Σελίδες

Σάββατο 17 Μαΐου 2014

Σε 10 εταιρείες ανήκουν σχεδόν όλα τα προϊόντα του πλανήτη!





Ενα πολύ εντυπωσιακό διάγραμμα που παρουσιάζει από που προέρχεται η παραγωγή σχεδόν όλων των προϊόντων που αγοράζουμε δημοσίευσε η αυστραλιανή ιστοσελίδα Herardsun.com. Στο διάγραμμα αυτό, φαίνονται δέκα μεγάλες εταιρίες να ελέγχουν μια τεράστια γκάμα προϊόντων, σχεδόν δηλαδή ότι κυκλοφορεί στην αγορά. Χαρακτηριστικά, η Coca Cola ελέγχει το σύνολο των αναψυκτικών αλλά και αρκετά energy drinks ενώ η Nestle κατέχει ένα σωρό από δημητριακά αλλά εκτός από αυτά έχει ακόμα και… κρέμες προσώπου. Η «νικήτρια» ωστόσο στον αριθμό προϊόντων που διαθέτει είναι η P&G η οποία ελέγχει δεκάδες μάρκες εντελώς διαφορετικών προϊόντων.
Τα τελευταία χρόνια, η μείωση των εταιριών που «ελέγχουν» την αγορά είναι ραγδαία, καθώς όλο και περισσότερες εταιρίες πωλούνται ή εντάσσονται σε μεγαλύτερες. Το διάγραμμα αυτό έρχεται να διαλευκάνει την ψευδαίσθηση της επιλογής, καθώς εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι τα περισσότερα προϊόντα προέρχονται από τις ίδιες εταιρίες.


Πηγή: iefimerida.gr

Διαταραχή της διαγωγής: Όταν το παιδί θυμώνει και τσακώνεται εύκολα

http://www.google.gr/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.boro.gr%2Fthumbnail%253Ffilepath%253D%2Fuploads%2F2013%2F01%2FboysFighting.jpg%2526width%253D640%2526height%253D430&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.boro.gr%2F14022%2Fta-paidia-mou-tsakonontai-sunecheia-ti-na-kano&h=430&w=640&tbnid=0ap9f79vnxyNpM%3A&zoom=1&docid=eb6Wn14eRH_0QM&ei=wWprU6jRIYvA7AbU0oCQCg&tbm=isch&ved=0CFYQMygCMAI&iact=rc&uact=3&dur=833&page=1&start=0&ndsp=16 Από την επιστημονική ομάδα του Ευάγγελου Ζουμπανέα , Διατροφολόγου και την ψυχολόγο Τσιλιμάγκου Σοφία
Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα εμφανίζεται ανησυχία για τα συνεχώς αυξανόμενα περιστατικά επιθετικής συμπεριφοράς μεταξύ των παιδιών και τον εφήβων στο χώρο του σχολείου   και όχι μόνο. Ο τρόπος επικοινωνίας γίνεται πολλές φορές βίαιος και προσβλητικός, με αποτέλεσμα η παιδική επιθετικότητα να αποτελεί καθημερινό φαινόμενο που παίρνει διαστάσεις.

Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

Σχέδιο απόφασης για ιδρύσεις, καταργήσεις και συγχωνεύσεις Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων

To esos δημοσιεύει το σχέδιο της  Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που ορίζει ποια Δημοτικά και Νηπιαγωγεία  ιδρύονται, συγχωνεύονται και καταργούνται.
Η ΚΥΑ ενδεχομένως να αλλάξει σε κάποια σημεία , δεδομένου ότι έχει σταλεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για υπογραφή από τον Αν. υπουργό Οικονομικών, και δεν έχουν «πέσει» οι τελικές υπογραφές από τους δύο υπουργούς (Παιδείας-Οικονομικών.


Για να ανοίξετε το σχέδιο της  ΚΥΑ πατήστε εδώ

10 τρόποι για να αλλάξετε ένα κακομαθημένο παιδί!!!



3055978
Κανένας γονιός δεν θέλει να κακομαθαίνει το παιδί του, αλλά δυστυχώς είναι κάτι που τελικά γίνεται και μάλιστα τις περισσότερες φορές χωρίς να το θέλει!

Τι γίνεται όμως όταν εσείς, ως συνειδητοποιημένος γονιός, αντιλαμβάνεστε ότι το παιδί σας έχει κακομάθει; 

Πρέπει να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας. Εμείς εδώ στο Mother.gr σας προτείνουμε μερικά μέτρα άμεσης λήψης.

