Σελίδες

Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2020

Κατανομή των μόνιμων διορισμών με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και όχι με βάση τις «πιέσεις» που ασκούνται στο Υπουργείο παιδεί

 



14 Οκτωβρίου 2020

                Οι μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στην εκπαίδευση με βάση τις θέσεις του κλάδου ήταν και είναι διαχρονικό αίτημά μας.

Μετά από δέκα χρόνια μηδενικών διορισμών, έγιναν οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή (4500 μαζί με το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό), χωρίς να υπολογιστούν οι πραγματικές ανάγκες αλλά με μια λογική ισορροπιών ανάμεσα στις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Αναμένονται οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί στη γενική αγωγή και σύμφωνα με τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας οι 5250 από αυτούς θα γίνουν αμέσως μετά την έκδοση των οριστικών πινάκων, δηλαδή στις αρχές  του 2021.

Μέχρι τέλος του Οκτώβρη του 2020, αναμένεται να ανακοινωθεί η κατανομή μεταξύ των κλάδων και για αυτό διάφοροι αυτοπαρουσιαζόμενοι ως ειδικοί άρχισαν να αρθρογραφούν, να γυρνούν στους διαδρόμους του υπουργείου Παιδείας και να "πιέζουν" ανάλογα με τα δικά τους ατομικά ή συλλογικά συμφέροντα για να πάρει ο κλάδος τους περισσότερες θέσεις στην κατανομή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κάποιοι παρουσιάζουν ως δίκαιο τρόπο την ισοκατανομή των μόνιμων διορισμών μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αδιαφορώντας για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης οι οποίες φαίνονται ξεκάθαρα από τις προσλήψεις αναπληρωτών και είναι περίπου 70% στην πρωτοβάθμια και περίπου 30%  στη δευτεροβάθμια.

Οι αριθμοί των προσλήψεων αναπληρωτών την τελευταία δεκαετία, δεν επιδέχονται παρερμηνειών:

2010-2011:          14566 στην πρωτοβάθμια            6550 στη δευτεροβάθμια

1011-2012:          11454                                                    6052

2012-2013:          9983                                                      5763

2013-2014:          10465                                                    4932

2014-2015:          12114                                                    5794

2015-2016:          13933                                                    7409

2016-2017:          14018                                                    6864

2017-2018:          16128                                                    8678

2018-2019:          21586                                                    11197

2019-2020:          25185                                                    12148

2020-2021:          22348                                                    12072

Ουδέποτε, ως το 2010, οι μόνιμοι διορισμοί  έγιναν με κριτήριο ισοκατανομής μεταξύ ΠΕ και ΔΕ. Κριτήριο ήταν πάντα οι πραγματικές ανάγκες σε προσωπικό της κάθε βαθμίδας. Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να γίνει η κατανομή και τώρα και όχι με λογικές ισορροπιών μεταξύ των βαθμίδων.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταγγέλλει κάθε λογική που δεν λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες αλλά ενδιαφέρεται μόνο για τις ισορροπίες, καθώς και το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας παραμένει έρμαιο κομματικών πιέσεων διαφόρων παραγόντων με θεσμικό ή εξωθεσμικό ρόλο, δεν εκφράζει καμία άποψη για το θέμα και παραμένει απλός παρατηρητής, χωρίς να δημοσιοποιεί τις πραγματικές ανάγκες και τις προτεραιότητες όπως έχει την ευθύνη να κάνει.

Καλούμε τις συνδικαλιστικές δυνάμεις, να αφήσουν την τακτική του «Πόντιου Πιλάτου» για να τα έχουν με όλους καλά και να σταματήσουν, όσοι το κάνουν, να «παραμυθιάζουν» τους συναδέλφους, πως δεν έχει σημασία πόσοι θα είναι από κάθε βαθμίδα, αλλά αρκεί να διατυπωθεί ένα γενικόλογο αίτημα πως όλοι χωράνε και πρέπει να διοριστούν. Αυτό «χαϊδεύει» αυτιά και αφήνει τη λύση στα χέρια άλλων.

