''children are born with wings, teachers help them to fly''
Σελίδες
Κυριακή 15 Μαρτίου 2020
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020
Κορωνοϊός: Τι να πούμε στα παιδιά και πώς να φερθούμε
Όλα όσα είναι σημαντικά να κάνουμε ως γονείς τώρα που τα σχολεία είναι κλειστά και τα παιδιά μένουν σπίτι.
Κορωνοϊός και κλειστά σχολεία: H Δρ. Λίζα Βάρβογλη δίνει οδηγίες για το πώς να φερθούμε και τι να πούμε στα παιδιά.
Με τα μέτρα σε όλη τη χώρα να έχουν αυξηθεί λόγω της απειλής του κορωνοϊού, η διακεκριμένη ψυχολόγος - ψυχοθεραπεύτρια με εκπαίδευση στα Πανεπιστήµια της Βοστώνης Tufts, Northeastern και Harvard και μέλος του διδακτικού προσωπικού της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Δρ. Λίζα Βάρβογλη δίνει πολύτιμες οδηγίες για το πώς να εξηγήσουμε στα παιδιά και τους εφήβους όσα συμβαίνουν και πώς να φερθούμε τώρα που έκλεισαν τα σχολεία.
Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι τα παιδιά παρατηρούν τους ενήλικες για να καταλάβουν τι συμβαίνει σε περιόδους κρίσης και να πάρουν καθοδήγηση για το πώς να αντιδράσουν σε στρεσογόνα γεγονότα. Αν οι γονείς είναι πολύ αγχωμένοι ή πανικόβλητοι, τα παιδιά τείνουν να νιώθουν το ίδιο. Έτσι, σε αυτή τη δύσκολη φάση καλείσαι να δώσεις στο παιδί σου το καλό παράδειγμα και να το καθησυχάσεις ότι σχολείο, γιατροί και κράτος κάνουν το καλύτερο δυνατό για να μας κρατήσουν όλους υγιείς και ασφαλείς μέχρι να περάσει η κρίση αυτή. Πέρα από τον ψυχολογικό εφησυχασμό, τα παιδιά χρειάζονται συγκεκριμένες πληροφορίες και οδηγίες για το τι να κάνουν τα ίδια για να διαχειριστούν την κρίση.
Μίλησε στο παιδί και τον έφηβο ανοιχτά για το τι συμβαίνει
Δώσε αντικειμενικές πληροφορίες, δώσε στο παιδί την αίσθηση ότι έχει «δύναμη» και μπορεί να κάνει κάτι, δίνοντας συγκεκριμένες οδηγίες υγιεινής για το πώς μπορεί να προφυλαχθεί από τον κορωνοϊό και να βοηθήσει ώστε να μη μεταδοθεί στους γύρω του, και δώσε του την προσοχή σου όταν σου μιλάει για τους φόβους του- έτσι θα μειώσεις το άγχος του παιδιού και θα το στηρίξεις στο να κάνει θετικές επιλογές πρόληψης και μη μετάδοσης του κορωνοϊού.
Άσχετα από το τι πιστεύει ο κάθε ενήλικας, θα πρέπει να παραμείνουμε ήρεμοι και καθησυχαστικοί προς τα παιδιά και τους εφήβους
Ήδη ανησυχούν για πολλά πράγματα και έχουν έντονο στρες, ας μην τους προσθέσουμε και το στρες του κορωνοϊού!
- Tα παιδιά ακολουθούν και μιμούνται αυτά που λένε αλλά και αυτά που κάνουν οι γονείς τους.
- Μη μιλάς στο τηλέφωνο ή σε άλλους ενήλικες με φόβο και πανικό θεωρώντας ότι το παιδί σου δε σε ακούει ή δεν καταλαβαίνει ή δεν ενδιαφέρεται!
Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας
Αθήνα 11/3/2020
Προς Τον Πρόεδρο της Συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών
Θέμα: Δημιουργία επιτροπής πανεπιστημιακών δασκάλων με αντικείμενο τα αναλυτικά προγράμματα
Κύριε Πρόεδρε
Η συνάντηση του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και των Κοσμητόρων των Πανεπιστημίων της Χώρας που πραγματοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 2020, στην Αθήνα, ανέδειξε την κοινή αντίληψη της πανεπιστημιακής κοινότητας και των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για κορυφαία ζητήματα της εκπαίδευσης (διαφωνία για την εξίσωση από την Κυβέρνηση των πτυχίων των Πανεπιστημίων με αυτά των Κολλεγίων, διαφωνία για την εισαγωγή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα Νηπιαγωγεία) καθώς και τη διάθεση αγωνιστικής συμπόρευσης σε όλα τα ζητήματα που αφορούν στην εκπαίδευση.
