Σελίδες

Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2015

...ΟΡΙΣΤΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ...







Τηλ. επ.6945543024  - E-mail: egioanninon@gmail.com site: http://www.egioanninon.tk/

Τι αλλάζει για μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με τις ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν προχθές στη βουλή στο νομοσχέδιο για τις βοσκήσιμες γαίες:



Δημοσίευση του Μπράτη Δ. Αιρετού ΚΥΣΠΕ
Α' Μόνιμοι εκπκοί
1.Η άδεια άνευ αποδοχών των μόνιμων εκπκών εξισώνεται με αυτήν των υπόλοιπων Δ.Υ. και γίνεται κατ'ανώτατο όριο μέχρι 5 έτη από 3 που ήταν μέχρι σήμερα ( άρθρο 16 του Ν1566/85).
2.Καταργείται το Π.Δ 28/14 (Αρβανιτόπουλου) για τις υποχρεωτικές μετσθέσεις.
3.Οι μονάδες μετάθεσης που δικαιούνται οι εκπκοί που αποσπώνται σε οποιαδήποτε υπηρεσία του υπουργείου,στις περιφερεισκές δνσεις,στις δνσεις εκπαίδευσης,στο ΙΕΠ,κλπ είναι εκείνες της πλησιέστερης σχολικής μονάδας συν 2.Αντίστοιχη ρύθμιση υπήρχε και στο άρθρο 31 του Ν 3848/10 και στο άρθρο 59 του Ν3966/11.Με τη ρύθμιση επεκτείνεται το συν 2 σε περισσότερους φορείς του υπουργείου.
4.Οι αιτήσεις μετάθεσης φέτος και μόνο θα υποβληθούν μέσα στον Δεκέμβρη .Αυτό γίνεται για να αντιμετωπισθεί το νομικό κενό που δημιουργήθηκε εξαιτίας της μη έγκαιρης έκδοσης της εγκυκλίου των μεταθέσεων.Το ΠΔ 50/96 προβλέπει ότι οι αιτήσεις μετάθεσης υποβάλλονται μέσα στον Νοέμβριο.Το διάταγμα εξακολουθεί να ισχύει.

Β' Αναπληρωτές
1. Αναγνωρίζεται η προυπηρεσία των αναπληρωτών από 1-9-10 .Καταργείται η παρ.4 του άρθρου 5Α του Ν3848/10 (νόμος Διαμαντοπούλου που κλείδωσε την προυπηρεσία) ,καθώς και το άρθρο 5 του Ν4283/14 ( νόμος Λοβέρδου που αναγνώρισε την προυπηρεσία από 1-9-12).
2.Καταργείται,όχι αναδρομικά αλλά από το επόμενο σχ.έτος 2016-17 ,η ποινή της δίχρονης διαγραφής από τους πίνακες για όσους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται.Η ποινή γίνεται ένα έτος,το τρέχον.
3.Χορηγούνται βραχυχρόνιες άδειες για συμμετοχή σε συνέδρια στους αναπληρωτές,όπως ισχύει και για τους μόνιμους.
4.Το άρθρο 60 του Ν3528/07 ,όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 5 του Ν4210/13,ισχύει και για τους αναπληρωτές εκπκούς (αναφέρεται στις άδειες εξετάσεων μεταπτυχιακά κλπ που είναι μέχρι 10 μέρες τον χρόνο).
Γ' Επιλογή Δντών εκπαίδευσης
Καθιερώνεται νέο σύστημα επιλογής Δντών εκπαίδευσης,με συμβούλια που συγκροτούνται στην περιφέρεια και προεδρεύονται από τον περιφερειακό Δντή.Η σχετική διαδικασία επιλογής αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στον Γενάρη.

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

Εθνικός Διάλογος






2 Δεκεμβρίου 2015

ΝΑΙ στον διάλογο, αρκεί να μην είναι πρόσχημα για την αποφυγή πολιτικών ευθυνών και την αναζήτηση συνυπεύθυνων...
           