  1. Καταγράψτε κάθε συμπεριφορά του παιδιού σας που κρίνετε εσείς ότι δεν είναι σωστή, βρείτε τις αιτίες και σκεφτείτε τρόπους για να την αποτρέψετε στο μέλλον.
  2. Σκεφτείτε πόσες φορές κάνετε εσείς λάθος με τους τρόπους που αντιμετωπίζετε το παιδί σας.
  3. Από το να απειλείται συνεχώς το παιδί σας ότι θα του αφαιρέσετε ένα προνόμιο, ή δεν θα το πάτε σε ένα πάρτι, κάντε τις απειλές σας πραγματικότητα… Διαφορετικά πάψτε να εκστομίζετε τιμωρίες και να μην τις εκτελείτε.
  4. Το ότι ένας φίλος ή ένας συμμαθητής του παιδιού σας αγόρασε καινούρια παπούτσια ή πήρε το πιο πρόσφατο ηλεκτρονικό παιχνίδι της αγοράς δε σημαίνει ότι πρέπει κι εσείς να το αγοράσετε στο παιδί σας! Προτιμήστε να του πάρετε ό,τι σας ζητάει, μόνο ως επιβράβευση σε μία σωστή του συμπεριφορά.
  5. Διδάξτε στο παιδί σας, με πράξεις όχι με λόγια, ότι δεν μπορεί να έχει ό,τι θέλει τη στιγμή που το θέλει. Πρέπει το παιδί σας να αντιληφθεί ότι τα αγαθά κόποις κτώνται!
  6. Ζητήστε τη συνεργασία όλων όσοι ασχολούνται με το παιδί σας! Ενημερώστε για τις αποφάσεις σας τους παπούδες ή τις γιαγιάδες και τις νταντάδες για το πώς θέλετε ακριβώς να φέρονται στα παιδιά σας και απαιτήστε να εναρμονιστούν με όλα όσα τους λέτε.
  7. Μην περιμένετε ότι το παιδί σας θα αντιληφθεί αμέσως τη νέα σας συμπεριφορά! Χρειάζεται επιμονή και υπομονή από μέρους σας και το βασικότερο πρέπει να μην γυρίζετε ξανά στην παλιά συμπεριφορά σας.
  8. Μην συμβιβάζεστε με το παιδί σας, μόνο και μόνο για να ξεπεράσετε την όλη κατάσταση και να γλιτώσετε μπελάδες! Εσείς πρέπει να μείνετε σταθεροί σε όσα του χετε πει, να μη δεχτείτε δηλαδή καμία «έκπτωση», γιατί τότε το παιδί θα καταλάβει ότι σας έχει του… χεριού του!
  9. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να εξηγείται στο παιδί σας, γιατί έχετε πάρει μία συγκεκριμένη απόφαση! Η πληθώρα πληροφοριών από μέρους σας, δίνει στο παιδί σας τη δυνατότητα να αρχίσει να σας αμφισβητεί και να διαπραγματεύεται το πώς τελικά θα του φερθείτε.
  10. Μην διαπραγματεύεστε! Εσείς είστε η αρχηγική φιγούρα στην οικογένεια και το παιδί οφείλει να καταλάβει ότι αν δεν κάνει αυτό που του λέτε θα υποστεί συνέπειες.Χριστίνα Αμερικάνου


mother.gr

Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Νάτσια Ελευθερία

Συναδέλφισσες και  συνάδελφοι, επικοινωνώ μαζί σας σε μια προσπάθεια  για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας. 

Γνωρίζοντας και κατανοώντας την αγωνία όλων, για τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης προσωπικά θεωρώ οτι θα πρέπει να μείνουμε σταθεροί στην αγωνιστική στάση που έχουμε έως τώρα. Και εξηγώ τι εννοώ: πιστεύω οτι μόνο η  συλλογική και μαζική αντιμετώπιση του θέματος μπορεί να οδηγήσει στην ακύρωση της αυτοαξιολόγησης η οποία όπως όλοι γνωρίζουμε αποσκοπεί στην διάλυση του Δημόσιου σχολείου. Βασική προϋπόθεση για να κερδίσουμε τη μάχη είναι να πάρουμε στα χέρια μας ο καθένας ξεχωριστά και με την προσωπική ευθύνη που του αναλογεί, αυτή την υπόθεση, και να στηρίζουμε τους εκπροσώπους μας, Δ.Συμβούλια. και ΔΟΕ, στον αγώνα που δίνουν.