Σε συνέχεια όλων αυτών, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., προκειμένου να διαμορφώσει επιστημονικά τεκμηριωμένη πρόταση για τα αναλυτικά προγράμματα, σας ζητά να στηρίξετε με τη συμμετοχή Πανεπιστημιακών δασκάλων από τα Παιδαγωγικά Τμήματα της Χώρας, την επιτροπή που θα εισηγηθεί στη Δ.Ο.Ε. ένα άρτιο πλαίσιο για ένα τόσο σημαντικό θέμα.
Η συμβολή σας σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, θα αποτελέσει εγγύηση για ουσιαστική παρέμβαση που όμοιά της δεν έχει ξαναγίνει και θα αποδείξει περίτρανα πως οι συνδικαλιστικές διεκδικήσεις και τα οράματα των εκπαιδευτικών για ένα καλύτερο σχολείο, μπορούν να συνυπάρξουν και να συμπορευθούν με την επιστημονική τεκμηρίωση, η οποία μπορεί να γίνεται μόνο από τους ειδικούς και όχι από τους κάθε είδους «παρατρεχάμενους» ή πολιτικούς φίλους της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας..
Με τη βεβαιότητα που μας δίνει η προφορική σας διαβεβαίωση στη συνάντησή μας, πως θα υπάρξει στήριξη από την πλευρά σας, μέσω της συμμετοχής καταξιωμένων και εξειδικευμένων μελών σας, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
ΣΧΟΛΙΟ: Οι διαδικασίες που αφορούν στο Α.Π. με τη μορφή μεταρρυθμίσεων, αντιμεταρρυθμίσεων και αναμορφώσεων αποτελούν προσπάθειες που μπορεί να οδηγήσουν την εκπαίδευση σε μια ποιοτική αλλαγή. Προς την σωστή κατεύθυνση κινείται η παραπάνω πρόταση - απόφαση της ΔΟΕ.
ΝΑΤΣΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΣΧΟΛΙΟ: Οι διαδικασίες που αφορούν στο Α.Π. με τη μορφή μεταρρυθμίσεων, αντιμεταρρυθμίσεων και αναμορφώσεων αποτελούν προσπάθειες που μπορεί να οδηγήσουν την εκπαίδευση σε μια ποιοτική αλλαγή. Προς την σωστή κατεύθυνση κινείται η παραπάνω πρόταση - απόφαση της ΔΟΕ.
ΝΑΤΣΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Κορωνοϊός: Η Ελλάδα πρέπει να μπει σε καραντίνα σήμερα
12.03.2020 Athens Voice, gr
Αν δεν μπούμε σε καραντίνα σήμερα, θα έχουμε 3.000 κρούσματα σε μία εβδομάδα.
Αν δεν μπούμε σε καραντίνα σήμερα, θα έχουμε 3.000 κρούσματα σε μία εβδομάδα.
Ανησυχητικοί οι αριθμοί αύξησης του κορωνοϊού στην Ελλάδα: H Δρ. Νευροβιολογίας, Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου εξηγεί γιατί η Ελλάδα πρέπει να μπει σε καραντίνα.
Γράφει η Κωνσταντίνα Θεοφανοπούλου, Δρ. Νευροβιολογίας, Πανεπιστήμιο Ροκφέλερ, Νέα Υόρκη.
Μπορεί να είναι μεν νωρίς για να μιλάμε για το αναμενόμενο εμβόλιο κατά του κορωνοϊού, αλλά δεν είναι νωρίς για να υπολογίσουμε στατιστικά ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός κρουσμάτων κορωνοϊού στην Ελλάδα. Γιατί μέχρι σήμερα διαβάζουμε κάθε μέρα για νέες περιπτώσεις κρουσμάτων, όμως πρόκειται για περιπτώσεις ανθρώπων που είτε έδειξαν τα συμπτώματα και έκαναν το τεστ, είτε άλλων (συχνότερα στον κοντινό «περίγυρο» των πρώτων) που και αυτοί εξετάστηκαν. Όμως ο αριθμός αυτός δεν είναι σε κανέναν βαθμό αντιπροσωπευτικός του πόσοι άνθρωποι έχουν προσβληθεί από τον ιό, έχοντας ή μη δείξει συμπτώματα. Για αυτόν τον λόγο θα χρησιμοποιήσω την αντίστιξη μεταξύ των «γνωστών» και «πραγματικών» κρουσμάτων.
Οι αριθμοί των γνωστών σε αντίθεση με τους πραγματικούς αριθμούς κρουσμάτων κορωνοϊού πολλών χωρών έγιναν χθες γνωστοί με αυτήν την ανάρτηση: Coronavirus: Why You Must Act Now, από όπου ελήφθησαν τα περισσότερα δεδομένα και η μέθοδος στατιστικής ανάλυσης. Δυστυχώς, η Ελλάδα λείπει από τις περισσότερες αναλύσεις, οπότε αποφάσισα να τις διεξάγω η ίδια για να έχουμε μια πιο ρεαλιστική εικόνα για το πού πραγματικά κυμαίνονται οι πραγματικοί αριθμοί. Πριν καταθέσω τους αριθμούς, εξηγώ πώς μπορούμε και υπολογίζουμε τους αριθμούς αυτούς.