Το Νοέμβριο του 2014 δημοσιεύτηκε το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την Παιδεία το οποίο περιείχε ποικίλες προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ενσωματώνοντας αρκετές από τις θέσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Υποστηρίχτηκε ότι οι προτάσεις αυτές θα αποτελούσαν πολιτική πυξίδα για τη εφαρμογή κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής μετά τις εκλογές.
                Η επικράτηση του ΣΥΡΙΖΑ τον Ιανουάριο του 2015 άνοιξε το δρόμο για την εφαρμογή της πολιτικής του στον χώρο της εκπαίδευσης περνώντας από τον καταγγελτικό αντιπολιτευτικό του λόγο στην υποχρέωση υλοποίησης μιας νέας πολιτικής. Η εμπειρία της οκτάμηνης συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έφερε στην επιφάνεια όλες τις υπαρκτές αδυναμίες καθώς επίσης και τις λαϊκιστικές διακηρύξεις και αοριστίες ενός αντιμνημονιακού λόγου που οδήγησε στην εγκατάλειψη πολλών υποσχέσεων και διάψευση ελπίδων μιας διαφορετικής προοδευτικής πολιτικής.
                Στην πραγματικότητα όλο αυτό το παραπάνω διάστημα, βασική επιδίωξη της Κυβέρνησης υπήρξε η κατάργηση ορισμένων μέτρων που αφορούσαν κυρίως τον τρόπο επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης, τα Πειραματικά Σχολεία, τα Πρότυπα, την κατάργηση της αριστείας κ.λπ., μέτρα τα οποία αποδείχτηκαν εκ των υστέρων αναποτελεσματικά και ως προϊόντα ιδεοληψίας δεν συνετέλεσαν στην ουσιαστική αλλαγή του χαρακτήρα και της φυσιογνωμίας του σχολείου.
                Η νέα εκλογική νίκη των δυνάμεων της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έφερε στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας νέα πρόσωπα που κλήθηκαν να συνεχίσουν το δρόμο της πολιτικής της προηγούμενης περιόδου με βάση ένα κυβερνητικό πρόγραμμα του οποίου η υλοποίηση βρίσκεται υπό καθεστώς επιτήρησης αλλά και συμβατικών υποχρεώσεων και δεσμεύσεων του τρίτου μνημονίου.
                Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, προφανώς κάτω από αυτές τις περιστάσεις έχει εξαγγείλει διαδικασίες εθνικού διαλόγου για την Παιδεία προκειμένου να διαμορφώσει τις κατάλληλες συνθήκες για την εξασφάλιση συναινετικών αποφάσεων για όλα τα θέματα της εκπαιδευτικής πολιτικής. Από τον τρόπο όμως που τα έχει δρομολογήσει και κυρίως τους θεσμούς και τα πρόσωπα που έχει επιλέξει προκύπτουν εύλογα ερωτήματα σχετικά όχι μόνο για τις βαθύτερες προθέσεις της νέας ηγεσίας του Υπουργείου αλλά και τις σκοπιμότητες που υποκρύπτονται.
                Τα παραπάνω ζητήματα έχουν σχέση με ερωτήματα όπως:
·         Χωρίς να αμφισβητείται η επιστημοσύνη των μελών της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου είναι άξιο απορίας γιατί τα περισσότερα από τα μέλη της προέρχονται από τον χώρο της ανανεωτικής και ριζοσπαστικής "αριστεράς" αποκλειστικά, έχοντας μάλιστα θητεύσει ως κυβερνητικοί αξιωματούχοι άλλων εποχών, δίχως μάλιστα να έχει ζητηθεί η γνώμη για την συμμετοχή σ’ αυτήν την επιτροπή προσωπικοτήτων ύστερα από γνώμη θεσμικών εκπαιδευτικών οργανώσεων και φορέων;
·         Είναι δυνατόν το έργο μιας τόσο σημαντικής Επιτροπής να ολοκληρώνεται μόλις μέσα σε τρεις μήνες και στη συνέχεια για όλο το επόμενο διάστημα να παγώσει τις δραστηριότητές της;
·         Αυτό το διάστημα είναι επαρκές για να αναπτυχτούν και να παρουσιαστούν με σφαιρικό και πολυεπίπεδο τρόπο όλες οι υπαρκτές αναζητήσεις και προτάσεις για όλο το φάσμα των προβλημάτων του εκπαιδευτικού μας συστήματος;
