Σελίδες

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016






26 Ιανουαρίου 2016

Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!
3ο θέμα διαλόγου: Προσχολική εκπαίδευση
2ο θέμα διαλόγου:              
                Στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής του Εθνικού Διαλόγου  για την Παιδεία, ο υπουργός Νίκος Φίλης τόνισε ότι στη σχεδιαζόμενη μεταρρύθμιση θα ακολουθηθεί λογική σειρά από την προσχολική ηλικία έως την τριτοβάθμια εκπαίδευση και αναφέρθηκε στην πρόθεση του Υπουργείου να σχεδιάσει και να θεσμοθετήσει τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.
                Οι δηλώσεις αυτές φαντάζουν ψευδεπίγραφες και  προσχηματικές, καθώς η εξαγγελία μόνο ως σύνθημα μπορεί να χαρακτηριστεί, με δεδομένη την κατάσταση που επικρατεί. Το υποκριτικό δήθεν ενδιαφέρον δεν πείθει πια κανέναν καθώς όλοι βιώνουν την σκληρή πραγματικότητα. Κενά στη μέση της χρονιάς, χιλιάδες προνήπια εκτός του δημόσιου σχολείου. Η ανακοίνωση προθέσεων χωρίς να συνοδεύονται από πόρους και υποδομές, χωρίς καν ένα στοιχειώδη σχεδιασμό υποδηλώνει είτε ασχετοσύνη είτε "παραμύθιασμα". Ότι από τα δύο και να συμβαίνει είναι εξίσου τραγικό.
                Ο περιβόητος διάλογος για την Παιδεία, δεν μπορεί να γίνει με την κατάθεση ευχολογίων και εκθέσεων (ξεπερασμένων) ιδεών. Πρέπει να υπάρχει εισήγηση του Υπουργείου για όλα τα θέματα. Η απεραντολογία δείχνει ότι δεν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για αλλαγές και λύσεις.
                Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν μηδενίζει ούτε διακατέχεται από τη λογική του όχι σε όλα. Παρά το γεγονός ότι δεν πιστεύει πως στόχος του διαλόγου είναι η ουσία αλλά οι πρόσκαιρες εντυπώσεις, όπως έχει γίνει στους περισσότερους τομείς, δίνει το παρόν στη δημόσια διαδικασία διαλόγου. 
                Για την προσχολική εκπαίδευση έχουμε προτάσεις, τις οποίες καταθέτουμε:
·         Κάλυψη όλων των οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών.
·         Κατάλληλος, έγκαιρος και ουσιαστικός προγραμματισμός για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης(κτηριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, διορισμοί νηπιαγωγών).
·         Επίλυση των κτηριακών προβλημάτων και σχεδιασμός δημιουργίας πολυθέσιων νηπιαγωγείων, στεγασμένων σε πολυδύναμα και πολυτροπικά περιβάλλοντα, τα οποία αποτελούν τις απαραίτητες  προϋποθέσεις για την αποτελεσματική εφαρμογή του προγράμματος  της προσχολικής εκπαίδευσης, έτσι όπως προκύπτει από το φιλοσοφικό πλαίσιο που τη διέπει.
·         Εφαρμογή της Θεσμοθέτησης του ωραρίου των νηπιαγωγών. Να εφαρμοστεί το ωράριο που ισχύει και στα δημοτικά σχολεία και ορίζεται από τον νόμο 1566/1985.
·         Αλλαγή της οργανικότητας των νηπιαγωγείων με εφαρμογή του νόμου που έχει ψηφιστεί για τα πολυθέσια νηπιαγωγεία.
·         Στα ολοήμερα νηπιαγωγεία να συνδεθεί η οργανικότητα με την λειτουργικότητα αυτών, εφόσον αυτή παραμένει αμετάβλητη επί μια πενταετία (π.χ. αν ένα νηπιαγωγείο λειτουργεί για πέντε συνεχή χρόνια ως ολοήμερο, τότε να δίνεται ακόμη μία οργανική θέση για κάθε ολοήμερο τμήμα).
·         Σε κάθε πολυθέσιο νηπιαγωγείο να τοποθετείται οργανικά και μία νηπιαγωγός ειδικής αγωγής, η οποία θα λειτουργεί υποστηρικτικά για τους μαθητές και για όλους τους συντελεστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
·         Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης, όπου υπάρχουν καταγεγραμμένες ανάγκες και στήριξη των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης, με  κατάλληλα εκπαιδευμένους νηπιαγωγούς.
·         Διορισμός ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, δάσκαλοι μητρικής γλώσσας) για την στήριξη των νηπιαγωγών και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που υπάρχουν στα νηπιαγωγεία.
·         Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες και τραπεζοκόμοι).
·         Να εφαρμοστεί ουσιαστικά ο νόμος Ν 3518/2006 που αφορά την υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων, με υποχρεωτική βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή στο Δημοτικό σχολείο.
·         Μοριοδότηση των νηπιαγωγείων ανάλογα με τα μόρια που έχει και το όμορο δημοτικό σχολείο.
·         Σε κάθε νηπιαγωγείο, να τηρείται για την αίθουσα διδασκαλίας, η προβλεπόμενη από τη διεθνή βιβλιογραφία αναλογία 5 τετραγωνικών μέτρων ανά μαθητή.
·         Δυνατότητα επιμόρφωσης των νηπιαγωγών στις νέες τεχνολογίες σε όλους τους νομούς.
·         Συνεχής, δια βίου επιμόρφωση, βασισμένη στις  ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των εκπαιδευτικών, με στόχο την ενδυνάμωση του σύγχρονου εκπαιδευτικού τους ρόλου.
·         Να ενισχυθεί το ολοήμερο νηπιαγωγείο με την υπεράσπιση του ωραρίου του. Οι πρόωρες αποχωρήσεις είναι αντίθετες στη φιλοσοφία του προγράμματος.
·         Δημιουργία κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου που θα εξασφαλίζει την ασφαλή μεταφορά των παιδιών του νηπιαγωγείου, όπου χρειάζεται.
·         Θεσμοθέτηση των προγραμμάτων μετάβασης στην εκπαίδευση προκειμένου να ενισχυθεί ο ενιαίος χαρακτήρας αυτής.
                Αναμένουμε την τοποθέτηση του Υπουργείου Παιδείας για τις προτάσεις που καταθέτουμε. Έχετε να πείτε κάτι για την Προσχολική εκπαίδευση κύριε Φίλη; Αρκείστε στις "σαπουνόφουσκες" περί δήθεν υποχρεωτικότητας, χωρίς να προβλέπετε τίποτα για πόρους και υποδομές, τη στιγμή μάλιστα που δεν μπορείτε να καλύψετε ακόμα στη μέση της χρονιάς τα κενά των νηπίων; Ποιοι θα διδάξουν στα προνήπια; Πώς θα προσληφθούν; Πού θα στεγαστούν; Τα εύκολα λόγια των αντιπολιτευτικών χρόνων δεν αρκούν τώρα. Η θητεία ενός Υπουργού κρίνεται από τις πράξεις και τις παραλείψεις της, όχι από τις προθέσεις.
                Έχετε σκοπό κύριε Υπουργέ να συμμετάσχετε σοβαρά στον διάλογο που εσείς εξαγγείλατε; Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ δίνει για άλλη μια φορά το παρόν! Εσείς θα είστε εκεί;

Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016






22 Ιανουαρίου 2016

Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!
2ο θέμα διαλόγου: Ειδική Αγωγή
           
                Ως εκπαιδευτικοί ακούμε ή διαβάζουμε πολύ συχνά για "ίσες ευκαιρίες"  στην Εκπαίδευση. Για να τις πετύχουμε ξεκινάμε έχοντας ως βάση την παραδοχή ότι "οι μαθητές ξεκινούν από άνισες αφετηρίες".  Φτάνει όμως μόνο να ενστερνιστούμε όλοι οι εκπαιδευτικοί αυτή την παραδοχή για να πετύχουμε τις "ίσες ευκαιρίες" για όλους  και αν πετύχουμε τις ίσες ευκαιρίες έχουμε πάντα το προσδοκώμενο αποτέλεσμα; Ασφαλώς όχι. 

                Στα σχολεία φοιτούν και μαθητές οι οποίοι δεν ξεκινούν απλά από "άνισες αφετηρίες" παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα που δυσχεραίνουν την εκπαίδευσή τους έτσι ώστε να χρειάζονται Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Επίσης η παρεχόμενη εκπαίδευση και το προσδοκώμενο αποτέλεσμα εξαρτώνται και από άλλους παράγοντες όπως η χρηματοδότηση, οι υλικοτεχνικές υποδομές, το θεσμικό πλαίσιο, το Αναλυτικό Πρόγραμμα, η εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη σωστή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων και προσώπων. 

                Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πιστεύει πως σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον όλες οι προτάσεις πρέπει να επαναξιολογούνται και να επικαιροποιούνται.       

