Σελίδες

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016




Τι είναι η ομάδα Νηπιαγωγών

Η Ομάδα Νηπιαγωγών «Δικαίωμα στην Εκπαίδευση» είναι μια επιστημονική, εισηγητική ομάδα και δημιουργήθηκε με σκοπό να προωθήσει το όραμα για ένα νηπιαγωγείο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, αυτά της συμμετοχής, της συνεργασίας, των υποδομών, της αξιοκρατίας, της οργάνωσης και του προγραμματισμού.  
Οι πολιτικές ηγεσίες όπως και οι πολιτικές που εφαρμόζονται εναλλάσσονται διαρκώς. Αυτοί που μένουν και υπηρετούν την εκπαίδευση του τόπου είμαστε όλοι εμείς, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί, που με την επιστημονική γνώση και το μεράκι μας αγωνιζόμαστε για τη νέα γενιά. Έχουμε και άποψη και όραμα για το μέλλον. Παρακολουθούμε όσα διαδραματίζονται στο χώρο της προσχολικής αγωγής και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε με όλο το συνδικαλιστικό κίνημα χωρίς κομματικές στοχεύσεις και αγκυλώσεις.

Απευθυνόμαστε σε όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που μοιράζονται τις ίδιες αγωνίες με εμάς να συμμετέχουν στις δράσεις της ομάδας με προτάσεις και εισηγήσεις. Η προσπάθεια αυτή γίνεται για λόγους ενημέρωσης και ανταλλαγής απόψεων για τα ζητήματα της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, ανάδειξης προβλημάτων του χώρου και διαμόρφωσης προτάσεων επιστημονικά τεκμιριωμένων σχετικά με αυτά, μέσα πάντα από διαλογικές και συλλογικές διαδικασίες. 


Λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια λειτουργίας της ΔΟΕ και ο ρόλος μας είναι υποστηρικτικός. Στόχος είναι να γίνουν σχετικές εισηγήσεις στο συνδικαλιστικό μας όργανο, τη Δ.Ο.Ε. για τη διαμόρφωση των διεκδικήσεών μας, με γνώμονα πάντα την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης μέρος της οποίας αποτελεί και το δημόσιο νηπιαγωγείο. 
Συμπορευόμαστε και αγωνιζόμαστε σύμφωνα με τις διεκδικήσεις της Διδασκαλικής ομοσπονδίας με βασικά χαρακτηριστικά μας την ενότητα και την συνεργασία. Θα θέλαμε να είμαστε οι σταθεροί και μόνιμοι συνομιλητές με την εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου για τα θέματα που μας αφορούν. Να συμπεριλαμβανόμαστε σε αυτούς που θα αποφασίσουν για εμάς!!!

Σας καλούμε με τις ιδέες και την παρουσία σας να βοηθήσετε στο χτίσιμο του σύγχρονου νηπιαγωγείου που οραματιζόμαστε όλοι μας!!!


Για την Ομάδα Νηπιαγωγών 
Νάτσια Ελευθερία







Ημερίδα στη Βέροια

Η απαξίωση της πρώτης βαθμίδας εκπαίδευσης, αποτελεί αδιαμφισβήτητο δείγμα της πολιτικής, που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας,  μιας πολιτικής με κρυμμένες αλήθειες και ψεύτικα διλλήματα, με πλούσιες δήθεν αλλαγές και καμία ουσιαστική και θεμελιακή στήριξη της Παιδείας.

Ο  προσχηματικός διάλογος για την Παιδεία και η παντελής έλλειψη ουσιαστικών αναφορών για τα σοβαρά ζητήματα της προσχολικής εκπαίδευσης κάνει επιτακτική την ανάγκη της δικής μας εντονότερης διεκδίκησης των αιτημάτων μας, που ήδη έχουν κατατεθεί στη ΔΟΕ.