Πολλοί θεωρούμε ότι η αντίδραση-απάντηση της ΔΟΕ σε όλη αυτή την υπόθεση έχει καθυστερήσει πολύ, με αποτέλεσμα οι διαδικασίες προετοιμασίας του υλικού της ΑΕΕ να έχουν ξεκινήσει σε πολλά σχολεία. Αλλά ακριβώς εδώ είναι συνάδελφοι που απαιτείται η δική μας εμπλοκή και επιλογή για το τί θα κάνουμε.
Και σας ρωτώ: Εμείς δεν είμαστε που υπογράψαμε και μαζεύτηκαν τόσες χιλιάδες υπογραφές κατά της αξιολόγησης; Ήρθε λοιπόν η ώρα να τις τιμήσουμε. 

Κάποια πρακτικά και σημαντικά σημεία στο παραπάνω πλαίσιο είναι τα εξής:
  • επειδή έχει καταγγελθεί ότι ασκούνται πιέσεις για πραγματοποίηση του έργου των ομάδων σε χρόνο εκτός ωραρίου εργασίας (π.χ. σε χρόνο που οι εκπαιδευτικοί δε βρίσκονται στο σχολείο), υπενθυμίζουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν προσφέρει κανείς εκπαιδευτικός έργο εκτός του ωραρίου εργασίας του. Κανένας δεν μπορεί και δε νομιμοποιείται να μας υποχρεώσει σε κάτι τέτοιο. Το εργασιακό μας ωράριο είναι κατοχυρωμένο με αγώνες και είναι αδιαπραγμάτευτο.
  • εφόσον η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων του νομού μας (μιλάμε για ένα ΔΣ από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, με εθελοντική συμμετοχή) αρνήθηκε να στελεχώσει τις ομάδες εργασίας της ΑΕΕ, το επόμενο βήμα είναι να μπλοκάρουμε τη λειτουργία των ομάδων εργασίας.  Έχει ήδη κηρυχθεί (και βρίσκεται σε εξέλιξη) διαρκής στάση εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για όλο το χρονικό διάστημα ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, όταν καλούνται σε συνεδρίαση της ομάδας εργασίας.  Οι εκπαιδευτικοί που έχουν οριστεί σε ομάδες εργασίας φροντίζουν να προγραμματίσουν τις συνεδριάσεις των ομάδων τους, σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες. Συνάδελφοι οι αγώνες δεν μπορεί να είναι χωρίς κόστος.
  • το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., όπως έχει αποφασίσει και ανακοινώσει, πρόκειται να κοινοποιήσει, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στους συναδέλφους κείμενο - απάντηση σχετικά με τη διαδικασία της Α.Ε.Ε. ώστε με συντεταγμένο τρόπο ο κλάδος να σταθεί απέναντι στις πιέσεις του Υπουργείου Παιδείας.
Με βάση τα παραπάνω θεωρώ ότι οι σύλλογοι διδασκόντων  δεν πρέπει να συμμετέχουν σε καμία διαδικασία που ορίζεται από το θεσμικό πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης. Όταν για παράδειγμα καλείται ο σύμβουλος για ενημέρωση σχετικά με την ΑΕΕ με την δικαιολογία από τους Διευθυντές ή τους συναδέλφους << να είμαστε προετοιμασμένοι, γιατί τελευταία στιγμή τί θα προλάβουμε να κάνουμε>> , νομίζω ότι όλοι το καταλαβαίνουμε οτι είμαστε ανακόλουθοι, επιπλέον με αυτό τον τρόπο απαξιώνουμε τον κλάδο μας. Πώς θα επιτύχουμε τη συσπείρωση λοιπόν; Με το να φυλάμε ο καθένας τα νώτα του; Θεωρώ οτι έτσι δρούμε κοντόφθαλμα, βλέποντας το δέντρο κι όχι το δάσος.   

Δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι, η καθολική αντίδραση των συλλόγων διδασκόντων, με την συλλογή των υπογραφών ενάντια στην αξιολόγηση και με τα αρνητικά πρακτικά, για τη μη συγκρότηση των ομάδων εργασίας για την ΑΕΕ, αποδεικνύει οτι δεν πρόκειται για αντίδραση μιας <<μικρής συντεχνίας>>, κατά τα λεγόμενα του υπουργού. 
Και είναι ακριβώς το μέγεθος αυτής της τεράστιας αντίστασης, αυτής της <<μικρής συντεχνίας>>, που υποχρέωσε το υπουργείο να αναβάλλει την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης για τον Σεπτέμβριο, από τον Μάιο που είχε αρχικά σχεδιαστεί. Όπως επίσης υποχρέωσε το υπουργείο να καταφύγει στην τακτική του αυταρχισμού και του <<εντέλεσθε>>.  Εκεί είναι που βασίζεται πλέον. Δηλαδή τρομοκρατία. Από την άλλη μεριά όμως πρέπει κι εμείς να δούμε καθαρά το κέρδος μας και να πάρουμε δύναμη (ηθικό μεν και καθόλου ευκαταφρόνητο): που δεν είναι άλλο από το οτι αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά οτι ο υψηλός βαθμός ενότητας και ομοψυχίας είναι το μυστικό για τη νίκη.
Έχουμε λοιπόν κάθε λόγο να επιμείνουμε μαχητικά στην άρνηση της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης.