Για να προβλέψουμε στατιστικά έναν πιθανό πραγματικό αριθμό κρουσμάτων με βάση τον γνωστό αριθμό πρέπει να εξετάσουμε τις περιπτώσεις χωρών για τις οποίες υπάρχουν αυτά τα δεδομένα. Ας πάρουμε για παράδειγμα την Κίνα.
Μεγάλη αποκάλυψη το άρθρο των NYT ή “όχημα τουρκικής προπαγάνδας;
Η εφημερίδα New York Times δημοσίευσε τις προάλλες ένα κείμενο, που έκανε πάταγο στην Αμερική και προκάλεσε τρομακτική ζημία στην Ελλάδα, σε μία εποχή που η χώρα μας έχει ανάγκη συμπαράστασης: Διότι είναι θύμα εισβολής (χωρίς εισαγωγικά η λέξη) από την Τουρκία, η οποία χρησιμοποιεί στα σύνορα του Έβρου μετανάστες, αλλά και Σύριους τζιχαντιστές που εκπαίδευσε και χρησιμοποιεί στη Συρία και στη Λιβύη.
Του ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ
Διαβάστε περισσότερα στον σύνδεσμο παρακάτω:
https://hellasjournal.com/2020/03/ine-mia-megali-apokalipsi-to-kimeno-tis-new-york-times-i-i-efimerida-egine-ochima-gia-tin-tourkiki-propaganda/Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020
Απαξιώνοντας τον εκπαιδευτικό απαξιώνεται το σχολείο και…
30.01.2020
ΝίκοςΤσούλιας
·
«Η ερμηνεία είναι πολύ απλή. Είμαστε μια κοινωνία που
δεν χαρακτηρίζεται από το αξιακό φορτίο της ανθρωπιστικής εκπαίδευσης. Θέλουμε
μια εκπαίδευση για να εισάγει τα παιδιά μας στην «καλύτερη» δυνατή σχολή δηλαδή
για το πιο εμπορικό πτυχίο στην αγορά εργασίας»
Απαξιώνοντας τον εκπαιδευτικό
απαξιώνεται το σχολείο και κατά συνέπεια η ίδια η εκπαίδευση και η
διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Αναρωτιέμαι. Είναι δυνατόν να μην «βλέπουμε» ότι
τελικά η απαξίωση του εκπαιδευτικού ζημιώνει όλους μας;
Αλλά υπάρχει ο σεβασμός ως έννοια
στη ζωή μας; Θέλουμε το σεβασμό στις σχέσεις μας; Και εδώ ξεχνάμε κάτι πολύ
απλό. Όταν μια κοινωνία δεν θέλει να διαπαιδαγωγηθεί – και ο σεβασμός είναι
στην κορυφή της αγωγής -, σημαίνει ότι δεν πιστεύει στον εαυτό της!!
Διαπιστώνουμε
τα ακραία συμπτώματα προσβολής μαθητών εναντίον των εκπαιδευτικών τους και
απορούμε – αν φυσικά απορούμε. Ξεχνάμε το υπόστρωμα, την κρατούσα ατμόσφαιρα
για τα «μύρια κακά» που φορτώνουμε στους εκπαιδευτικούς και ενιστάμεθα (;)
πρόσκαιρα βέβαια για τα άσχημα κρούσματα των παιδιών μας εναντίον αυτών που
έπρεπε να σέβονται.
Η ερμηνεία είναι πολύ απλή. Είμαστε
μια κοινωνία που δεν χαρακτηρίζεται από το αξιακό φορτίο της ανθρωπιστικής
εκπαίδευσης. Θέλουμε μια εκπαίδευση για να εισάγει τα παιδιά μας στην
«καλύτερη» δυνατή σχολή δηλαδή για το πιο εμπορικό πτυχίο στην αγορά
εργασίας. Το παρακμιακό αμερικάνικο ερώτημα «πόσα λεφτά βγάζεις;» είναι ο
καθρέφτης των αξιολογήσεών μας. Δεν θέλουμε καμιά αγωγή – άλλωστε ούτε
στις οικογένειές μας διαπαιδαγωγούμε τα παιδιά μας.
Στενά χρησιμοθηρική είναι η σχέση
μας με την εκπαίδευση, γι’ αυτό και τα φροντιστήρια είναι κρατούσα εικόνα, γι’
αυτό θέλουμε τα λύκεια να μοιάζουν με τα φροντιστήρια. Δεν θέλουμε παιδεία και
μόρφωση ούτε κριτική σκέψη και πνευματική καλλιέργεια. Υπηρετούμε τον
ανταγωνισμό ως υπέρτατη αξία της κοινωνικής και της επαγγελματικής ζωής μας.