Η Ομάδα Νηπιαγωγών» Δικαίωμα στην Εκπαίδευση» συνεχίζει τις δράσεις της ενισχύοντας τις συνδικαλιστικές  διεκδικήσεις με επιστημονική τεκμηρίωση. Αφουγκραζόμαστε και καταγράφουμε τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των συναδέλφων και επικαιροποιούμε τα αιτήματά μας.

Καταθέτουμε το προσωπικό μας όραμα για το νηπιαγωγείο της συμμετοχής, της συνεργασίας, των υποδομών, της αξιοκρατίας της αναβάθμισης της διδασκαλίας με σύγχρονα μέσα, της διαρκούς επιμόρφωσης, της αναβάθμισης του ρόλου του νηπιαγωγού και αγωνιζόμαστε γι΄ αυτό.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους στην ημερίδα που διοργανώνει η ομάδα νηπιαγωγών «Δικαίωμα στην Εκπαίδευση» στη Βέροια την Παρασκευή 1 Απριλίου στο καφέ ΣΕΡΕΜΕΤΑ με εισηγήτρια την κ. Αυγιτίδου, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, με θέμα: "Το στοίχημα για μία συμμετοχική προσχολική εκπαίδευση: Αρχές, προϋποθέσεις και παραδείγματα"

Ανοίγουμε νέους δρόμους συλλογικότητας …..  με προτάσεις και δράσεις..

Δράση μέσα από τη συμμετοχή …τη δική σας συμμετοχή …

Να συμπεριλαμβανόμαστε σε αυτούς που θα αποφασίσουν για εμάς!!!



Για την Ομάδα Νηπιαγωγών

Βέτα Κορωναίου







Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016










Αρ. Πρωτ. 501










Αθήνα 16/3/2016
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 
Θέμα : Για την καταχώρηση στοιχείων σχετικά με τις κτηριακές υποδομές στο σύστημα myschool

Με «εξαιρετικά επείγον» έγγραφό του στις 4-3-2016 (α.π. 38882/Α2), το Υπουργείο Παιδείας απευθύνεται στις σχολικές μονάδες ζητώντας τους μεταβαίνοντας στη σελίδα «Στοιχεία συγκροτήματος» του myschool να προχωρήσουν σε έλεγχο ορθότητας και τυχόν επικαιροποίηση των ήδη καταχωρημένων στοιχείων και στη συμπλήρωση νέων πεδίων που έχουν προστεθεί για κάθε σχολικό κτήριο χωριστά.
  Τα νέα στοιχεία που θα πρέπει να καταχωρηθούν απαιτούν  εξειδικευμένες γνώσεις που καμία σχέση δεν έχουν με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού και τις ευθύνες που αναλαμβάνει στο πλαίσιο των καθηκόντων του στη σχολική μονάδα. Στο σχετικό έγγραφο αναγράφεται μάλιστα «Δεδομένου ότι οι παρατηρήσεις αφορούν στην παλαιότητα των υποδομών και σε τυχόν εμφανιζόμενες φθορές και βλάβες, ως εκ τούτου αποτελεί αντικείμενο τεχνικής φύσεως, συνιστάται η συνδρομή μηχανικών, υπαλλήλων των Τεχνικών Υπηρεσιών των Δήμων, για την ορθότερη αποτύπωσή τους».




ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΛΕΙΒΑΔΕΙΑΣ/ΒΟΙΩΤΙΑΣ

Σε απάντηση του από 12/12/2014 ερωτήματος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφέρειας Λιβαδείας/ Βοιωτίας αναφορικά με το υπ’ αριθμόν 16024/4-12-2014 έγγραφο της Δ/νσης  Π.Ε. Βοιωτίας με θέμα «Καταγραφή του σχολικού χώρου των σχολικών μονάδων (Δημοτικών-Νηπιαγωγείον) της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βοιωτίας» λεκτέα τα κάτωθι:
1) Σύμφωνα με το άρθρο 75 του νόμου 3463/2006, όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του νόμου 3852/2010 προβλέπεται:

Τρίτη 8 Μαρτίου 2016





Προσχολική εκπαίδευση ……. το κλειδί στην πρόληψη της ενδοσχολικής βίας
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια  Ημέρα κατά της σχολικής Βίας. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να προβληματιστούν αλλά και να σχεδιάσουν στρατηγικές, για την πρόληψη και την αντιμετώπιση ενός πλέον κοινωνικού προβλήματος, το οποίο προκύπτει από την  αλληλεπίδραση  ατομικών και περιβαλλοντικών παραγόντων και ενισχύεται από τα έντονα  κοινωνικά προβλήματα, που επικρατούν τα τελευταία χρόνια.
Αυτή η ημέρα αποτελεί αφορμή για εμάς τους εκπαιδευτικούς της προσχολικής εκπαίδευσης, να αναφερθούμε στο θεμελιώδη ρόλο της εκπαίδευσης στο νηπιαγωγείο, για την πρόληψη του πολυδιάστατου φαινομένου της ενδοσχολικής βίας,  μέσα από την φιλοσοφία και  τη δομή του προγράμματος και τις δράσεις που οργανώνονται.
Θα μπορούσε το νηπιαγωγείο να είναι η αφετηρία διαμόρφωσης μιας κουλτούρας συνεργασίας και ενσυναίσθησης, που θα επηρεάσει το μέλλον της διαμόρφωσης των σχέσεων μέσα στο σχολικό περιβάλλον;
Η ταυτότητα (αυτοεπίγνωση, αίσθημα προσωπικής αξίας και αποτελεσματικότητας), η αυτορρύθμιση (διαχείριση συναισθημάτων, οριοθέτηση της συμπεριφοράς μέσω της απόκτησης ηθικών αξιών), η προσωπική ενδυνάμωση (προαγωγή της ψυχικής υγείας και της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών), οι κοινωνικές δεξιότητες (λειτουργία των παιδιών στα πλαίσια της ομάδας, επίλυση συγκρούσεων, αυτοεξυπηρέτηση) η κοινωνική αλληλεπίδραση (η ενεργητική συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες και η διαμόρφωση προσωπικών σχέσεων), αποτελούν βασικούς στόχους στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.
Στην προσχολική εκπαίδευση, τα παιδιά μέσα από τον τομέα της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης, μαθαίνουν να διαμορφώνουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις και αναπτύσσουν αξίες και στάσεις, που προάγουν τη συλλογικότητα και την κοινωνική ευαισθησία.
Οι δομές της προσχολικής εκπαίδευσης αποτελούν την πρώτη ευκαιρία αλληλεπίδρασης των παιδιών γι΄αυτό και θα πρέπει να αποτελούν βασική προτεραιότητα στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό.
Παρότι λοιπόν τόσο τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των παιδιών αυτής της ηλικίας, σε ότι αφορά την συναισθηματική επίγνωση και την ενσυνείδητη πρόθεση, όσο και τα ερευνητικά δεδομένα, μας κάνουν επιφυλακτικούς στην χρήση του όρου της ενδοσχολικής βίας, το πρόγραμμα σπουδών στο νηπιαγωγείο αποτελεί βασικό εργαλείο πρόληψης του σύνθετου αυτού φαινομένου, που είναι πιθανό να αναπτυχθεί αργότερα.
Η πρόληψη του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας όμως  και η ανάπτυξη της απαραίτητης στρατηγικής, δεν θα πρέπει να εξαντλείται σε τυπικές διαδικασίες, με ορισμό υπευθύνων, που σε ότι αφορά τα νηπιαγωγεία λόγω της δομής τους είναι ανεφάρμοστες(τα περισσότερα νηπιαγωγεία είναι μονοθέσια ή διθέσια).
Η ουσιαστική αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού εξαρτάται από την  σωστή προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών που συνδέεται άμεσα με την ενίσχυση του θεσμού του νηπιαγωγείου.
Υπερασπιζόμαστε τον θεμελιώδη ρόλο του νηπιαγωγείου στην προσωπική, κοινωνική και εκπαιδευτική εξέλιξη των παιδιών.
Διεκδικούμε :