Εκφράζοντας πάντα την προσωπική μου άποψη κι όχι παράταξη ή το σύλλογο, θεωρώ οτι δεν πρέπει να παραδοθεί καμία έκθεση γενικής εκτίμησης γιατί έτσι νομιμοποιούνται οι διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης. Καταθέτοντας ένα κείμενο γενικής εκτίμησης, παρόμοιο για όλες τις σχολικές μονάδες, δεν ακυρώνεται ουσιαστικά τίποτα στην πράξη, ίσα ίσα ανοίγει ο δρόμος για την επιβολή της την επόμενη χρονιά με τα σχέδια δράσης που θα πρέπει να εκπονηθούν καθώς και τον προγραμματισμό, και φυσικά το ουσιαστικό είναι οτι έτσι προωθείται η ατομική αξιολόγηση.  
Το υπουργείο εφόσον θα έχει εξασφαλίσει τις εκθέσεις (αδιαφορώντας, όπως διαφαίνεται, για την ποιότητά τους κι εδώ  το υπουργείο δείχνει τις πραγματικές του προθέσεις) θα μπορεί να επικαλεστεί την αποδοχή και τη συναίνεση των εκπαιδευτικών για να προχωρήσει τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης, δεδομένου οτι θα <<έχουν μπεί>> στη διαδικασία. Πρώτα πρώτα θα δικαιολογηθεί η συνέχεια της χρηματοδότησης του προγράμματος από το ΕΣΠΑ. Αντίθετα αν μπλοκάρουν οι διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης, θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα και στην ατομική αξιολόγηση.

Αυτό θεωρώ ότι θα ήταν η σωστή τακτική. Εκτιμώντας όμως τα δεδομένα, αν θα μπορούσε ή όχι να επιτευχθεί αυτό την παρούσα στιγμή και με όσα έχουν προηγηθεί (υποχρεωτικότητα της διαδικασίας, κλίμα φόβου), πιστεύω οτι ο προσανατολισμός μας θα πρέπει να είναι η συμπόρευση όλων με την τακτική του συνδικάτου. 

Πρέπει λοιπόν πρώτα πρώτα να ξεπεράσουμε το φόβο μας, να συνειδητοποιήσουμε τη δύναμή μας και να περιφρουρήσουμε την ενότητά μας.






Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υφυπουργό Παιδείας και το Δ/ντη της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής για το σχέδιο νόμου της Ειδικής Αγωγής.