Η ΔΟΕ θα πρέπει άμεσα να απαιτήσει κατανομή με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι με βάση την πίεση που θα ασκήσουν κομματικοί φίλοι και κομματικοί παράγοντες. Η εκπαίδευση δεν είναι «λάφυρο» στα χέρια των νικητών των κοινοβουλευτικών εκλογών.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2020

Μήνυμα προς όσους ασκούν εξουσία: Προσοχή στα «μεγάλα» λόγια που εκστομίζετε, δεν ζούμε στη Χώρα των Λωτοφάγων…

 




30 Σεπτεμβρίου 2020

  

«Διάλογος γίνεται μόνο με ανοιχτά σχολεία» δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, πριν λίγες ημέρες σχολιάζοντας τις μαθητικές καταλήψεις σχολείων, προφανώς θέλοντας να δηλώσει την υποτιθέμενη βούλησή της για ουσιαστική συζήτηση και συνεργασία για την επίλυση των προβλημάτων.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, συμφωνεί απόλυτα με την άποψη ότι διάλογος γίνεται με ανοιχτά σχολεία. Είναι βέβαιο όμως ότι η υπουργός Παιδείας, δεν πιστεύει σε όσα δηλώνει ή το κάνει κατά περίπτωση.

Θυμίζουμε στην κυρία Κεραμέως, τις περιπτώσεις που νομοθέτησε, στο σύντομο διάστημα που είναι υπουργός, για θέματα Παιδείας, χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και με τα σχολεία κλειστά:

·         Ν.4623. 9 Αυγούστου 2019, για τα Πρότυπα-Πειραματικά σχολεία, το Ακαδημαϊκό άσυλο, τη λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

·         Ν.4683. 10 Απριλίου 2020, Κύρωση της από 20.3.2020 πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την εξ αποστάσεως διδασκαλία

·         Ν.4713. 29 Ιουλίου 2020, για τις οριστικές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, τον διορισμό Προσωρινών Διευθυντών Εκπαίδευσης, την Ανασύσταση Υπηρεσιακών Συμβουλίων, τη  μεταφορά μαθητών

Υπενθυμίζουμε επίσης στην προηγούμενη Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, οι οποίοι μάλλον τώρα θα συμφωνούν με την άποψη ότι διάλογος πρέπει να γίνεται με ανοιχτά σχολεία, τις περιπτώσεις που οι ίδιοι νομοθέτησαν με κλειστά σχολεία και χωρίς διάλογο:

·         Π.Δ.79. 1 Αυγούστου 2017, για την οργάνωση και λειτουργία Δημοτικών σχολείων και Νηπιαγωγείων

·         Ν.4403. 7 Ιουλίου 2016, για τη ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού και σχολικών συμβούλων, για τους γονείς ενός ανάπηρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67%

·         Ν.4485. 4 Αυγούστου 2017, για το Πανεπιστημιακό άσυλο, για τον Ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (Integrated Master), για τις άδειες αναπληρωτών για δυσίατα νοσήματα, για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

·         Ν.4530. 30 Μαρτίου 2018 (διακοπές Πάσχα), για την παράταση της θητείας των υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε πρότυπα και πειραματικά σχολεία

·         Ν.4553. 6 Ιουλίου 2018, για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών, συζύγων στρατιωτικών

·         Ν.4559. 03 Αυγούστου 2018, τροποποιήσεις στο Π.Δ.79/2017

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, την τωρινή, την προηγούμενη αλλά και τις επόμενες, να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τον χώρο της Παιδείας ως χώρο πειραματισμού και εκλογικό λάφυρο πάνω στο οποίο μπορούν να κάνουν ότι θέλουν. Να προχωρήσουν σε έντιμο και ουσιαστικό διάλογο μέσα από την ανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων και να δεσμευτούν όλα τα πολιτικά Κόμματα για την ύπαρξη μόνιμου εξωκοινοβουλευτικού υπουργού Παιδείας που δεν θα αλλάζει με τις αλλαγές Κυβερνήσεων και θα ασκεί εθνική πολιτική στην Παιδεία, κοινά αποφασισμένη.

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020

Ακόμα 2.000.000 ευρώ από την Κυβέρνηση της ΝΔ στα ΜΜΕ! Η «προπαγάνδα» πάνω από Υγεία, Παιδεία, Ανεργία! Ως εδώ!!

