μνημονιακό βωμό. Οι απολύσεις και οι συνταξιοδοτήσεις από το δημόσιο δεν έχουν τέλος. Πάνω από 290.000 χιλιάδες έχουν συνταξιοδοτηθεί ή απολυθεί από το 2010 αλλά η κυβέρνηση και η τρόικα συνεχίζουν την βάρβαρη πολιτική.
Η κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα προχωρεί στον επανέλεγχο της διαδικασίας μονιμοποίησης 38.000 υπαλλήλων, επιδιώκοντας να δημιουργήσει νέες λίστες εργαζομένων προς απόλυση.
Έπειτα από την κατασκευή χιλιάδων «επίορκων υπαλλήλων», καθώς και «πλεονάζοντος προσωπικού», προσπαθεί τώρα με εργαλείο την «αξιολόγηση» να οδηγήσει χιλιάδες ακόμα σε διαθεσιμότητα και σε απόλυση.
Παράλληλα, η κυβέρνηση επικαλούμενη τη μείωση του κατώτερου μισθού στον ιδιωτικό τομέα ετοιμάζεται να προωθήσει για ψήφιση νέο μισθολόγιο για το Δημόσιο, που θα μειώνει ακόμα περισσότερο τις αποδοχές της πλειονότητας των δημόσιων υπαλλήλων και θα συνδέει τον μισθό με την αξιολόγηση με σκοπό το βόλεμα «ημετέρων». Οι μειώσεις των αποδοχών θα αφορούν όλες τις κατηγορίες και κλάδους, αφού θα μειωθεί ο κατώτερος βασικός μισθός που αποτελεί την βάση κάθε μισθολογίου. Η κυβερνητική προπαγάνδα, που όπως και το 2010 επαναλαμβάνεται και σήμερα για την βελτίωση δήθεν των αποδοχών κάποιων κλάδων, δεν μπορεί να αποπροσανατολίσει κανέναν.
Με το Νομοσχέδιο επιλογής Προϊσταμένων στο Δημόσιο, η κυβέρνηση προετοιμάζει νέα έφοδο στις θέσεις ευθύνης προσπαθώντας να ελέγξει πλήρως τη διοικητική ιεραρχία και να επιβάλει πλήρη συμμόρφωση στους μνημονιακούς σχεδιασμούς για το χώρο του δημοσίου, συνεχίζοντας και διευρύνοντας τον ασφυκτικό κομματικό έλεγχο και τις πελατειακές σχέσεις.
Η κυβέρνηση και η τρόικα προετοιμάζουν νέα επίθεση στα ασφαλιστικά μας δικαιώματα με νέες μειώσεις των επικουρικών και των κύριων συντάξεων, δραματικές μειώσεις στο εφάπαξ και νέες αυξήσεις στα όρια ηλικίας .
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Συνεχίζουμε με 24ωρη Πανελλαδική απεργία σε όλο το Δημόσιο
την Τετάρτη, 9 Ιουλίου 2014
συγκέντρωση Πλατεία Κλαυθμώνος ώρα 11:00πμ
Συμμετέχουμε στα συλλαλητήρια που πραγματοποιούνται σε όλη τη χώρα
Με τη μαζική μας συμμετοχή στην Απεργία,
στις Γενικές Συνελεύσεις, στις συγκεντρώσεις και πορείες σε όλη τη χώρα
δηλώνουμε με τον πιο ηχηρό τρόπο την εναντίωση μας σε αυτές τις
πολιτικές.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Σε μια περίοδο που η κυβέρνηση εντείνει
τις επιθέσεις της εναντίον των εργαζομένων, η απάντηση που θα λάβει θα
πρέπει να είναι καθολική. Κανείς δεν θα συμμετέχει στη διαδικασία
αξιολόγησης –απόλυσης χιλιάδων συναδέλφων μας. Κανείς συνάδελφος δεν θα
«εξαργυρώσει» οποιαδήποτε υπηρεσιακή θέση βάζοντας την υπογραφή του για
την απόλυση συναδέλφων του. Δεν θα επιτρέψουμε να επιβληθεί ο
κανιβαλισμός που η κυβέρνηση θέλει να προωθήσει στις Δημόσιες Υπηρεσίες.
Συνένοχους στο έγκλημα δεν θα μας έχουν.
Με τον αγώνα μας απαιτούμε:
ΟΧΙ στην αξιολόγηση –λαιμητόμο.