 
Αρ. Πρωτ.858 Αθήνα 13/5/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα : « Συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υφυπουργό Παιδείας και το Δ/ντη της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής για το σχέδιο νόμου της Ειδικής Αγωγής»
  Έπειτα από 8 (οχτώ) μήνες όπου οι πόρτες του ΥΠΑΙΘ παρέμεναν ερμητικά κλειστές για την οποιαδήποτε συζήτηση σε σχέση με τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, πραγματοποιήθηκε σήμερα, συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Κεδίκογλου και το Δ/ντή της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής κ. Λολίτσα, για το σχέδιο νόμου της Ειδικής Αγωγής.
  Στη συνάντηση, που έγινε σε θετικό κλίμα, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς σε σχέση με το νέο σχέδιο νόμου, όπως αποτυπώνονται στο από τις 8-5-2014 κείμενό της, αλλά και σε πιο αναλυτικό επίπεδο.
  Οι απαντήσεις που έδωσε η πολιτική ηγεσία στη σειρά των θεμάτων που τέθηκαν, συνοψίζονται στα παρακάτω σημεία:
  • Το Υπουργείο βρίσκεται σε αναμονή επικαιροποίησης της απόφασης για την πραγματοποίηση διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή.
  • Για πρώτη φορά, μετά το 2009, πρόκειται να ανακοινωθεί φέτος η ίδρυση Ειδικών Σχολείων και Τμημάτων Ένταξης. Σε πρώτο στάδιο η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών θα γίνει σε λειτουργικά κενά.
  • Θα απαλειφθεί από το νομοσχέδιο η ρύθμιση που προέβλεπε τη μετατροπή των Νοσοκομειακών Σχολείων σε Ειδικά.
  • Τα ΚΕΔΔΥ μπαίνουν υπό τον έλεγχο των Περιφερειών και των Δευτεροβάθμιων Υγειονομικών Επιτροπών ώστε να γίνεται σωστός προγραμματισμός τόσο του αριθμού όσο και του χρονοδιαγράμματος καθώς και έλεγχος του περιεχομένου των γνωματεύσεων και να αποτρέπεται το φαινόμενο, μαθητές με βάση γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ να φοιτούν σε άλλη δομή από αυτή που κανονικά θα έπρεπε να φοιτούν.
  • Θα αλλάξει, εν μέρει, η ρύθμιση σχετικά με την παράλληλη στήριξη. Η πρόθεση που υπάρχει είναι να θεσμοθετηθεί μία παράλληλη στήριξη για κάθε τμήμα στο οποίο χρειάζεται. Αντίθετα, παραμένει, παρά την επιμονή της Δ.Ο.Ε., το σημείο που προβλέπει πως δε θα υπάρχει παράλληλη στήριξη όπου υπάρχει Τμήμα Ένταξης, εκτός των περιπτώσεων αισθητηριακών αναπηριών. Η εξαίρεση από τη ρύθμιση για παραμονή στην τάξη χωρίς υποστήριξη για διάστημα ίσο με το μισό του πρωινού ωραρίου θα επεκταθεί εκτός από το Νηπιαγωγείο, την Α' και Β' τάξη και στη Γ' τάξη.
  • Δεν πραγματοποιείται «σύσταση νέου Κλάδου» και ο προσδιορισμός ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50 θα υπάρχει για, καθαρά, λειτουργικούς λόγους. Ο κωδικός αυτός θα υπάρχει μόνο για το διάστημα που κάποιος υπηρετεί στην Ειδική Αγωγή. Δε θα υπάρξει κανένας «εγκλωβισμός» στην Ειδική ή στη Γενική Αγωγή και η υπηρεσιακή μετακίνηση μεταξύ τους θα είναι ελεύθερη.
  • Οι θέσεις της Ειδικής Αγωγής δε θα χαρακτηρίζονται με διαφορετικούς προσδιορισμούς (δηλαδή άλλες θέσεις ΠΕ 71 και άλλες ΠΕ 71.50) αλλά θα αναφέρονται ενιαία ως θέσεις στην Ειδική Αγωγή.
  • Η υποχρεωτική παραμονή του εκπαιδευτικού στη θέση που τοποθετείται θα είναι 2ετής και όχι 3ετης, όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου.
  • Στη διαδικασία των μεταθέσεων δε θα προτάσσεται καμία «κατηγορία» εκπαιδευτικών. Οι μεταθέσεις θα πραγματοποιούνται με βάση τα κριτήρια που ισχύουν και στη Γενική Εκπαίδευση.
  • Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 61 και ΠΕ 71 θα προτάσσονται μόνο στη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών και η μεταξύ τους κατάταξη θα γίνεται με βάση την ημερομηνία κτήσης πτυχίου και την προϋπηρεσία τους. Οι υπόλοιποι θα μοριοδοτούνται με βάση τα προσόντα τους και την προϋπηρεσία τους. Η μοριοδότηση των μεταπτυχιακών τίτλων θα γίνεται με 4 και όχι με 3 μόρια, όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου.
  • Η διατύπωση της παρ. 3 του άρθρου 16 για τους εκπαιδευτικούς ότι «δύνανται να προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο και σε μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες άλλων σχολείων» θα αφαιρεθεί.
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τόνισε στη συνάντηση μια από τις βασικές προϋποθέσεις σωστής λειτουργίας της Ειδικής Αγωγής είναι η επίλυση του μεγάλου προβλήματος της κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής καθώς και αυτό της μεταφοράς των μαθητών. Απάντηση, φυσικά, σε αυτό δε δόθηκε αφού είναι σαφείς οι περιορισμοί που θέτει η εφαρμογή της πολιτικής των περικοπών που έχουν επιβάλει τα μνημόνια.
  Τα θέματα που τέθηκαν από το Δ.Σ. δεν απαντήθηκαν στο σύνολό τους. Εκτιμούμε ότι χρειάζεται εξαντλητική συζήτηση μέχρι τη στιγμή της κατάθεσης του σχεδίου νόμου στη Βουλή και είμαστε σε αναμονή της αποτύπωσης των δεσμεύσεων για αλλαγές προς θετική κατεύθυνση, στο τελικό κείμενο.
  Τέλος, καταγγέλλουμε την απαράδεκτη πρακτική του Προεδρείου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής να μην καλέσει στη διαδικασία της συζήτησης που πραγματοποιήθηκε, τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ώστε να μπορέσουν να εκθέσουν τις απόψεις του χώρου της εκπαίδευσης για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα.

Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Ν/Σ για την Ειδική Αγωγή

"Μετά τις εκλογές θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή στη Βουλή.Αυτό είπε σήμερα στη ΔΟΕ ο υφυπουργός παιδείας κ.Κεδίκογλου και ο Δντής Ειδικής Αγωγής.Μετά τη συζήτηση ανακοίνωσαν ότι αποδέχθηκαν τις εξής αλλαγές:
1.Η πρόταξη των ΠΕ71 και 61 για την πρόσληψη αναπληρωτών ισχύει.
2.Στις μεταθέσεις στην ειδική αγωγή θα κρίνονται ισότιμα όλοι.Η υποχρέωση παραμονής στην οργανική ,από τρία χρόνια που ήταν στο σχέδιο γίνεται δύο.
3.Δεν δημιουργούνται κλάδοι ΠΕ70.50 και 60.50.Οι υπηρετούντες στην ειδική αγωγή ΠΕ 70 και 60 έχουν τα ίδια δικαιώματα που είχαν ως τώρα.
4.Στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την ειδική αγωγή θα παίρνουν μέρος μόνο οι ΠΕ71 κ61
5.Τα μεταπτυχιακά θα μοριοδοτούνται με 4 μόρια,από τρία που ήταν στο αρχικό σχέδιο.
6.Θα ιδρυθούν πολλά νέα ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης από τη νέα σχολική χρονιά.
7.Για τον πίνακα Α,των ατόμων με αναπηρία, η συζήτηση συνεχίζεται με το σύλλογό τους.
8.Η παράλληλη στήριξη θα εξακολουθήσει να παρέχεται μέχρι και τη Γ Δημοτικού και για μαθητές με κινητικά προβλήματα και αισθήσεων,ως την ΣΤ Δημοτικού.
Δεσμεύθηκε ότι θα δώσει στη ΔΟΕ το σχέδιο με τις αλλαγές,πριν αυτό κατατεθεί στη Βουλή ."
Πηγή Μπράτης Δημήτρης Αιρετός ΚΥΣΠΕ

Το Σαββατοκύριακο της οικογένειας



Μπορεί να φαντάζει κλισέ, αλλά είναι μια αναγκαιότητα που πρέπει να βάλετε στη ζωή σας …και μάλιστα όχι σαν υποχρέωση.
Όλη την εβδομάδα τρέχετε και δε φτάνετε. Περιμένετε να έρθει το σαββατοκύριακο για να περάσετε λίγο χρόνο με το παιδί σας, να κάνετε κάποια πράγματα για τον εαυτό σας και να ξεκουραστείτε.
Τις περισσότερες φορές όμως ξεκινάτε την καινούργια εβδομάδα πιο κουρασμένη από πριν καθώς είχατε να κάνετε τις δουλειές του σπιτιού, να ψωνίσετε από το super market, να πάτε το παιδί σας στο μπαλέτο, να το διαβάσετε… Αναρωτιέστε πώς θα οργανωθείτε ώστε να απολαμβάνετε τα σαββατοκύριακα σας;
- Να συζητήσετε με το σύντροφό σας πώς θέλετε να περνάτε το σαββατοκύριακο ώστε να οργανώσετε όπως μπορείτε καλύτερα το χρόνο σας.
-Είναι σημαντικό να έχετε σχεδιάσει να κάνετε κάτι για να περιμένετε με χαρά το τέλος της εβδομάδας.
-Να συζητήσετε με τα παιδιά σας και να συμφωνήσετε ότι η μελέτη των μαθημάτων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί την Παρασκευή ή να έχουν μείνει λίγα προκειμένου να έχουν κι αυτά ελεύθερο χρόνο να παίξουν, να συναντήσουν τους φίλους τους.
-Ακόμα κι αν έχουν κάποιες εξωσχολικές δραστηριότητες, στον ενδιάμεσο χρόνο μπορείτε να κάνετε κάτι για εσάς, π.χ έναν περίπατο στα μαγαζιά ή να βγείτε για έναν καφέ.
-Προγραμματίστε να κάνετε την τακτοποίηση του σπιτιού τις άλλες ημέρες της εβδομάδας.
-Το σαββατοκύριακο είναι μια καλή ευκαιρία για να βγείτε έξω. Υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε οικογενειακά π.χ έναν περίπατο στην παιδική χαρά, να δείτε ένα έργο στον κινηματογράφο ή να επισκεφτείτε φίλους. Αυτά θα δώσουν μεγάλη χαρά στα παιδιά.
-Καλό θα είναι κατά διαστήματα να πραγματοποιείτε κάποια ημερήσια οικογενειακή απόδραση. Πολλοί θεωρούν πολυτέλεια αυτές τις εκδρομές όμως στην πραγματικότητα αποτελούν αληθινή ανάσα γιατί δυναμώνουν τις οικογενειακές σχέσεις, εξισορροπούν τις εντάσεις που έχουν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και χαλαρώνουν τη διάθεση ακόμα και των πολύ μικρών παιδιών.
-Είναι σημαντικό να οργανώνετε κάτι οι δυο σας ως ζευγάρι, μόνοι σας ή με φίλους σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να νιώσετε καλύτερα, να χαλαρώσετε και να έρθετε πιο κοντά.
 Το σαββατοκύριακο, λοιπόν, είναι η μικρή σας ανάσα ξεκούρασης, διασκέδασης, χαλάρωσης και επικοινωνίας. Από εσάς εξαρτάται ο τρόπος που θα το χρησιμοποιήσετε.