 




26 Σεπτεμβρίου 2020

Η κυβέρνηση της ΝΔ, προανήγγειλε μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Στέλιου Πέτσα, ότι σύντομα θα ξεκινήσει νέα καμπάνια ενημέρωσης της κοινής γνώμης για την πανδημία του κορωνοϊού, ύψους 2.000.000 ευρώ, αντίστοιχη αυτής του "Μένουμε Σπίτι" για την οποία υπήρξαν καταγγελίες για αδιαφανείς διαδικασίες επιλογής των ΜΜΕ και διαφορετικά μέτρα και σταθμά σχετικά με την κατανομή των ποσών.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα, με τον ίδιο ακριβώς προκλητικό τρόπο και ενώ η ελληνική κοινωνία δοκιμάζεται, η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει ήδη τα πιο αδύνατα στρώματα και παρά το γεγονός ότι τα πιο δύσκολα δεν τα έχουμε δει ακόμα, η Κυβέρνηση προετοιμάζει το έδαφος για να μοιράσει πάλι «δώρα» στα ΜΜΕ!

Την ώρα που χρειάζονται χρήματα για όσο το δυνατό περισσότερες ΜΕΘ, υγειονομικό υλικό, γιατρούς, νοσηλευτές, υποδομές, σχολικές αίθουσες ώστε να μην στοιβάζονται οι μαθητές σε τμήματα 25 παιδιών, εκπαιδευτικούς και κονδύλια για την οικονομική ενίσχυση των ανέργων και όσων πλήττονται βάναυσα από τις οικονομικές συνέπειες του κορονοϊού, η Κυβέρνηση της ΝΔ σκορπάει απλόχερα ακόμη 2.000.000 ευρώ για διαφημίσεις!! 

Λίγο νωρίτερα, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, σπατάλησε άλλα 2.000.000 ευρώ για έργα πεζοδρόμησης, τα οποία δεν είχαν σχεδιαστεί με σωστό τρόπο και σε σύντομο χρονικό διάστημα κατέρρευσαν.

Η Κυβέρνηση και όλοι όσοι διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα, οφείλουν να είναι προσεκτικοί και να μην προκαλούν με τις αποφάσεις τους. Η αλαζονεία που τους δίνουν οι δημοσκοπικές προβλέψεις είναι κακός οδηγός και σύντομα θα βρεθούν μπροστά σε οδυνηρές εκπλήξεις αν συνεχίσουν να συμπεριφέρονται με προκλητικό τρόπο.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απαιτεί τα 2.000.000 ευρώ να διατεθούν σε υγεία, παιδεία και πολιτικές κατά της ανεργίας. Με απόφαση της Κυβέρνησης η διαφημιστική εκστρατεία να γίνει δωρεάν από τα ΜΜΕ, καθώς πέρα από το κέρδος έχουν και υποχρεώσεις και μάλιστα σε τόσο δύσκολες στιγμές για την κοινωνία.

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2020

Η κλιματική αλλαγή και το χρέος της Παιδείας. Όλοι μαζί στην πρωτοπορία των δράσεων για την προστασία του περιβάλλοντος!

 




22 Σεπτεμβρίου 2020       

 

Οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης  είναι πλέον ορατές σε όλο τον κόσμο. Το φετινό καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο της γης, ήταν το πιο θερμό όλων των εποχών, ενώ εξαιρετικά θερμά ήταν και όλα τα καλοκαίρια των τελευταίων ετών. Από  την άλλη ασυνήθιστα  ήπιοι ήταν  οι χειμώνες, με λίγα σε σχέση με το παρελθόν  χιόνια και υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες.

 Η θερμοκρασία της γης ανεβαίνει και αυτή η άνοδος προκαλεί ή επιδεινώνει πολλά ακραία φαινόμενα, όπως είναι οι παρατεταμένοι καύσωνες και οι ξηρασίες, οι  πυρκαγιές και οι  πλημμύρες, οι τυφώνες, η ερημοποίηση παραγωγικής γης κ.α. Όλα τα παραπάνω εκτός του ότι καταστρέφουν το φυσικό περιβάλλον, πλήττουν και τις οικονομίες πολλών κρατών, μειώνουν το παγκόσμιο ΑΕΠ,  αυξάνουν την παγκόσμια  φτώχεια και ωθούν  εκατομμύρια ανθρώπους από τις χώρες της τροπικής και υποτροπικής ζώνης σε Ασία, Αφρική, Κεντρική και Νότια Αμερική να πάρουν τον δρόμο της προσφυγιάς, αναζητώντας λύσεις επιβίωσης σε περιοχές με πιο ψυχρό κλίμα. 