Δεν υπάρχουν στην κοσμοθεωρία μας και πιο πολύ στον τρόπο ζωής μας οι έννοιες
του κοινού καλού, του δημόσιου συμφέροντος, του χρηστού πολίτη, της αρετής.
Υπάρχει βέβαια μια σχετική
διαφοροποίηση κοινωνιολογικής προσέγγισης στο πώς βλέπουν οι πολίτες τον
εκπαιδευτικό. Τα αγροτικά, τα εργατικά και τα μικροαστικά κοινωνικά στρώματα
διατηρούν γενικά μια μορφή σεβασμού προς τον εκπαιδευτικό. Τα «άνω» μεσοαστικά
στρώματα και κυρίως οι νεόπλουτοι νιώθουν μια υπεροχή έναντι των «φτωχών»
εκπαιδευτικών, που είναι η υπεροχή του «επιτυχημένου» και του χρήματος – των
δικών τους δηλαδή συγκριτικών «πλεονεκτημάτων».
Θα αναφέρω
δύο σχετικά παραδείγματα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην εκπαιδευτική μου
διαδρομή, γιατί ήταν δείγματα αγάπης στον εκπαιδευτικό. Στην πρώτη περίοδο της
καριέρας μου, που δίδασκα σε λύκειο του Περιστερίου, οι γονείς ήταν πολύ
«κοντά» στο σχολείο. Μας επισκέπτονταν συχνά. Το έβαφαν. Έκαναν εκδηλώσεις σε
αυτό. Οι μαθητές νιώθοντας αυτή τη θέρμη των γονιών τους ήταν πολύ κοντά σε
εμάς τους καθηγητές. Νιώθαμε το σχολείο πολύ δικό μας.
Στην τελευταία εκπαιδευτική περίοδο,
που ήμουνα σε λύκειο του Ζωγράφου, μια ημέρα ήλθε μια αλβανικής καταγωγής
μητέρα μαθήτριάς μου στο Κοινωνικό Φροντιστήριο, που δίδασκα τα απογεύματα, για
να ρωτήσει για την κόρη της. Με ξάφνιασε. Την ώρα που την χαιρετούσα μου άρπαξε
το χέρι και μου το φίλησε, όπως φιλούσαμε κάποτε το χέρι του παππά στο χωριό.
«Σας ευχαριστώ τόσο πολύ που βοηθάτε τα παιδιά μας. Και στο σχολείο όλοι οι
καθηγητές αγαπάτε τα παιδιά μας. Μένουν τόσο ευχαριστημένα…». Είναι μια από τις
πιο συγκινητικές στιγμές της ζωής μου.
Δεν θα αναφερθώ σε πόσο ακραίες
συνθήκες διδάσκουν ιδιαίτερα οι νέοι εκπαιδευτικοί στην περιφέρεια, με το μισθό
των 680 ευρώ, που μπορεί να διδάσκουν σε 4 σχολεία, που είναι μακριά από τις
οικογένειές τους και θα είναι για δεκαετίες, που δεν έχουν που να μείνουν, που
δεν μπορούν να πληρώσουν το νοίκι τους. Τέτοια εικόνα γκρίζα εκπαιδευτικού δεν
υπήρχε στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1960 και δώθε.
Ακόμα και αν δεχτώ το ακραίο… Αν οι
εκπαιδευτικοί είναι τεμπέληδες – κατά την απαράδεκτη έκφραση δημόσιου προσώπου
της χώρας μας -, πώς πρέπει να τους αντιμετωπίσουμε; Λιθοβολώντας τους, προσβάλλοντάς
τους, απαξιώνοντάς τους; Και μετά τι; Γιατί δεν μπορούμε να σκεφτούμε
ορθολογικά; Και κυρίως γιατί μισούμε τόσο εύκολα, γιατί δεν μπορούμε να
αγαπήσουμε;
Δυστυχώς δεν κατανοούμε απλές
αλήθειες. Η παιδαγωγική θέλει ισχυρό επιστημονικό και εκπαιδευτικό πεδίο, μα
πάνω από όλα θέλει αγάπη. Η διδασκαλία θέλει πολλά προαπαιτούμενα και εφόδια
από τον εκπαιδευτικό μα πάνω από όλα θέλει πάθος. Αγάπη και πάθος, που είναι το
μεδούλι, η ομορφιά της ζωής, (πρέπει να) είναι ο βαθύς πυρήνας του
εκπαιδευτικού. Αγάπη και πάθος θέλει και ο εκπαιδευτικός από το περιβάλλον του.
Όχι, δεν είναι ανταποδοτικά πεδία. Είναι μεταδοτικά, πολλαπλασιαστικά,
ενθουσιαστικά, ονειρεμένα, γοητευτικά.