ΟΧΙ στις διαθεσιμότητες – απολύσεις.
ΟΧΙ στις νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων.
Δημόσια και κοινωνικά αγαθά για όλους τους πολίτες.
Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους.
ΟΧΙ στις διαθεσιμότητες – απολύσεις.
ΟΧΙ στις νέες μειώσεις μισθών και συντάξεων.
Δημόσια και κοινωνικά αγαθά για όλους τους πολίτες.
Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους.
Τέλος στη διαδικασία επανελέγχου της μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου σε αορίστου χρόνου.
Να επιστραφούν τα κλεμμένα αποθεματικά των Ταμείων.
ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ, των λιμανιών, των αιγιαλών και γενικότερα της δημόσιας περιουσίας.
ΟΧΙ στη διάλυση της κοινωνικής ασφάλισης.
ΟΧΙ στη διάλυση της κοινωνικής ασφάλισης.
ΜΕ ΕΝΩΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ
Δελτίο Τύπου για την εξ αποστάσεως επιμόρφωση των Διευθυντών των Σχολικών Μονάδων της Π.Ε. Ιωαννίνων
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ |
Ιωάννινα, 1-7-2014
Αρ. πρωτ. 129
|
Ταχ. Δ/νση: Αράπη 1A - 45332 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Τηλ. - FAX: 26510 78747
Ιστοσελίδα: www.syldnioa.gr
|
Προς ΜΕΛΗ ΜΜΕ |
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τη
Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ του Συλλόγου
μας με τους Διευθυντές των 4/θέσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων
Ιωαννίνων για διαμόρφωση κοινής στάσης απέναντι στο ζήτημα της εξ’
αποστάσεως επιμόρφωσής τους σχετικά με την αξιολόγηση.
Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων λαμβάνοντας υπόψη:
α) την εισήγηση-κάλεσμα του ΔΣ του Συλλόγου μας για άρνηση συμμετοχής στη διαδικασία αυτή,
β) την απόφαση της ΔΟΕ,
γ) τη νομικά έωλη επιστολή του ΙΕΠ για την επιμόρφωση και
δ)
την στάση μας όλη την προηγούμενη περίοδο για το θέμα της
αυτό-αξιολόγησης (μπλοκάρισμα όλων των σεμιναρίων, άρνηση εθελοντικής
συμμετοχής στην αυτοαξιολόγηση, κατάθεση κοινού κειμένου έκθεσης
αυτοαξιολόγησης κλπ)
αποφάσισαν να μη συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση
και να καταθέσουν στην Περιφερειακή Διευθύντρια Α/θμιας & Β/θμιας
Εκπαίδευσης Ηπείρου το κείμενο αναφοράς που συντάχθηκε από τη νομική
σύμβουλο της Δ.Ο.Ε. και ενισχύει με νομική τεκμηρίωση την απόφασή τους.
Το Διοικητικό συμβούλιο στηρίζει και συγχαίρει τους συναδέλφους Διευθυντές και Διευθύντριες για τη δυναμική και συνεπή στάση που επέδειξαν με το να ακυρώσουν, με τη συμμετοχή τους στις απεργιακές κινητοποιήσεις που κήρυξε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., τα επιμορφωτικά σεμινάρια της Α.Ε.Ε. αλλά και τη μη συμμετοχή τους στη φαιδρή διαδικασία της «επιμόρφωσης» εξ' αποστάσεως.
Το Δ.Σ. καλεί όλους τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση και συσπείρωση για να διατηρήσουμε το παιδαγωγικό κλίμα και την παιδαγωγική ελευθερία μέσα στα σχολεία που σήμερα υποβαθμίζεται και απειλείται!
Όλοι μαζί γιατί τα προβλήματα είναι μεγάλα, πιέζουν και απαιτούν λύσεις
Το Δ.Σ.
Οι φωτογραφίες είναι από τη
συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου με την Περιφερειακή Διευθύντρια
Εκπαίδευσης Ηπείρου όπου ο Πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ της κατατέθεσαν
το κείμενο αναφοράς που υπέγραψαν οι Διευθυντές των Ιωαννίνων.
Όχι στην αξιολόγηση που κατηγοροποιεί σχολεία και εκπαιδευτικούς, ναι στην αξιολόγηση
που θα βελτιώνει το παραγόμενο εκπαιδευτικό έργο, τον εκπαιδευτικό και
θα στηρίζει το Δημόσιο σχολείο είπε το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών
Π.Ε. Ιωαννίνωνστην Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου.
Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ο Μ. Apple
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Διαβάσαμε εδώ το θεωρητικό πλαίσιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και είδαμε το όνομα M. Apple να εμφανίζεται με μεγάλη συχνότητα στις παραπομπές (24 φορές σε 50 σελίδες). Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα παρατίθενται σε εισαγωγικά και μεγάλα τμήματα των κειμένων του.
Από την πρώτη ανάγνωση, ο M. Apple μοιάζει να είναι το θεωρητικό μυαλό πίσω από το πλαίσιο της αξιολόγησης. Θα περιμέναμε, λοιπόν, στα γραπτά του να υπερασπίζεται την ανάγκη για τη μέτρηση της απόδοσης των δασκάλων, να επιρρίπτει στους εκπαιδευτικούς μεγάλο μέρος της ευθύνης για τα προβλήματα της εκπαίδευσης, να είναι ίσως και κατά των συνδικάτων που αντιστέκονται στις αλλαγές.
Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο! Ο Michael Apple, που υπήρξε πρόεδρος του σωματείου εκπαιδευτικών της περιοχής του στην αρχή της καριέρας του, αποτελεί έναν από τους βασικότερους αντιπάλους των νεοφιλελεύθερων, νεοσυντηρητικών (όπως ο ίδιος τις ονομάζει) εκπαιδευτικών πολιτικών που εφαρμόζονται τελευταία σε διάφορες χώρες.
Για του λόγου το αληθές, ας δούμε τι γράφει ο M. Apple στην εισαγωγή ενός πρόσφατου βιβλίου του (σ.σ. η μετάφραση δική μου) [Apple, M. (2014) Official Knowledge, Democratic Education in a Conservative Age, 3rd ed., Routledge]:
...Την εποχή που ήμουν Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης, μου ζητήθηκε να δώσω μια διάλεξη σε δασκάλους και διευθυντές σχολείων στην οποία επρόκειτο να αναφερθώ κριτικά στις πολιτικές που προτείνονταν για την εκπαίδευση και στο πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε τα σχολεία μας να ανταποκρίνονται καλύτερα στις κοινωνίες εδώ και αλλού. Αφού μου δόθηκε η πρόσκληση, κάποιοι από το Πολιτειακό Υπουργείο Εκπαίδευσης της Βικτόρια ήρθαν να με ακούσουν στο Πανεπιστήμιο να μιλάω, σε πιο ακαδημαϊκή κατεύθυνση, σχετικά με τις πολιτικές και τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων πρακτικών στην εκπαίδευση. Μερικές μέρες μετά από αυτή την ομιλία, η πρόσκλησή μου ακυρώθηκε. «Οι υπηρεσίες μου δεν ήταν πια αναγκαίες.» Αυτά που είχα να πω ήταν «αρκετά αμφιλεγόμενα».
Το πλαίσιο αυτής της απόφασης ήταν το εξής: Η νεοφιλελεύθερη κυβέρνησης της Πολιτείας είχε την πρόθεση να επιβάλλει πολιτικές όπως: μισθοί δασκάλων και διευθυντών ανάλογα με την απόδοση, αυξημένη υποστήριξη στα ιδιωτικά σχολεία, επιχειρηματικά μοντέλα διοίκησης, πολιτικές κατά του συνδικάτου και τέτοια...
Το συνδικάτο των δασκάλων και των διευθυντών ήταν εντελώς αντίθετο σε αυτές τις πολιτικές, αλλά η κυβέρνηση ήταν ανυποχώρητη στην εφαρμογή τους και αρνήθηκε να τις διαπραγματευτεί. Έκανε επίσης ξεκάθαρο ότι δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένη με το να συζητούνται αυτά τα θέματα δημόσια.
Ας είμαστε ειλικρινείς. Είναι μια δύσκολη εποχή για την εκπαίδευση. Νεοφιλελεύθερες και νεοσυντηρητικές πολιτικές έχουν μεγάλη επίδραση στα σχολεία, στους διευθυντές, στους δασκάλους, σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό. (...) Κάτω από την επιρροή αυτών που αποκτούν αυξημένη δύναμη στην εκπαίδευση και σε ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, ό,τι δημόσιο είναι, υποτίθεται, κακό και ό,τι ιδιωτικό, καλό. Προωθούνται περικοπές δαπανών, περικόπτονται θέσεις εργασίας, σημειώνονται επιθέσεις στους εκπαιδευτικούς σε όλα τα επίπεδα όπως επίσης στην αυτονομία τους και στους οργανισμούς τους, επιβάλλονται επιχειρηματικά μοντέλα ανταγωνιστικότητας, ελέγχου και μέτρησης, η συνεχής ανασφάλεια έχει γίνει κανονικότητα. Η απώλεια του σεβασμού στον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών είναι εντυπωσιακή.