·         Πώς είναι δυνατόν να υπάρχει αξιοπιστία στον πολιτικό λόγο μιας ηγεσίας αλλά και έκφραση εμπιστοσύνης ότι οι αποφάσεις της επιτροπής θα γίνουν σεβαστές και θα αποτελέσουν τη βάση για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή πολιτικής όταν για παράδειγμα, ενώ διατυπώνεται κάθετη αντίθεση αφενός για τις θέσεις που αναπτύσσονται στην πρόσφατη Έκθεση του ΟΟΣΑ, ομολογείται ότι αυτές θα γίνουν αντικείμενο συζήτησης (ωράριο διδασκαλίας εκπαιδευτικών, αναλογία μαθητή δασκάλου κ.λ.π.) προφανώς για να ληφθούν σχετικές αποφάσεις;
·         Ενώ αναγνωρίζεται ότι η συζήτηση για τα θέματα της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι απαραίτητο να ξεκινήσει από τις κατώτερες βαθμίδες προς τις ανώτερες, για ποιο λόγο δεν υπάρχουν ως μέλη της επιτροπής αυτής μάχιμοι εκπρόσωποι της Προσχολικής εκπαίδευσης;
·         Ο Εθνικός Διάλογος σε ποια κείμενα θα στηριχτεί; Θα είναι ένας ασυντόνιστος,  γενικευμένος, απλουστευτικός διάλογος που δεν θα  στηρίζεται σε κανένα υπαρκτό πόρισμα επιστημονικών ερευνών αλλά και επιτροπών του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας που έχουν εκπονηθεί σε άλλες εποχές αλλά εντούτοις ακόμα και σήμερα έχουν επίκαιρο ενδιαφέρον και σημασία ;
·         Ποια θα είναι η σχέση μεταξύ της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου και Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής; Θα υπάρξει συντονισμός, αλληλοεπικάλυψη;
·         Τα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπως η φυσιογνωμία του Ολοήμερου Σχολείου, η επιμόρφωση και μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών, τα σχολικά εγχειρίδια και τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, οι καινοτόμες δράσεις, η αναδιοργάνωση της διοίκησης της εκπαίδευσης, με ποιο τρόπο θα τύχουν ουσιαστικής προσέγγισης όταν για όλα αυτά τα παραπάνω ζητήματα απουσιάζουν όπως φαίνεται από τη συγκρότηση επιτροπής τεχνοκρατικά στελέχη και παιδαγωγοί που συμμετείχαν σε επιστημονικές επιτροπές για τα θέματα αυτά καταθέτοντας θέσεις και προβληματισμούς που είναι ιδιαίτερα χρήσιμοι και περιεκτικοί και για τη σημερινή πραγματικότητα ;
·         Η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων πόσο εφικτή και αποτελεσματική μπορεί να είναι όταν δεν συνοδεύεται από ανάλυση των οικονομικών προϋποθέσεων για την ποιοτικής διαχείρισή τους;
·         Μήπως η διάθεση για διάλογο με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και η διερεύνηση των θέσεων και των προβληματισμών τους είναι προϊόν απλά μιας θεωρητικής ευχής αφού δεν εξασφαλίζεται η άμεση συμμετοχή σε διαδικασίες εκπαιδευτικού πολιτικού διαλόγου με συγκεκριμένο τρόπο;
                Ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία είναι αλήθεια ότι αποτελεί απαραίτητη διαδικασία για την εξασφάλιση των αναγκαίων συναινέσεων, αντιδιαστέλλεται όμως και είναι ασύμβατος με κάθε μορφής αιφνιδιασμούς, μονομέρειες προσχηματικές επιλογές και καθεστωτικές νοοτροπίες.
                Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι διατεθειμένη να συμβάλλει θετικά σε μια διαδικασία ειλικρινούς και γόνιμου διαλόγου που θα έχει αρχές, χαρακτηριστικά, χρονοδιαγράμματα, συμμετοχή όλων. Σε κάθε περίπτωση που θα υπάρξει έστω και υπόνοια πως ο διάλογος θα έχει ως στόχο να επικυρώσει προαποφασισμένα σενάρια θα σταθεί απέναντι και θα καταγγείλει όσους έχουν τέτοιες απόψεις και πρακτικές.