Να ζητάμε τα πάντα από τον
εκπαιδευτικό, γιατί η παιδαγωγική ευθύνη είναι η πρώτη των πρώτων ευθυνών. Αλλά
να τους αγαπάμε, ναι να τους αγαπάμε. Και κάτι ακόμα. Να θέλουμε, να ποθούμε τη
διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας. Γιατί οι κοινωνίες της προόδου θέλουν πολίτες
που λατρεύουν την αρετή, που έχουν ουμανιστικό αξιακό φορτίο – αλλιώς η παρακμή
θα είναι πάντα μαζί μας…
Υ.Γ.
Έδωσα σκόπιμα και προσωπική χροιά
στο άρθρο.
Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019
Αυτή είναι η «κανονικότητα» του Υπουργείου Παιδείας: Μόνιμοι διορισμοί στην ειδική αγωγή με βάση τις ισορροπίες και όχι τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης
15 Δεκεμβρίου 2019
!
Μετά
από εσωκομματικές διαβουλεύσεις μηνών, για ένα θέμα που αφορά ολόκληρη την ελληνική
κοινωνία, πραγματοποιήθηκε, σύμφωνα με το ΦΕΚ
4597/2019, ο καθορισμός
κατά κλάδο και ειδικότητα του αριθμού των κενών θέσεων, που θα καλυφθούν με
μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και
Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στην Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή
& Εκπαίδευση, σχολικού έτους 2019-2020.
Το
αποτέλεσμα της όλης διαδικασίας δείχνει ότι η κυβέρνηση της ΝΔ έχει δύο
πολιτικές. Αυτή των λόγων, όπου γίνεται επίκληση ενός δήθεν νέου ύφους και
ήθους εξουσίας το οποίο δεν έχει σχέση με το παρελθόν και αυτή των πράξεων, στις
οποίες κυριαρχούν τα κομματικά «νταραβέρια» μεταξύ αποτυχόντων πολιτευτών,
κουμπάρων, στελεχών, ψηφοφόρων και φίλων υπουργών και έρχεται από το «βαθύ»
παρελθόν.
Στην Παιδεία το έλλειμα στρατηγικής στόχευσης έχει ήδη
διαφανεί, καθώς εξ αιτίας της αδυναμίας διαμόρφωσης συνολικής εκπαιδευτικής
πρότασης γίνονται διαρκώς αποσπασματικές προσθήκες ρυθμίσεων σε άσχετα
νομοσχέδια. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, παρά το γεγονός ότι τα σχολεία
βρίσκονται λίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, υπάρχουν ακόμη πολλά κενά
τα οποία δεν έχουν καλυφθεί.
Οι 1.817
θέσεις μόνιμων διορισμών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που ανακοίνωσε η Υπουργός
Παιδείας, δεν έχουν καμία σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της ειδικής αγωγής. Όλοι γνωρίζουν, εδώ και μία εικοσαετία, ποια είναι η
πραγματικότητα στην ειδική εκπαίδευση και ότι η πρωτοβάθμια ήταν αυτή που
σήκωσε και σηκώνει το μεγαλύτερο βάρος. Ο
αριθμός άλλωστε των αναπληρωτών που εργάζονται όλα τα χρόνια σε κάθε βαθμίδα
εκπαίδευσης, δεν χωρά καμία αμφισβήτηση. Η Υπουργός Παιδείας και η
κυβέρνηση της ΝΔ είναι οι μόνοι που είτε το αγνοούν είτε αδιαφορούν!
Είναι απόλυτα βέβαιο, μετά από αυτή την επιλογή, ότι η
έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς θα βρει τόσα πραγματικά κενά στην ειδική αγωγή, που δεν θα είναι εύκολα
διαχειρίσιμα.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Π.Ε. θεωρεί
τον αριθμό των μόνιμων διορισμών, που αφορούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση,
εξαιρετικά μικρό και καταγγέλλει την
απόφαση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Απαιτούμε οι μόνιμοι
διορισμοί να γίνουν με βάση τις πραγματικές ανάγκες της ειδικής αγωγής που τόσο
έχει ανάγκη η εκπαίδευση στο σύνολό της.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Συγχώνευση του Παιδαγωγικό Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας
Σχετικά με τη συγχώνευση του Παιδαγωγικό
Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του
Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας και τη μετονομασία του σε Τμήμα Επιστημών της
Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας, θα ήθελα να καταθέσω κάποιες σκέψεις και
να μοιραστώ μαζί σας κάποιες γνώσεις που όλοι οι εκπαιδευτικοί κατέχουν και με
αυτές πορεύονται, αλλά οι πολιτικοί δυστυχώς δεν σέβονται. Αρκεί κάποιος να
ανατρέξει στα συγγράμματα καταξιωμένων ακαδημαϊκών δασκάλων καθώς και στη
σχετική νομοθεσία ώστε να καταδειχθεί ο λανθασμένος προσανατολισμός αυτής της
ενέργειας.