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016







23 Φεβρουαρίου 2016
Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!
6ο θέμα διαλόγου: Διαπολιτισμική εκπαίδευση
           
                Η Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 εξ’ αιτίας των κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων στην περιοχή του βαλκανικού χώρου, της Εγγύς και Μέσης Ανατολής, καθώς και των πολιτικών ανακατατάξεων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης έγινε χώρα εισροής χιλιάδων μεταναστών γεγονός που είχε ως συνέπεια από χώρα εξαγωγής μεταναστών να γίνει χώρα υποδοχής.
                Μπροστά στη νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η αυξανόμενη δυναμική του φαινομένου της μετανάστευσης στο χώρο της εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας από το 1996 και στο εξής προχώρησε στην κατοχύρωση και ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με βάση σχετικούς νόμους και υπουργικές αποφάσεις.
Το πλαίσιο για την εκπαιδευτική πολιτική της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης αποτελεί ο Νόμος 2413/96 με βάση τον οποίον ιδρύθηκαν 26 σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και προσδιορίστηκε ο σκοπός και το περιεχόμενο της λειτουργίας τους. Ο νόμος αυτός όμως στην πραγματικότητα έμεινε ανενεργός γι’ αυτό ακριβώς τα σχολεία αυτά αφέθηκαν στην τύχη τους.
Ταυτόχρονα, όλη αυτήν την περίοδο, θεσμοθετήθηκαν οι τάξεις υποδοχής, τα φροντιστηριακά τμήματα και εφαρμόστηκαν ποικίλα προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης πιλοτικού χαρακτήρα με κονδύλια του Β΄ και Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και φορείς υλοποίησης τα Πανεπιστήμια Αθηνών και Ιωαννίνων. Οι δράσεις των παραπάνω  προγραμμάτων είχαν παρεμβατικό χαρακτήρα και πρακτικό προσανατολισμό και αφορούσαν την παραγωγή ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, την επιμόρφωση δασκάλων και την τοποθέτηση στα σχολεία μας δίγλωσσων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
Τα προγράμματα αυτά όμως δεν είχαν συνέχεια αλλά και η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας στα θέματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης κινήθηκε σε αποσπασματικό επίπεδο και συχνά αντιφατικό και ανακόλουθο με αποτέλεσμα οι αρχικές προσδοκίες για την ποιοτική ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη χώρα μας να μην ευοδωθούν και τα προβλήματα στο χώρο αυτό να ενταθούν.
Οφείλουμε πάντως να παραδεχτούμε ότι η διαπολιτισμική εκπαίδευση που γεννήθηκε από την ανάγκη εξεύρεσης λύσης στα πολλά εκπαιδευτικά προβλήματα και γενικότερα στα προβλήματα κοινωνικοποίησης των παιδιών των μετακινούμενων πληθυσμών, που στην συντριπτική πλειοψηφία τους προέρχονται από τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα, δεν πρέπει να εξαντλείται σε συγκεκριμένα θεσμικά εκπαιδευτικά μέτρα, αλλά πρέπει να διαπερνά όλη τη σχολική ζωή. Γι’ αυτό το λόγο είναι αναγκαίες οι θεσμικές αλλαγές στο περιεχόμενο της λειτουργίας του σχολείου έτσι ώστε να προκύπτουν πολιτισμικές συνθέσεις που να δίνουν τη δυνατότητα στο μαθητή να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας.
Συμπεράσματα-Προτάσεις
Για να ανταποκριθούν τα διαπολιτισμικά σχολεία στον πολυεπίπεδο ρόλο τους απαιτούνται μια σειρά μέτρα όπως:
·         Άμεση ενεργοποίηση του νόμου για την διαπολιτισμική εκπαίδευση που αφορούν στην εφαρμογή ειδικών αναλυτικών προγραμμάτων, την προσθήκη εναλλακτικών μαθημάτων και τον μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
·         Λειτουργία ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων για θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η διαμόρφωση θετικών στάσεων στους εκπαιδευτικούς προϋποθέτει και την κατάλληλη ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και επιμόρφωσή τους σε άλλες κουλτούρες και άλλους τρόπους ζωής.
·         Σύνδεση του σχολείου με επιστημονικό φορέα για συμβουλευτική καθοδήγηση. Ορισμός ενός Σχολικού Συμβούλου με εμπειρία σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ανά Περιφέρεια Εκπαίδευσης για το συντονισμό και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού έργου.
·         Απαραίτητη η ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους. Τοποθέτηση συνεργατών που θα συνδέουν την οικογένεια με το σχολείο και θα μεσολαβούν για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν.
·         Τοποθέτηση δίγλωσσων εκπαιδευτικών.
·         Διάχυση της πολυπολιτισμικότητας μέσα από τα κείμενα της λογοτεχνικής ανθολογίας, της μουσικής της αισθητικής αγωγής, του παραμυθιού. Δυνατότητα εναλλακτικής διδασκαλίας τους στο σχολικό πρόγραμμα.
·         Επιλογή βιβλίων και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και θα έχουν αφετηρία το μορφωτικό κεφάλαιο των μαθητών.
·         Δημιουργία κέντρου πληροφόρησης με τη μορφή εξειδικευμένων βιβλιοθηκών για μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και τη δημιουργία ιστοσελίδων για άντληση πληροφοριών.
·         Εφαρμογή καινοτόμων δραστηριοτήτων μέσα από τις περιοχές των προγραμμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και των δράσεων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+.
·          Συνεργασία με υπηρεσίες υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες και κοινωνικούς λειτουργούς.
·         Συνεργασία με την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία προωθούνται οι μαθητές για παρακολούθηση της φοίτησής τους.
·         Τοποθέτηση ειδικών συνεργατών που θα συνδέουν την οικογένεια με το σχολείο και θα παρέχουν κάθε μορφής υποστήριξη (ψυχοκοινωνική, μεταφραστική, επικοινωνιακή κλπ)
·         Να δοθούν κίνητρα για τη συνεχή συνεργασία των διαπολιτισμικών σχολείων με τα παιδαγωγικά τμήματα των Πανεπιστημίων, πάνω σε εξειδικευμένα προγράμματα του τομέα της διαπολιτισμικής αγωγής.
·         Συνεργασία των σχολείων σε τακτικό επίπεδο μέσα από πανελλαδικές συναντήσεις για ανατροφοδότηση και ανταλλαγή εμπειριών.
·         Οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων που θα απευθύνονται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς για να τονιστεί η δυνατότητα συνύπαρξης ατόμων με διαφορετικά πολιτικά χαρακτηριστικά.
Ανάλογες παρεμβάσεις απαιτούνται και σε σχολικές μονάδες στις οποίες φοιτά υψηλό ποσοστό αλλοδαπών μαθητών προκειμένου να γίνει πιο αποτελεσματική η ενσωμάτωση αυτών των μαθητών στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι της χώρας μας. Επίσης είναι απαραίτητη η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση θεμάτων που συνδέονται με τον τρόπο λειτουργίας των τάξεων υποδοχής και των φροντιστηριακών τμημάτων.


Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

31 Ιανουαρίου 2016
Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!
4ο θέμα διαλόγου: Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
       Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας να δρομολογήσει διαδικασία Εθνικού Διαλόγου για τα θέματα της Εκπαίδευσης αναθέτοντας τη σχετική διαδικασία αποκλειστικά σε επιστημονικές ομάδες κάτω από τον μανδύα της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου καθώς επίσης και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, είχε ως παράπλευρη απώλεια το γεγονός να  μην αποτελέσουν ειδικό αντικείμενο συζήτησης τα θέματα της επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των ειδικών εκδηλώσεων που έχει προγραμματίσει η παραπάνω Επιτροπή για το επόμενο χρονικό διάστημα.
       Αυτό οφείλεται άραγε σε σκοπιμότητα, υποτίμηση, άγνοια; Ή μήπως σε αδυναμία και σε προσπάθεια αποφυγής να αντιμετωπιστούν και να αναδειχτούν τα ουσιαστικά προβλήματα της Εκπαίδευσης;
       Η Δημοκρατική Συνεργασία εδώ και αρκετά χρόνια, αναφορικά με τα θέματα της επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης έχει επεξεργαστεί και προτείνει θέσεις και προτάσεις που όχι μόνο επιχειρούν να προσεγγίσουν τα θέματα αυτά με κριτικό τρόπο σε ότι αφορά τη διαχρονική τους διαχείριση αλλά και να συμβάλλουν με θετικό τρόπο ώστε να ικανοποιούν τις ποικίλες μορφωτικές και επιστημονικές ανάγκες των εκπαιδευτικών.
       Η επιμορφωτική πολιτική όπως αναπτύχτηκε και διαμορφώθηκε την τελευταία εικοσαετία εκτιμούμε ότι υπήρξε πενιχρή ως προς την χρηματοδότηση, επιφανειακή, αποσπασματική, ασυνεχής, γραφειοκρατική, ομοιόμορφη και τυποποιημένη, ενταγμένη σε ένα οργανωτικό σχεδιασμό εξυπηρέτησης της διοικητικής ιεραρχίας, συνολικά ευκαιριακή με στόχο να υπηρετεί συγκεκριμένες κατευθύνσεις.
       Ο τρόπος διαμόρφωσης και το περιεχόμενο αυτής της επιμορφωτικής πολιτικής έχει οριστικά κλείσει τον κύκλο της. Απαιτούνται μεταρρυθμιστικές παρεμβάσεις και μέτρα συνολικής αλλαγής της φυσιογνωμίας και του χαρακτήρα της επιμορφωτικής πολιτικής έτσι ώστε άμεσα να προκύψουν και τα ανάλογα αποτελέσματα.
Βασικές αρχές και στόχοι μιας νέας επιμορφωτικής πολιτικής
Η επιμόρφωση:
·         είναι αναπόσπαστο ουσιαστικό μέρος του επαγγελματικού έργου του εκπαιδευτικού
·         δεν είναι στατική και ομοιόμορφη, αλλά δυναμική, πολύμορφη, πολυποίκιλη για να προσαρμόζεται στις εκάστοτε ανάγκες
·         πρέπει να ξεκινάει από το Σχολείο, να εξυπηρετεί το Σχολείο και τους λειτουργούς του και να επιστρέφει σε αυτό με σκοπό να γίνει καλύτερο
·         ο απώτερος σκοπός της  έχει ως κατεύθυνση το μετασχηματισμό του σχολείου
·         αποτελεί δικαίωμα του εκπαιδευτικού και όχι παραχώρηση της πολιτείας
·         δεν πρέπει να εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα και να αφορά λίγους και προνομιούχους και κυρίως να μην μετατρέπεται σε αντικείμενο εμπορευματοποίησης
·         είναι μια συνεχής διαδικασία η οποία παρακολουθεί τον εκπαιδευτικό σε όλη τη σταδιοδρομία του και δεν ταυτίζεται απλώς με την κάλυψη ενδεχόμενων κενών στη βασική εκπαίδευσή του
·         πρέπει να απαντά στις εσωτερικές διεργασίες και προβληματισμούς του κάθε εκπαιδευτικού, στις ανάγκες του για περαιτέρω εξέλιξη, έρευνα και αναζήτηση στην επαγγελματική, κοινωνική και προσωπική του ζωή