(...) Ανάμεσα στα πιο αμφιλεγόμενα, για την κυβέρνηση, θέματα που ανέδειξα ήταν η πληρωμή των δασκάλων με βάση την απόδοσή τους. (...) Οι συντηρητικές κυβερνήσεις και τα στελέχη της δημόσιας εκπαίδευσης δεν επιθυμούν να λάβουν υπόψη τους τα αντεπιχειρήματα ενάντια στη εφαρμογή της, πριν την επιβάλλουν σε δασκάλους και διευθυντές. Πιο κριτικά, μόλις λίγες αδιάσειστες αποδείξεις υπάρχουν για να υποστηρίξουν τη χρήση της. Το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας δείχνει ότι δεν έχει αυξήσει τις επιδόσεις. Αντίθετα, δημιουργεί συνθήκες ανταγωνισμού μεταξύ των δασκάλων και διευθυντών σε μια εποχή που οι συνεργατικές σχέσεις είναι αυξημένα σημαντικές. (...)
[πρόλογος σελ. xii – xiii]
Και συνεχίζει λίγο πιο κάτω ο M. Apple:
Για τις συντηρητικές κυβερνήσεις σε περιοχές όπως η Μαδρίτη –και το Λονδίνο, η Αθήνα, η Λισσαβόνα, μεγάλες πόλεις και ολόκληρες πολιτείες στις Η.Π.Α. και σε πολλές άλλες χώρες– η κρίση, η εξαθλίωση και η απώλεια των κεκτημένων δυνατοτήτων του λαού, μπορεί να επιλυθεί μόνο με τη θρησκεία της αγοράς. Συρρίκνωσε το κράτος, αφαίρεσε το δίχτυ προστασίας, εφάρμοσε κανόνες αγοράς, απόλυσε τους δημοσίους υπαλλήλους, κάνε τους ανθρώπους πιο ανασφαλείς αφαιρώντας το δικαίωμα στις προσιτές δαπάνες υγείας, μείωσε τις συντάξεις, μείωσε τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, θέσε σε διαθεσιμότητα τους δασκάλους, (...).
Δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί αυτές οι πολιτικές έχουν τόση δύναμη αν δεν πάμε περισσότερο βαθιά στους δημιουργικούς τρόπους με τους οποίους η Δεξιά έχει εργαστεί στο να αλλάξει τον κοινό μας νου, ώστε οι σημασίες των λέξεων (...) να μεταμορφωθούν δραστικά. (...) Λέξεις όπως δημοκρατία, ισότητα και ελευθερία ξεκοιλιάστηκαν, απομονώθηκαν από την ιστορία τους και τα κοινωνικά κινήματα που τις καθιέρωσαν ως σημαντικά στοιχεία στη διαμόρφωση πιο προοδευτικών κοινωνικών και εκπαιδευτικών πολιτικών.
[πρόλογος σελ. xviii]
Τελικά, είναι προφανές: ο M. Apple, όχι μόνο δεν μπορεί να υποστηρίζει θεωρητικά το πλαίσιο της συγκεκριμένης αξιολόγησης αλλά στέκεται και αρνητικά απέναντί του. Και φυσικά, τώρα θα ρωτήσετε: και πώς δικαιολογείται η τόσο συχνή παρουσία του M. Apple στις παραπομπές του θεωρητικού πλαισίου της αξιολόγησης; Πρόκειται για σύγχυση των συντακτών ή για προσπάθεια πρόκλησης σύγχυσης στους αναγνώστες μέσω αποσπασματικών παραπομπών; Μήπως συμβαίνει κάτι άλλο; Η συζήτηση στην εκπαιδευτική κοινότητα και ο χρόνος θα δείξουν...
Επιπλέον πηγές πληροφοριών για τον Μ.W.Apple:
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Apple (στα αγγλικά)
http://www.e-lesxi.gr/#!apple/czi1
http://www.e-lesxi.gr/#!sifandos/c1x53
Δ.Θ.Κ.