«Για την Παιδαγωγική Επιστήμη, η αγωγή
και η μάθηση αποτελούν βασικές έννοιες, διότι προσδιορίζουν το γνωστικό της
πεδίο ∙ η μόρφωση αποτελεί το αποτέλεσμά τους, η διδασκαλία το μέσω για
την εκπλήρωσή τους και η εκπαίδευση αποτελεί τη συστηματική και οργανωμένη
προσπάθεια για αγωγή και μάθηση.» (Πυργιωτάκης, 1999). Επομένως, όσον
αφορά την εκπαίδευση αναδεικνύεται, η σύνθετη, πολύπλοκη, απαιτητική και
δύσκολη φύση της (Κωνσταντίνου, 2018).
Για το λόγο αυτό, οι εκπαιδευτικοί, οι
οποίοι επιτελώντας το έργο τους στα σχολεία και αποτελώντας τους βασικούς
συντελεστές στην εκπαιδευτική διαδικασία, είναι απαραίτητο να εφοδιάζονται με
άρτια επιστημονική, παιδαγωγική και διδακτική συγκρότηση, η οποία παρέχεται από
τα Πανεπιστημιακά Τμήματα. Ανάλογα με τον θεσμό και την εκπαιδευτική βαθμίδα
όπου υπηρετεί ο κάθε εκπαιδευτικός διαμορφώνεται και το περιεχόμενο των σπουδών
του κατά την βασική του εκπαίδευση, δηλαδή τις προπτυχιακές σπουδές. Ουσιαστικά
επιτελείται επαγγελματική ειδίκευση των παιδαγωγών - εκπαιδευτικών, ώστε
να μπορούν να επιτελέσουν το έργο τους ανάλογα με τον θεσμό και την
εκπαιδευτική βαθμίδα όπου καλούνται να υπηρετήσουν (Κωνσταντίνου, 2018).
Τα παραπάνω είναι θεσμοθετημένα και
κατοχυρωμένα σε διεθνές επίπεδο, ενώ είναι απαραίτητο να αναφερθεί ότι
πηγάζουν πρώτα από όλα, από τη σχετική νομοθεσία, επομένως δεν επιδέχονται
ανατροπών, ή προχειροτήτων, οι οποίες οδηγούν σε επιστημονικές και
επαγγελματικές αναστατώσεις και ανισορροπίες (Κωνσταντίνου, 2018; ΠΔ
24/1991; Νόμος υπ’ αριθμ. 1566/1985). Επιπλέον με αυτό τον τρόπο
επέρχεται η υποβάθμιση αν όχι ακύρωση των προγραμμάτων σπουδών των
πανεπιστημίων και των θεσμικά και επιστημονικά κατοχυρωμένων επαγγελματικών
δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, με κατάληξη την απαξίωση και ποιοτική υποβάθμιση
των θεσμών της εκπαίδευσης. Αντίστοιχα, υποβάθμιση θα υπάρξει και για τους
κοινωνικούς λειτουργούς, οι οποίοι θα υπολείπονται ανάλογης επιστημονικής
κατάρτισης, σε σχέση με συναδέλφους τους απόφοιτους των άλλων αντίστοιχων
τμημάτων.
Ενέργειες όπως και η
συγκεκριμένη συγχώνευση δεν πληρούν κανένα επιστημονικό κριτήριο, διότι δεν
νοείται συνεκπαίδευση εκπαιδευτικών και κοινωνικών λειτουργών, ενώ ερωτηματικά
τίθενται για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Εντύπωση προκαλεί το
γεγονός ότι οι φοιτητές/τριες θα έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν κατεύθυνση εντός του
Τμήματος, σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών και τον Κανονισμό του Τμήματος που
συντάσσεται, τη στιγμή που συντελούνται διαδικασίες σε άλλα τμήματα στην
αντίθετη ακριβώς κατεύθυνση και αναφέρω χαρακτηριστικά τα τμήματα ΦΠΨ, τα οποία
ακριβώς για να έχουν ξεκάθαρα χαρακτηριστικά ακολουθούν αυτόνομη πορεία. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των
ενεργειών και ο μεγάλος κίνδυνος που απειλεί το δημόσιο σχολείο είναι η
αλλοίωση της ποιότητάς του και η υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των
παιδιών, διότι το καλό του Δημόσιου Σχολείου έχει απόλυτη σχέση με την
επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Είναι ανιστόρητο και επικίνδυνο να
γίνονται τέτοιου είδους επιλογές και «εκπτώσεις» στην εκπαίδευση ενός λαού και
μάλιστα σε μια περίοδο όπου το Δημόσιο Σχολείο είναι απαραίτητο όσο ποτέ
άλλοτε για τους νέους και την κοινωνία.