Ειδικότερες προτάσεις
·         Αναβάθμιση και ποιοτική οργάνωση επιμορφωτικών θεσμών όπως τα ΠΕΚ που να διαθέτουν οικονομική αυτοτέλεια, αυτοδυναμία και ευελιξία, με εξακτίνωση στις έδρες κάθε Νομού ή Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
·         Δυνατότητα υλοποίησης επιμορφωτικών προγραμμάτων σε επίπεδο σχολικής μονάδας και διαμόρφωση πλαισίου και κινήτρων για την υλοποίηση αυτών των προγραμμάτων
·         Ειδική χρηματοδότηση σχολικών μονάδων για την κάλυψη αναγκών ενδοσχολικής επιμόρφωσης
·         Θεσμοθέτηση περιοδικής επιμόρφωσης η οποία να γίνεται τρεις φορές κατά τη διάρκεια της συνολικής επαγγελματικής σταδιοδρομίας του εκπαιδευτικού με απαλλαγή από τα διδακτικά του καθήκοντα. Η χρονική της διάρκεια είναι δυνατόν να καθορίζεται και να προσαρμόζεται στις ιδιαίτερες οικονομικές και εκπαιδευτικές συνθήκες (τετράμηνη, εξάμηνη, ετήσια κλπ.)
·         Οργάνωση επιμορφωτικών προγραμμάτων με εξειδικευμένο χαρακτήρα, με την επιστημονική ευθύνη υλοποίησης από τα Παιδαγωγικά Τμήματα και τις Παιδαγωγικές Σχολές των Α.Ε.Ι. 
·         Επιμορφωτικές δυνατότητες που να καλύπτουν το σύνολο των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις. Ενεργοποίηση στην κατεύθυνση αυτή των Σχολών της βασικής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως τα Τμήματα Μουσικών Σπουδών, ΤΕΕΦΑ, Θεατρικής Αγωγής, Πληροφορικής, Καλών Τεχνών, Ξενόγλωσσων Τμημάτων (με δυνατότητα υλοποίησης προγραμμάτων σύγχρονης και ασύγχρονης καθώς και εξ’ αποστάσεως προγράμματα εκπαίδευσης)
·         Εισαγωγική Επιμόρφωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που να επιδιώκει τον προσανατολισμό τους στην σχολική πράξη και πραγματικότητα, στην οργάνωση σχολικής ζωής, στη λειτουργία του σχολείου και των παραγόντων που το συλλειτουργούν. Τα προγράμματα εισαγωγικής επιμόρφωσης θα αρχίζουν και θα ολοκληρώνονται κατά το πρώτο έτος του διορισμού τους και θα περιλαμβάνουν τρεις φάσεις: στην αρχή του σχολικού έτους με εισαγωγικές κατευθύνσεις, στο μέσον της σχολικής χρονιάς με ανατροφοδότηση και στη λήξη του σχολικού έτους όπου θα κατατίθενται για ανάλυση και προβληματισμό οι εμπειρίες που αποκτήθηκαν.
·         Υλοποίηση ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων για την κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών που αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης, όχι μόνο κατά την έναρξη των καθηκόντων τους αλλά και περιοδικά σε όλη τη διάρκεια της θητείας τους (διευθυντές σχολείων, υποδιευθυντές, υπεύθυνοι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, πολιτιστικών θεμάτων, αγωγής υγείας, κ.λ.π.)
       Η Δημοκρατική Συνεργασία εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας καταθέτει τις θέσεις της για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και καλεί την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αλλά και τις συνδικαλιστικές δυνάμεις του κλάδου να πάρουν θέση στο ζήτημα αυτό με συγκεκριμένες προτάσεις.
       Η εποχή της στείρας αντιπολιτευτικής προσέγγισης, έχει περάσει οριστικά. Το ίδιο οριστικά έχει απαξιωθεί το "όχι σε όλα" που δυστυχώς πολλές φορές ήταν η μόνιμη συνδικαλιστική επωδός για κάποιους. Η εκπαίδευση χρειάζεται, προτάσεις, ιδέες, σύνθεση, διάλογο. Η Δημοκρατική Συνεργασία σε όλα αυτά δίνει για μια ακόμη φορά το παρόν.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.