εκπαιδευτικός
Διαβάσαμε εδώ το θεωρητικό πλαίσιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και είδαμε το όνομα M. Apple να εμφανίζεται με μεγάλη συχνότητα στις παραπομπές (24 φορές σε 50 σελίδες). Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα παρατίθενται σε εισαγωγικά και μεγάλα τμήματα των κειμένων του.
Από την πρώτη ανάγνωση, ο M. Apple μοιάζει να είναι το θεωρητικό μυαλό πίσω από το πλαίσιο της αξιολόγησης. Θα περιμέναμε, λοιπόν, στα γραπτά του να υπερασπίζεται την ανάγκη για τη μέτρηση της απόδοσης των δασκάλων, να επιρρίπτει στους εκπαιδευτικούς μεγάλο μέρος της ευθύνης για τα προβλήματα της εκπαίδευσης, να είναι ίσως και κατά των συνδικάτων που αντιστέκονται στις αλλαγές.
Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο! Ο Michael Apple, που υπήρξε πρόεδρος του σωματείου εκπαιδευτικών της περιοχής του στην αρχή της καριέρας του, αποτελεί έναν από τους βασικότερους αντιπάλους των νεοφιλελεύθερων, νεοσυντηρητικών (όπως ο ίδιος τις ονομάζει) εκπαιδευτικών πολιτικών που εφαρμόζονται τελευταία σε διάφορες χώρες.
Για του λόγου το αληθές, ας δούμε τι γράφει ο M. Apple στην εισαγωγή ενός πρόσφατου βιβλίου του (σ.σ. η μετάφραση δική μου) [Apple, M. (2014) Official Knowledge, Democratic Education in a Conservative Age, 3rd ed., Routledge]:
...Την εποχή που ήμουν Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης, μου ζητήθηκε να δώσω μια διάλεξη σε δασκάλους και διευθυντές σχολείων στην οποία επρόκειτο να αναφερθώ κριτικά στις πολιτικές που προτείνονταν για την εκπαίδευση και στο πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε τα σχολεία μας να ανταποκρίνονται καλύτερα στις κοινωνίες εδώ και αλλού. Αφού μου δόθηκε η πρόσκληση, κάποιοι από το Πολιτειακό Υπουργείο Εκπαίδευσης της Βικτόρια ήρθαν να με ακούσουν στο Πανεπιστήμιο να μιλάω, σε πιο ακαδημαϊκή κατεύθυνση, σχετικά με τις πολιτικές και τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων πρακτικών στην εκπαίδευση. Μερικές μέρες μετά από αυτή την ομιλία, η πρόσκλησή μου ακυρώθηκε. «Οι υπηρεσίες μου δεν ήταν πια αναγκαίες.» Αυτά που είχα να πω ήταν «αρκετά αμφιλεγόμενα».
Το πλαίσιο αυτής της απόφασης ήταν το εξής: Η νεοφιλελεύθερη κυβέρνησης της Πολιτείας είχε την πρόθεση να επιβάλλει πολιτικές όπως: μισθοί δασκάλων και διευθυντών ανάλογα με την απόδοση, αυξημένη υποστήριξη στα ιδιωτικά σχολεία, επιχειρηματικά μοντέλα διοίκησης, πολιτικές κατά του συνδικάτου και τέτοια...
Το συνδικάτο των δασκάλων και των διευθυντών ήταν εντελώς αντίθετο σε αυτές τις πολιτικές, αλλά η κυβέρνηση ήταν ανυποχώρητη στην εφαρμογή τους και αρνήθηκε να τις διαπραγματευτεί. Έκανε επίσης ξεκάθαρο ότι δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένη με το να συζητούνται αυτά τα θέματα δημόσια.
Ας είμαστε ειλικρινείς. Είναι μια δύσκολη εποχή για την εκπαίδευση. Νεοφιλελεύθερες και νεοσυντηρητικές πολιτικές έχουν μεγάλη επίδραση στα σχολεία, στους διευθυντές, στους δασκάλους, σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό. (...) Κάτω από την επιρροή αυτών που αποκτούν αυξημένη δύναμη στην εκπαίδευση και σε ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας, ό,τι δημόσιο είναι, υποτίθεται, κακό και ό,τι ιδιωτικό, καλό. Προωθούνται περικοπές δαπανών, περικόπτονται θέσεις εργασίας, σημειώνονται επιθέσεις στους εκπαιδευτικούς σε όλα τα επίπεδα όπως επίσης στην αυτονομία τους και στους οργανισμούς τους, επιβάλλονται επιχειρηματικά μοντέλα ανταγωνιστικότητας, ελέγχου και μέτρησης, η συνεχής ανασφάλεια έχει γίνει κανονικότητα. Η απώλεια του σεβασμού στον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών είναι εντυπωσιακή.