Με βάση τα όσα αναφέρθηκαν
γίνεται σαφές ότι οι επιπτώσεις της συγκεκριμένης ενέργειας είναι αρνητικές
τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε εκπαιδευτικό επίπεδο, ενώ η καταγγελία της
πολιτικής αυτής απόφασης αλλά και της επιλογής του Π.Τ.Δ.Ε.Π. πρέπει να είναι
καθολική από όλους τους εμπλεκόμενους, ώστε να αποσυρθεί αυτή η απόφαση
για τη συγχώνευση του Π.Τ.Δ.Ε.Π. και του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας.
Νάτσια
Ελευθερία
Πηγές-ενδεικτική βιβλιογραφία:
Κωνσταντίνου,
Χ. (2015). Το καλό σχολείο, ο ικανός εκπαιδευτικός και η κατάλληλη αγωγή ως
παιδαγωγική θεωρία και πράξη. Gutenberg. Αθήνα.
Κωνσταντίνου,
Χ. (2018). Η Αποστολή του Σχολείου σε σχέση με τον Εκπαιδευτικό και τους
Διακριτούς Ρόλους των Βαθμίδων εκπαίδευσης. Δείκτες Εκπαίδευσης, τ.
20, 13-20.
Πυργιωτάκης,
Ι. (1999). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη. Ελληνικά Γράμματα. Αθήνα.
Κώδικας
Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ.
Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Διοικητική Μεταρρύθμιση και
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών
Υπηρεσιών, Διεύθυνση Προμηθειών, Υποδομών και Διαχείρισης Υλικού. Τμήμα
Διαρκούς Κώδικα Νομοθεσίας «ΡΑΠΤΑΡΧΗΣ». Αθήνα: 16/7/2015. www.minadmin.gov.gr/wp.../20150721_kodikas_katastasis_dimosion_ypallilon.doc
Νόμος υπ’
αριθμ. 1566/1985, άρθρο 12 (ΦΕΚ 167/Τ.α’/1985) Δομή και λειτουργία της
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις.
Ν.3848/2010,
(ΦΕΚ 71/19-5-2010, τ.Α.) Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού,
καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές
διατάξεις.
ΠΔ 24/1991 (ΦΕΚ
9/τ. Α΄/4-2- 1991), Παράταση της προθεσμίας του άρθρου 1 παρ. 1 του Π.Δ.
345/1990, Παύση λειτουργίας Παιδ. Ακαδημιών και Σχολών Νηπιαγωγών και ρύθμιση
σπουδαστικών και άλλων θεμάτων (ΦΕΚ 137 Α).
Ηλεκτρονικές
πηγές:
Επαγγελματικές
Δυνατότητες Απόφοιτοι Τμήματος Νηπιαγωγών
Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2019
Θέμα: Συνάντηση στο Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης
Αρ. Πρωτ. 210
|
Αθήνα 30/10/2019
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
|
Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 29/10/2019
συνάντηση στο Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής
αγωγής και εκπαίδευσης με την πρωτοβουλία της υφυπουργού Παιδείας κας Ζαχαράκη,
στο πλαίσιο της δέσμευσης που είχε αναλάβει στη συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
στις 30 Αυγούστου.
Στη συνάντηση συμμετείχαν, εκτός
από τα μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., ο Δήμαρχος Νεάπολης Συκεών, ως εκπρόσωπος του
Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Ε., ο Διευθύνων Σύμβουλος και ο Γενικός Διευθυντής Έργων της Κτ.Υπ.
(κτηριακές υποδομές), νομικοί σύμβουλοι εκπρόσωποι του Υπουργού και του
Υφυπουργού Εσωτερικών, η Γ.Γραμματέας Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.,
υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου και συνεργάτες της Υφυπουργού. Σκοπός της
συνάντησης ήταν η καταγραφή των προβλημάτων σε σχέση με την εφαρμογή της 2χρονης
υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, η τοποθέτηση της Υφυπουργού,
της Δ.Ο.Ε., της Κ.Ε.Δ.Ε. και της Κτ.Υπ. επί αυτών καθώς και μια πρώτη
προσπάθεια εξεύρεσης λύσεων για τη συνέχεια.
Ιδιαίτερη σημασία έχει η εξ αρχής δήλωση της Υφυπουργού ότι θέση και βούληση της
κυβέρνησης είναι η εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και
εκπαίδευσης γιατί είναι προς όφελος των μαθητών και ότι η σύσκεψη
πραγματοποιείται για την υλοποίησή της και την άρση των προβλημάτων.