Με άλλα λόγια η  υπερθέρμανση του πλανήτη, η οποία προκαλεί την κλιματική κρίση και  για την οποία βασικό μερίδιο ευθύνης φέρει η ανθρωπογενής δραστηριότητα, (κυρίως η καύση των ορυκτών καυσίμων) αποτελεί το σημαντικότερο κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα της εποχής μας. Για την αντιμετώπισή της, είναι απαραίτητη η ταχεία απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα με μια καθολική ενεργειακή στροφή στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά και η μεταβολή της συνολικής νοοτροπίας υποβάθμισης του φυσικού περιβάλλοντος, πράγμα το οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με την καλλιέργεια της παιδείας.

Έτσι, πρωτεύοντα ρόλο ανταπόκρισης της κλιματικής αλλαγής πρέπει να παίξει  η εκπαίδευση για να  μπορέσει να συμβάλλει στην αλλαγή της υπάρχουσας νοοτροπίας των μεγαλύτερων ατόμων, αλλά κυρίως να θέσει ισχυρά θεμέλια στον καθορισμό της σκέψης της νέας γενιάς.

Η  εκπαίδευση μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην κατανόηση και αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης, και παράλληλα, να ενθαρρύνει αλλαγές σε στάσεις και συμπεριφορές που χρειάζονται,  για τον προσδιορισμό της πραγματικής αιτίας του φαινομένου και για την υιοθέτηση ενός άλλου τρόπου ζωής των ανθρώπων -ιδιαίτερα των νέων-που να είναι πιο φιλικός  με το περιβάλλον.

Μέσω επίκαιρων εκπαιδευτικών προγραμμάτων οι μαθητές/φοιτητές θα μπορέσουν να ευαισθητοποιηθούν για το θέμα, θα αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις και να ενημερωθούν για τις τελευταίες κατευθυντήριες γραμμές και νομοθετικές εξελίξεις.

Οι μαθητές/τριες, που είναι αυτοί/ές που θα υποστούν στη διάρκεια της ζωής τους τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, πρέπει επειγόντως να γνωρίσουν τι προκαλεί την αλλαγή του κλίματος, την ανάγκη για μετριασμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και να διδαχθούν εναλλακτικές και βιώσιμες πρακτικές που μπορούν να εφαρμόσουν στη ζωή τους. Η διαδικασία του κατεπείγοντος που εφαρμόστηκε για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού στην εκπαίδευση, θα πρέπει να εφαρμοστεί και για την προστασία του κλίματος.

Οι νέοι άνθρωποι στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο θα  πρέπει να ενθαρρυνθούν ώστε να αποκτήσουν και μια αγωνιστική στάση ζωής για το κλίμα και το περιβάλλον, απέναντι σε  πολιτικούς και πολιτικές  που αρνούνται να πάρουν μέτρα, ή παίρνουν κάποια ανεπαρκή και άτολμα, τα οποία δεν είναι ικανά να αναχαιτίσουν την καταστροφική υπερθέρμανση του πλανήτη.

Τα τελευταία δύο χρόνια έχει προκληθεί μια παγκόσμια εγρήγορση από  ένα κίνημα νέων ανθρώπων που διαδηλώνουν κάθε Παρασκευή σε πολλές χώρες (Fridays for Future). Είναι ένα κίνημα που πρέπει να μείνει ζωντανό, γιατί όλοι αυτοί οι νέοι από τόσα  διαφορετικά μέρη του κόσμου αγωνίζονται  για να σχηματιστεί μια συμμαχία κινημάτων που θα πιέσει Κυβερνήσεις, πολιτικούς και διεθνείς οργανισμούς να αρχίσουν να «ακούνε» την επιστήμη και να αντιμετωπίζουν την κρίση του κλίματος στο πραγματικό της μέγεθος.