Αλεξάνδρα Καππάτου

Ψυχολόγος Παιδοψυχολόγος

Υλοποίηση των αποφάσεων για αποτροπή της Α.Ε.Ε. στην πράξη

Αρ. Πρωτ. 822
Αθήνα 2/5/2014
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. 

ΘΕΜΑ : Υλοποίηση των αποφάσεων για αποτροπή της Α.Ε.Ε. στην πράξη
   Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε συνέχεια των  αποφάσεών του ( 30/3/2014 και 7/4/2014) για την αποτροπή, στην πράξη,  της εφαρμογής  της Α.Ε.Ε.,  η οποία άμεσα συνδέεται με την αξιολόγηση - χειραγώγηση τονίζει τα παρακάτω :
  • Έχει ήδη κηρυχθεί (και βρίσκεται σε εξέλιξη) διαρκής στάση εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για όλο το χρονικό διάστημα ως το τέλος της σχολικής χρονιάς, όταν καλούνται σε συνεδρίαση της ομάδας εργασίας.
  • Επειδή έχει καταγγελθεί ότι ασκούνται πιέσεις για πραγματοποίηση του έργου των ομάδων σε χρόνο εκτός ωραρίου εργασίας (π.χ. σε χρόνο που οι εκπαιδευτικοί δε βρίσκονται στο σχολείο), υπενθυμίζουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν προσφέρει κανείς εκπαιδευτικός έργο εκτός του ωραρίου εργασίας του. Κανένας δεν μπορεί και δε νομιμοποιείται να μας υποχρεώσει σε κάτι τέτοιο.
  • Οι εκπαιδευτικοί που έχουν οριστεί σε ομάδες εργασίας φροντίζουν να προγραμματίσουν τις συνεδριάσεις των ομάδων τους, σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες.
  • Κυρίαρχο όργανο για τη σύνταξη των οριστικών εκθέσεων των σχολικών μονάδων είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων.
  • Σχετικά με τον αριθμό των συνεδριάσεων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της Γενικής Εκτίμησης υπενθυμίζουμε ότι στο σχετικό υλικό της Α.Ε.Ε. τόμος ΙΙ σελίδα 15 αναφέρεται πως «Εκτιμάται ότι με συντονισμένες συζητήσεις των συμμετεχόντων και προετοιμασμένες εισηγήσεις των ομάδων, η ολοκλήρωση της διαδικασίας δεν απαιτεί περισσότερες από 2-4 συνεδριάσεις.» . Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που τίθεται στον ίδιο τόμο, η όλη διαδικασία είναι εκτός προγραμματισμού, κάτι που από μόνο του αποτελεί παράγοντα ελαχιστοποίησης του κύρους και του ουσιώδους χαρακτήρα της όλης διαδικασίας.
  • Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., όπως έχει αποφασίσει αι ανακοινώσει, πρόκειται να κοινοποιήσει, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στους συναδέλφους κείμενο - απάντηση σχετικά με τη διαδικασία της Α.Ε.Ε. ώστε με συντεταγμένο τρόπο ο κλάδος να σταθεί απέναντι στις πιέσεις του Υπουργείου Παιδείας.
  • Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει ζητήσει και αναμένει από  τα Δ.Σ. των τοπικών Συλλόγων να προχωρήσουν στην καταγραφή των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων ώστε να υπάρξει συνολική εικόνα για το πόσα σχολεία πήραν αποφάσεις με βάση το σχέδιο πρακτικού της Δ.Ο.Ε., πόσα σχολεία συγκρότησαν ομάδες εργασίας σε εθελοντική βάση και σε πόσους Συλλόγους Διδασκόντων υιοθετήθηκε η στάση που πρότεινε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σχετικά με την ανάθεση (από τους Διευθυντές/ντριες - Προϊσταμένους/ες) συμμετοχής στις ομάδες εργασίας με ανάδειξη του παράνομου χαρακτήρα της εγκυκλίου του Υπουργού Παιδείας.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
   Ο αγώνας για την ανατροπή των σχεδιασμών της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου συνεχίζεται και κορυφώνεται. Ήδη το Υπουργείο ετοιμάζεται και προχωρά στην οργάνωση και εφαρμογή της αξιολόγησης - χειραγώγησης. Στα πλαίσια μιας «έξυπνης» τακτικής εφησυχασμού, διοχετεύονται έντεχνα από «αρμόδιους», διαβεβαιώσεις για τη μη εφαρμογή των ποσοστώσεων στην υπηρεσιακή - μισθολογική εξέλιξη. Εάν έχει τέτοια πρόθεση δεν έχει παρά να την κάνει πράξη ικανοποιώντας το αίτημα που από την πρώτη στιγμή είχε θέσει η Δ.Ο.Ε. Αν δεν το πράξει αποδεικνύει ότι όλες οι διαβεβαιώσεις και οι φήμες είναι απλά ψεύτικες. Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, είναι σαφές ότι, κατηγοριοποιεί σχολικές μονάδες κι εκπαιδευτικούς, οδηγεί στη μισθολογική καθήλωση κι ανοίγει διάπλατα την πόρτα των απολύσεων στην εκπαίδευση.
  Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για τη μη εφαρμογή της αξιολόγησης - χειραγώγησης, υπερασπιζόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου.

Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Για τις μαμάδες, και όλους όσους μας φροντίζουν...σαν μαμάδες. Όλοι συμμετέχουν στη γιορτή, άλλος δέχεται κι άλλος εύχεται τα χρόνια πολλά.

«Σε ένιωσα. Ήσουν ένα
φασολάκι. Μετά ένα λεμόνι. Μετά μια μελιτζάνα. Ακολούθησα συμβουλές.
Διάβασα δώδεκα βιβλία. Έκοψα τον καφέ. Καταλάβαινες, άραγε, πόσο
φοβόμουν;»
«Σου μιλούσα, σου τραγουδούσα... δεν ήμουν έτοιμη.»
«Και τότε, εμφανίστηκες! Δέκα δάκτυλα. 3,6 κιλά. Αγάπη. Μεγάλη, παχιά
αγάπη!»
«Σε κράτησα. Σε τάισα. Συνειδητοποίησα ότι θα περνούσα τη ζωή μου
κάνοντας πράγματα που θα σε κάνουν ευτυχισμένο –και που θα με κάνουν και
 εμένα ευτυχισμένη.»
«Όμως έρχονται και στιγμές που θέλω να τα παρατήσω. Με έκανες να
επαναπροσδιορίσω τη λογική μου. Με έκανες να θέλω να πέσω στα πόδια της
μητέρας μου και να της πως ότι τώρα την καταλαβαίνω.»
«Ύστερα πάλι χαμογελάς και λες το όνομά μου –και αρπάζεις το χέρι μου με
 αυτά τα μικροσκοπικά σου δαχτυλάκια.»
«Μεγαλώνουμε μαζί. Βλέπουμε τον κόσμο σα να είναι καινούργιος. Θα ανοίξω
 την καρδιά μου και θα σε πλυμμηρίσω με βροχή αγάπης. Εσύ θα γελάς και
εγώ θα το κάνω ξανά και ξανά. Και θα περπατάμε χέρι-χέρι. Μέχρι εσύ να
το αφήσεις.»
«Εγώ έκανα εσένα, αλλά εσύ με έκανες μητέρα.»