Στον αντίποδα, ο εκπρόσωπος της
Κ.Ε.Δ.Ε. μετέφερε την απόφαση συνεδρίου της Κ.Ε.Δ.Ε., τονίζοντας ότι συμφωνούν
όλοι οι Δήμοι με αυτήν, για αναστολή της εφαρμογής της 2χρονης υποχρεωτικής
προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Για τη στήριξη της θέσης αυτής επικαλέστηκε
προβλήματα στις κτηριακές υποδομές και την έλλειψη οικοπέδων ενώ αναφέρθηκε και
στα προβλήματα συντήρησης των κτηρίων εξ αιτίας της κατά 80% περικοπής της
χρηματοδότησης των Ο.Τ.Α. μέσω της ΣΑΤΑ.
Αίσθηση έκανε η γνωστοποίηση του νομικού
συμβούλου - συνεργάτη του Υφυπουργού Εσωτερικών ότι το ευρωπαϊκό πρόγραμμα
ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ 2 το οποίο αφορούσε μεταξύ άλλων και τη (μόνιμη) σχολική στέγη
παρουσίασε απορροφητικότητα μόλις 5% με
αποτέλεσμα 120 εκ. ευρώ να μείνουν αναξιοποίητα (λήξη 31-12-2019) εξ αιτίας της
αδυναμίας των Δήμων, με τον εκπρόσωπο της Κ.Ε.Δ.Ε. να επικαλείται την έλλειψη
οικοπέδων καθώς και του προσωπικού για την εκπόνηση μελετών.
Ο Διευθυντής Σπουδών Π.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ.
τόνισε την ανάγκη της τοποθέτησης 400 ως και 500 αιθουσών για την πλήρη εφαρμογή
της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης τόσο στους 40
εναπομείναντες Δήμους όσο και σε Δήμους που προχώρησαν στην υιοθέτηση
εξαιρετικά προσωρινών λύσεων ώστε να υλοποιηθεί η εφαρμογή κατά το επόμενο
σχολικό έτος, τονίζοντας την κρισιμότητα της εφαρμογής του άρθρου 220 του
Ν.4610/2019 καθώς και της Υπουργικής Απόφασης που διευκολύνει την εκμίσθωση
αιθουσών.
Οι εκπρόσωποι της Κτ.Υπ., ανάμεσα σε άλλα,
τόνισαν ότι η μη ύπαρξη οικοπέδων αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα και σε αυτή
την κατεύθυνση θα πρέπει να υπάρξει πολιτική χαρακτηρισμών νέων οικοπέδων, σε
χώρους για σχολική στέγη ώστε στη συνέχεια να υπάρχει δυνατότητα ανέγερσης
διδακτηρίων. Τόνισαν επίσης ότι είναι απαραίτητη νομοθετική ρύθμιση που θα
επεκτείνει την ισχύ του άρθρου 220 του Ν. 4610/2019 και στους 40 Δήμους καθώς και για την απλούστευση των διαγωνισμών
για τις εργολαβίες τοποθέτησης των προκατασκευασμένων αιθουσών ελαφρού τύπου
ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για το σχ. έτος 2020-2021.
Ως Δ.Ο.Ε. επαναλάβαμε την αταλάντευτη θέση
μας για την άμεση εφαρμογή, της μεγάλης κατάκτησης του κλάδου, της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και
εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα, κάτι για το οποίο θα συνεχίσουμε να δίνουμε τη
μάχη.
Για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα
προκρίνουμε:
·
Την πραγματοποίηση συνάντησης με τους 40
Δήμους της τρίτης φάσης εφαρμογής (2020 – 2021) στην προσπάθεια επίλυσης των
υφιστάμενων προβλημάτων (για το οποίο δεσμεύτηκε ότι θα αναλάβει την
πρωτοβουλία να πραγματοποιήσει η Υφυπουργός Παιδείας)
·
Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του
Υπουργείου Εσωτερικών όπου, μεταξύ όλων, θα τονίσουμε την ανάγκη ένταξης στο
πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ 3 και της πρόβλεψης κονδυλίων για αγορά γης ώστε να είναι
υλοποιήσιμος ο σχεδιασμός για μόνιμες λύσεις στη σχολική στέγη.
·
Τη διεκδίκηση αυξημένων κονδυλίων για την
εκμίσθωση σχολικών κτηρίων
·
Την απαίτηση για παράταση των υφιστάμενων
μισθώσεων σχολικών χώρων για μια 5ετία
·
Την απαίτηση για νομοθετική ρύθμιση που θα
επεκτείνει την ισχύ του άρθρου 220 του Ν. 4610/2019 και στους 40 Δήμους καθώς και για την απλούστευση των διαγωνισμών
για τις εργολαβίες τοποθέτησης των προκατασκευασμένων αιθουσών ελαφρού τύπου
ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για το σχ. έτος 2020-2021
·
Τη νομιμοποίηση των αδειών των σχολικών
κτηρίων τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία εμφανίζουν προβλήματα με
αποτέλεσμα μια σειρά ζητημάτων (πυρασφάλεια, άδειες λειτουργίας κιλικίων, κλπ.)
να μην μπορούν να επιλυθούν.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)