Το συνδικαλιστικό κίνημα δεν θα πρέπει να παραμείνει αδιάφορο στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και θα πρέπει να αναλάβει κινηματική δράση και σε αυτή την κατεύθυνση. Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θα τεθεί στην πρωτοπορία και αυτών των δράσεων, μαζί με όλες τις συνδικαλιστικές, πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις που θα αποφασίσουν να διαθέσουν τις δυνάμεις τους για την προστασία του περιβάλλοντος.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020

Μισθολογικά και εργασιακά θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών

 

Αναδημοσίευση από το blog: 








Συστράτευση όλων των δυνάμεων της εκπαίδευσης! Η Παιδεία δεν μπορεί να απουσιάζει από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα οικονομικής ανάκαμψης της Χώρας.

 




20 Σεπτεμβρίου 2020


Η απόφαση της Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 750 δισεκατομμυρίων ευρώ (390 δις ευρώ επιχορηγήσεις και 360 δις ευρώ δάνεια), το οποίο θα ενταχθεί στον νέο επταετή προϋπολογισμό 1,074 τρισεκατομμυρίων ευρώ της ΕΕ, αποτελεί ένα γενναίο άλμα αλληλεγγύης, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι πρωτοφανείς οικονομικές συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού αλλά και ένα βήμα ανασυγκρότησης και ανασύνταξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η συνοχή της οποίας απειλείται από ετερόκλητες δυνάμεις, οι οποίες κάνουν ότι είναι δυνατό ώστε να την εμφανίσουν ως αδύναμη και ανίκανη να αντιδράσει αποφασιστικά σε μία κρίση.

Το διακύβευμα είναι πολύ σημαντικό, καθώς εκτός από τα περίπου 32 δισεκατομμύρια ευρώ (19 δις επιχορηγήσεις και 13 δις δανεισμός με ευνοϊκούς όρους), η Ελλάδα θα έχει πρόσβαση σε μια ακόμη σειρά ευρωπαϊκών πόρων και εργαλείων (πρόγραμμα SURE για την ανεργία, πρόγραμμα ενίσχυσης επιχειρήσεων, δαπάνες για την υγειονομική κρίση από τον ESM, αυτόνομο πρόγραμμα για την υγεία EU4Health 2021-2027 κλπ).

Η Χώρα μας, θα πρέπει να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες που προσφέρονται και να σχεδιάσει σωστά το μέλλον, επιλέγοντας σωστά τις ζώνες παρέμβασης, χωρίς να ξανακάνει τα λάθη του παρελθόντος.

Η Παιδεία, δεν μπορεί να απουσιάζει από τους τομείς που θα επιλέξει η Κυβέρνηση για να χρηματοδοτηθούν. Ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος σε αυτή τη συγκυρία είναι πολύ σημαντικός. Θα πρέπει να αφήσει πίσω του όλες τις αντιευρωπαϊκές φωνές λαϊκισμού και συντήρησης, τις ιδεοληπτικές κραυγές κομματικά στρατευμένων μειοψηφιών που ονειρεύονται τη διεθνή απομόνωση και περιθωριοποίηση της Χώρας, ώστε οι ίδιοι να έχουν λόγο ύπαρξης από τα προβλήματα που θα γεννιούνται εξ αιτίας αυτής της επιλογής και να κάνει βήματα μπροστά καταθέτοντας προτάσεις και ασκώντας πιέσεις.

Οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας, δεν πρέπει να σταθούν εμπόδιο στην κατάθεση ρεαλιστικών και εφαρμόσιμων προτάσεων, ευρύτατης αποδοχής, οι οποίες θα αγκαλιάσουν το σύνολο της εκπαίδευσης και της κοινωνίας.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, συναισθανόμενη, τη σημαντική συγκυρία, καλεί όλες τις δυνάμεις να συμβάλλουν στη διαμόρφωση του στρατηγικού σχεδιασμού που θα σπρώξει την εκπαίδευση μπροστά.

Όλοι μαζί θα πρέπει να διεκδικήσουμε να ενταχθούν στο «πακέτο» ανάκαμψης:

·         Το κτηριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων, το οποίο στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι οξύτατο, φαίνεται ως ανεπίλυτο και εμποδίζει την γενίκευση της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. Είναι χαρακτηριστικό πως κύρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και αλλού, ενώ η ΚτΥπ ΑΕ, παρέχει σε αρκετές περιπτώσεις, τη δυνατότητα τοποθέτησης προκατασκευασμένων αιθουσών, δεν υπάρχουν οι χώροι που θα τοποθετηθούν!