(...) Ανάμεσα στα πιο αμφιλεγόμενα, για την κυβέρνηση, θέματα που ανέδειξα ήταν η πληρωμή των δασκάλων με βάση την απόδοσή τους. (...) Οι συντηρητικές κυβερνήσεις και τα στελέχη της δημόσιας εκπαίδευσης δεν επιθυμούν να λάβουν υπόψη τους τα αντεπιχειρήματα ενάντια στη εφαρμογή της, πριν την επιβάλλουν σε δασκάλους και διευθυντές. Πιο κριτικά, μόλις λίγες αδιάσειστες αποδείξεις υπάρχουν για να υποστηρίξουν τη χρήση της. Το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας δείχνει ότι δεν έχει αυξήσει τις επιδόσεις. Αντίθετα, δημιουργεί συνθήκες ανταγωνισμού μεταξύ των δασκάλων και διευθυντών σε μια εποχή που οι συνεργατικές σχέσεις είναι αυξημένα σημαντικές. (...)
[πρόλογος σελ. xii – xiii]
Και συνεχίζει λίγο πιο κάτω ο M. Apple:
Για τις συντηρητικές κυβερνήσεις σε περιοχές όπως η Μαδρίτη –και το Λονδίνο, η Αθήνα, η Λισσαβόνα, μεγάλες πόλεις και ολόκληρες πολιτείες στις Η.Π.Α. και σε πολλές άλλες χώρες– η κρίση, η εξαθλίωση και η απώλεια των κεκτημένων δυνατοτήτων του λαού, μπορεί να επιλυθεί μόνο με τη θρησκεία της αγοράς. Συρρίκνωσε το κράτος, αφαίρεσε το δίχτυ προστασίας, εφάρμοσε κανόνες αγοράς, απόλυσε τους δημοσίους υπαλλήλους, κάνε τους ανθρώπους πιο ανασφαλείς αφαιρώντας το δικαίωμα στις προσιτές δαπάνες υγείας, μείωσε τις συντάξεις, μείωσε τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, θέσε σε διαθεσιμότητα τους δασκάλους, (...).
Δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί αυτές οι πολιτικές έχουν τόση δύναμη αν δεν πάμε περισσότερο βαθιά στους δημιουργικούς τρόπους με τους οποίους η Δεξιά έχει εργαστεί στο να αλλάξει τον κοινό μας νου, ώστε οι σημασίες των λέξεων (...) να μεταμορφωθούν δραστικά. (...) Λέξεις όπως δημοκρατία, ισότητα και ελευθερία ξεκοιλιάστηκαν, απομονώθηκαν από την ιστορία τους και τα κοινωνικά κινήματα που τις καθιέρωσαν ως σημαντικά στοιχεία στη διαμόρφωση πιο προοδευτικών κοινωνικών και εκπαιδευτικών πολιτικών.
[πρόλογος σελ. xviii]
Τελικά, είναι προφανές: ο M. Apple, όχι μόνο δεν μπορεί να υποστηρίζει θεωρητικά το πλαίσιο της συγκεκριμένης αξιολόγησης αλλά στέκεται και αρνητικά απέναντί του. Και φυσικά, τώρα θα ρωτήσετε: και πώς δικαιολογείται η τόσο συχνή παρουσία του M. Apple στις παραπομπές του θεωρητικού πλαισίου της αξιολόγησης; Πρόκειται για σύγχυση των συντακτών ή για προσπάθεια πρόκλησης σύγχυσης στους αναγνώστες μέσω αποσπασματικών παραπομπών; Μήπως συμβαίνει κάτι άλλο; Η συζήτηση στην εκπαιδευτική κοινότητα και ο χρόνος θα δείξουν...
Επιπλέον πηγές πληροφοριών για τον Μ.W.Apple:
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Apple (στα αγγλικά)
http://www.e-lesxi.gr/#!apple/czi1
http://www.e-lesxi.gr/#!sifandos/c1x53
Δ.Θ.Κ.
εκπαιδευτικός
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)