               
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ





ΗΜΕΡΙΔΑ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΛΕΙΒΑΔΙΑ
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα- συζήτηση που διοργάνωσε η ομάδα Νηπιαγωγών  «Δικαίωμα στην Εκπαίδευση» με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Λειβαδιάς και Θήβας και εισηγήτρια την κ. Ευστρατία Σοφού Εισηγήτρια Προσχολικής αγωγής του ΙΕΠ.

Η κ. Σοφού τόνισε «την αναγκαιότητα ανάπτυξης της δεξιότητας της ενεργητικής ακρόασης, μιας δεξιότητας επικοινωνίας που στηρίζεται στην ενσυναίσθηση (μπορώ να μπω στη θέση του;) στην κατανόηση και αποδοχή του άλλου και στο σεβασμό στη δυσκολία που βιώνει.

 Με βάση την αντίληψη  ότι τα παιδιά, όπως και οι ενήλικες είναι δρώντα κοινωνικά υποκείμενα, ειδήμονες της δικής τους ζωής και ενεργοί συμμετέχοντες στην κοινωνία, αναγνωρίζοντας  το δικαίωμά τους να εκφράζουν την άποψή τους, εμείς οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ακούμε και να κατανοούμε τα παιδιά.

Σε αυτές τις αρχές βασίζεται το πλαίσιο της ενεργητικής ακρόασης των παιδιών, μια διαδικασία η οποία δεν περιορίζεται στο στενό πλαίσιο της ακοής, αλλά είναι ανοιχτή στους πολυάριθμους δημιουργικούς τρόπους που χρησιμοποιούν τα παιδιά για να εκφράσουν τις απόψεις τους και τις εμπειρίες τους. »

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο βασίζεται στην  ενεργητική ακρόαση και είναι προσανατολισμένο στην ανάπτυξη αυτής της κουλτούρας, αφού στοχεύει στην ύπαρξη δραστηριοτήτων, που εμπνέονται από τις ανάγκες και το επίπεδο ανάπτυξης των παιδιών. Το νηπιαγωγείο δεν προσφέρει στα παιδιά γνώσεις που συσσωρεύονται και που θα αποτελέσουν τελικά το γνωστικό τους κεφάλαιο, όπως συμβαίνει στις άλλες βαθμίδες. Στόχος του νηπιαγωγείου είναι να δημιουργήσει σε όλα ανεξαιρέτως τα νήπια τις βάσεις πάνω στις οποίες θα χτίσουν τη μελλοντική τους μάθηση, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες, προσαρμόζοντας αναλόγως το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τις μαθησιακές- διδακτικές τεχνικές.

Αναδεικνύοντας επιστημονικά το θεμελιακό ρόλο της προσχολικής εκπαίδευσης, ισχυροποιούμε τις θέσεις μας και τον αγώνα μας για την αναβάθμιση του νηπιαγωγείου και την επίλυση των τεράστιων προβλημάτων, που αποτελούν τροχοπέδη εδώ και χρόνια.

Η απάντηση μας στην σκόπιμη απουσία της προσχολικής εκπαίδευσης από τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, είναι η συσπείρωση μας και η ανάδειξη της σημασίας  αυτής της βαθμίδας εκπαίδευσης, μέσα από επιστημονικές και συνδικαλιστικές παρεμβάσεις.

Με δεδομένο ότι η προσχολική εκπαίδευση αποτελεί παγκοσμίως, αναγνωρισμένο θεσμό και αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε προηγμένης κοινωνίας, διεκδικούμε την ισότιμη ενσωμάτωση της προσχολικής εκπαίδευσης στον ενιαίο σχεδιασμό της εκπαίδευσης.

Στις αποσπασματικές αποφάσεις, τον ανύπαρκτο διάλογο, στην πολιτική μπαλώματος, που αφαιρεί κάθε προοπτική εξέλιξης του κλάδου μας, απαντάμε με δράση , άποψη και προτάσεις.



          Δράση λοιπόν μέσα από τη συμμετοχή …τη δική σας συμμετοχή …

Να συμπεριλαμβανόμαστε σε αυτούς που θα αποφασίσουν για εμάς!!!



Για την Ομάδα Νηπιαγωγών

Βέτα Κορωναίου



Ευχαριστούμε για την συνδιοργάνωση της ημερίδας....τους Συλλόγους της Λειβαδιάς και της Θήβας

 





























Σας ευχόμαστε Καλό μήνα και σας προτείνουμε:

Τις χριστουγεννιάτικες προτάσεις των 4 βιβλιοπωλείων που συνεργαζόμαστε στην καμπάνια Βιβλία για να διαβάσεις πριν μεγαλώσεις.

Τις προτάσεις βιβλίων για τις γιορτές του Bookbook.gr

Το καινούργιο μας αφιέρωμα με τίτλο Μνήμη η γέφυρα του χρόνου που ξεκινάει με ένα κείμενο της Μαρίας Αγγελίδου για τους ήρωες των παραμυθιών που η μοίρα τους εξαρτάται από αυτά που θυμούνται ή ξεχνούν. Τα παιδιά «δεν έχουν μνήμη, τους προγόνους τους πουλούν και ό,τι αρπάξουν δε θα μείνει γιατί ευθύς μελαγχολούν»: τι και πώς γεμίζει χωρίς αυτά να το καταλαβαίνουν, το σακούλι των αναμνήσεων τους; Απ΄αυτό το ερώτημα ξεκινήσαμε και ψάχνουμε και γνωρίζουμε και θυμόμαστε και αναγνωρίζουμε τις δικές μας εμπειρίες μέσα στα παιδικά βιβλία.

Την Ελένη Κατσαμά να διαβάζει δύο ιστορίες, που χαράζονται στη μνήμη από το βιβλίο της Κοσμοδρόμιο, εκδόσεις Πατάκη.

Η σκηνή της Χριστουγεννιάτικης γιορτής στην ταινία Φάννυ και Αλέξανδρος του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν συνοψίζει με τον καλύτερο τρόπο τη δύναμη των πλούσιων αναμνήσεων να νικήσουν τις δυσκολίες.
Ας είναι οι φετινές γιορτές με τον πιο ουσιαστικό τρόπο το υλικό μιας πλούσιας ανάμνησης για το μέλλον.