Παρουσιάζεται τώρα η ευκαιρία, με ένα σωστό προγραμματισμό, να προχωρήσει μέσω του πακέτου ανάκαμψης η δυνατότητα αγοράς οικοπέδων αλλά και κτηρίων, προκειμένου να στεγαστούν μετά από διαμόρφωση του χώρου, δημόσια νηπιαγωγεία σε όλες τις περιοχές που υπάρχει αδυναμία.

·         Ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός των δημόσιων σχολείων (ηλεκτρονικοί υπολογιστές σταθεροί και φορητοί, ταμπλέτες, διαδραστικοί πίνακες, βιντεοπροβολείς, γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο κλπ), ο οποίος με τις επιλογές των τελευταίων Κυβερνήσεων έχει απαξιωθεί καθώς και η επιδότηση τμήματος της αξίας αγοράς, ώστε να υπάρχει δυνατότητα βελτίωσης του εξοπλισμού και από τους εκπαιδευτικούς.

·         Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μέσα από την πραγματοποίηση ενός μεγάλου, Πανελλήνιας εμβέλειας προγράμματος το οποίο θα δίνει απαντήσεις στις ανάγκες των εκπαιδευτικών.

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ πρέπει να αναλάβει όλες τις απαιτούμενες, άμεσες κινήσεις (συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Παιδείας, Οικονομικών, με τα πολιτικά Κόμματα και με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της Χώρας) προκειμένου να δημιουργηθεί ένα πλατύ μέτωπο δυνάμεων που θα απαιτήσει Παιδεία αντάξια των προκλήσεων της εποχής και των αναγκών.

Σε αυτή την κατεύθυνση η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, καλεί όλες τις δυνάμεις του κλάδου, χωρίς προκαταλήψεις και μικροπαραταξιακούς σχεδιασμούς, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να βοηθήσουμε την εκπαίδευση να κάνει άλματα προς το μέλλον.

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2020

Τραγικά ανεπαρκής, ανεύθυνη και επικίνδυνη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

 



 

Αρ. Πρωτ.913

Αθήνα  11/9/2020

Προς

1. Την Υπουργό Παιδείας

κ. Νίκη Κεραμέως  

2. Την Υφυπουργό Παιδείας

κ. Σοφία Ζαχαράκη

3. Τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας

κ. Αναστασία Γκίκα

4. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.  



 










                

14 Σεπτεμβρίου 2020. Τα σχολεία παντελώς ανέτοιμα να υποδεχτούν τους μαθητές αφού ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα σε πληθώρα περιπτώσεων αγγίζει το 25, εκπαιδευτικοί καθαρίζουν τις τάξεις τους επειδή δεν επαρκεί το προσωπικό καθαριότητας, σχολικές μονάδες με κρούσματα covid 19 λειτουργούν σα να μη συμβαίνει τίποτα, οι περιβόητες μάσκες και τα πολυδιαφημισμένα παγούρια δεν έχουν ακόμα παραληφθεί, καμία συζήτηση για προληπτικούς ελέγχους σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς δεν έχει γίνει, εκατοντάδες κενά παραμένουν ακάλυπτα και  τάξεις δεν έχουν εκπαιδευτικούς.

                Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, τραγικά ανεπαρκής ως και επικίνδυνη, αγνοώντας την εκπαιδευτική πραγματικότητα και νομοθεσία (Π.Δ. 79, άρθρο 3, παρ. 6), μεσημέρι Παρασκευής 11 Σεπτεμβρίου, όταν τα σχολεία είναι ανοικτά από την 1η Σεπτεμβρίου, όλες οι σχολικές μονάδες έχουν ενημερώσει  γονείς και μαθητές για το πρόγραμμα της Δευτέρας 14/9, ημέρας αγιασμού, το οποίο έχει σχεδιαστεί με βάση τις ιδιαιτερότητες των σχολικών μονάδων (μεταφορές μαθητών με λεωφορεία, βάρδιες πρωί απόγευμα, αποφυγή συγχρωτισμού των μαθητών στον προαύλιο χώρο, εφημερία εκπαιδευτικών, τρόπος διανομής βιβλίων κλπ.) εξαπολύει μια εγκύκλιο ενάντια στο πνεύμα του Προεδρικού Διατάγματος αλλά και ενάντια στις οδηγίες που η ίδια είχε αποστείλει στις 9/9, η οποία δημιουργεί τεράστια αναστάτωση και σύγχυση σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

                Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την ανεύθυνη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και καλεί τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι αυτονόητα θα βρίσκονται στις σχολικές μονάδες από το πρωί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, να τηρήσουν τον προγραμματισμό που υπεύθυνα έχουν σχεδιάσει και ανακοινώσει προς τη σχολική κοινότητα, με σεβασμό στις ανάγκες των μαθητών τους, τις οποίες το Υ.ΠΑΙ.Θ. αγνοεί επιδεικτικά.

 


Δευτέρα 3 Αυγούστου 2020

Ενημέρωση για την τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών



31 Ιουλίου 2020

 


Με το άρθρο 3, παρ. 3ε του Π.Δ.50/1996, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του Π.Δ.100/1997, τα ΠΥΣΠΕ πραγματοποιούν προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών, μετά τη διενέργεια των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Π.Δ.50/1996, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ορίζεται ότι οι ανήκοντες στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης προηγούνται έναντι των λοιπών εκπαιδευτικών.

Με τον ν.4653/2020 (άρθρο 66), έχει αντικατασταθεί η παράγραφος 5 του άρθρου 62 του ν.4589/2019 και οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.), σύμφωνα με το άρθρο 2 του Π.Δ.144/1997, καθώς και το άρθρο 46 του ν.2413/1996, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 9 του άρθρου 8 του ν.2817/2000, όπου αναφέρεται ότι: «…οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διορίζονται στις περιοχές μετάθεσης, τίθενται στη διάθεση των οικείων περιφερειακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου σε κενές θέσεις σχολείων της περιοχής…».

Η οριστική τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς του κλάδου τους.

Κριτήρια για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών αρμοδιότητας ΠΥΣΠΕ σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ.50/1996 (άρθρο 16) είναι:

·         η συνολική υπηρεσία

·         οι οικογενειακοί λόγοι

·         οι συνθήκες διαβίωσης στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

·         η συνυπηρέτηση

·         η εντοπιότητα

Σε περίπτωση ισοβαθμίας εκπαιδευτικών κατά τις μεταθέσεις στην ίδια περιοχή και τις τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπαιδευτικοί που υπερέχουν κατά κριτήριο, εάν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:

·         στη συνυπηρέτηση

·         στην εντοπιότητα (εφόσον ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση σε σχολική μονάδα Δήμου ή Κοινότητας που είναι δημότες)

·         στους οικογενειακούς λόγους

·         στη συνολική υπηρεσία

·         στις δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν

Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στο άρθρο 2, παρ. 2 του Π.Δ.144/1997 «Τοποθέτηση νεοδιοριζομένων» αναφέρεται ότι σε περίπτωση που οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους υποψήφιους προτιμώνται κατά σειρά όσοι έχουν τις περισσότερες μονάδες τοποθέτησης από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα, όπως αυτές καθορίζονται από τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, χωρίς, όμως, να υπάρχει αναφορά στην τοποθέτηση των ειδικών κατηγοριών,  στην προϋπηρεσία και στις Μονάδες Συνθηκών Διαβίωσης.

Από τον συνδυασμό των προηγούμενων παραγράφων θεωρούμε ότι η προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πρέπει να πραγματοποιηθεί με τις μονάδες μετάθεσης, όπως αυτές καθορίζονται για τη διαδικασία των μεταθέσεων - τοποθετήσεων εντός ΠΥΣΠΕ, σύμφωνα με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο πραγματοποιούνται οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, δηλ.  με την προσμέτρηση του συνόλου των κριτηρίων.

Οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών. Οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε., επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε ετών.

Επίσης, στο άρθρο 58 του ν.4653/2020 αναφέρεται ότι όποιος/α δεν αναλάβει υπηρεσία ή παραιτηθεί μέσα σε ένα χρόνο από τη δημοσίευση των ονομάτων σε ΦΕΚ αποκλείεται από όλες τις διαδικασίες διορισμού το τρέχον και τα επόμενα δυο σχολικά έτη.

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.