Ως  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ στο διάλογο για την Παιδεία και για την Ειδική Αγωγή προτείνουμε:

  •  Νέο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο με το οποίο η πολιτεία θα κατοχυρώνει και θα   διασφαλίζει σε όλους τους μαθητές με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες  την υποστήριξη ώστε να προαχθούν "σωματικά, νοητικά , συναισθηματικά, κοινωνικά, ηθικά και αισθητικά στο βαθμό που οι δυνατότητές τους το επιτρέπουν στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, μέσα σε κλίμα ισοτιμίας, ελευθερίας , ασφάλειας , αλληλοαποδοχής  και σεβασμού της προσωπικότητάς τους".
  • Το νέο θεσμικό πλαίσιο φυσικά θα πρέπει να αντιμετωπίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση όχι αποσπασματικά και αποκομμένη από την υπόλοιπη εκπαίδευση αλλά ως αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος της υποχρεωτικής Δημόσιας Δωρεάν  Παιδείας  . 
  • Ένας νόμος για την Γενική και την Ειδική Εκπαίδευση . 
  • Ενίσχυση του ρόλου της Προσχολικής Ειδικής Εκπαίδευσης - μέσα από δομικές αλλαγές - ώστε να διασφαλίζεται στο μέγιστο η πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση.
  • Αύξηση της χρηματοδότησης για την κάλυψη όλων των λειτουργικών δαπανών των ΣΜΕΑΕ για τον εξοπλισμό τους με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή.
  • Μόνιμοι διορισμοί για τους απόφοιτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής. Διορισμός μόνο με βάση το βασικό πτυχίο.  Υπενθυμίζουμε ότι 14 χρόνια δεν τους δόθηκε καθόλου η δυνατότητα για μόνιμο διορισμό.
  • Κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων Εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Καμία ελαστική μορφή εργασίας. 
  • Έγκαιρη στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής από την έναρξη του σχολικού έτους. 
  • Τμήμα Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα. Αποσύνδεση της παράλληλης στήριξης από την ύπαρξη Τ.Ε.
  • Αύξηση του αριθμού των ΚΕΔΔΥ και στελέχωση  με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό .
  • 4 μαθητές ανά τμήμα με δυνατότητα και 3 μαθητών όπου υπάρχει διάγνωση αυτισμού και πολυαναπηρία. 
  • Εξασφάλιση της μεταφοράς όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δωρεάν με τα κατάλληλα μεταφορικά μέσα και την εξασφάλιση συνοδού.
  • Στις υπηρεσιακές μεταβολές , στις επιλογές στελεχών , διευθυντών  και προϊσταμένων να ισχύει ότι και στη Γενική Εκπαίδευση.
  • Επέκταση του θεσμού των ΕΔΕΑΥ για να καλύπτονται όλες οι σχολικές μονάδες .
  •  Στελέχωση των ΕΔΕΑΥ με μόνιμο Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό. Δικαίωμα ψήφου στις συνεδριάσεις των ΕΔΕΑΥ και των δασκάλων της Γενικής τάξης. 
  • Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό της ΣΜΕΑΕ να καλύπτει αποκλειστικά τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Σύσταση 1 οργανικής θέσης ΕΕΠ ανά 5 ΕΔΕΑΥ.
  • Περιοδική επιμόρφωση για την ένταξη και την συμπερίληψη όλων των εκπαιδευτικών των Γενικών σχολείων και όχι μόνο των εκπαιδευτικών ΣΜΕΕ και Τ.Ε.
  • Επαναλειτουργία των διδασκαλείων Ειδικής Αγωγής
  • Κατάργηση των ΠΥΣΕΕΠ και ΚΥΣΕΕΠ όλες οι μεταβολές από ΚΥΣΠΕ και ΠΥΣΠΕ
  • Για την οργανικότητα των ΣΜΕΑΕ να υπολογίζεται και ο αριθμός των οργανικών θέσεων ΕΕΠ.
  • Το ωράριο των Διευθυντών 6θέσιων και άνω Ειδικών Σχολείων να είναι ανάλογο με των Διευθυντών 12θέσιων σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης. Αντίστοιχη μέριμνα και για τους Διευθυντές – Προϊσταμένους και μικρότερων Ειδικών Σχολείων. 
  • Μείωση διδακτικού ωραρίου των Διευθυντών – Προϊσταμένων που το σχολείο τους είναι κέντρο υποστήριξης ΣΔΕΥ
  • Διορισμοί του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού ενιαία με τις ίδιες διαδικασίες με των εκπαιδευτικών.

                Αναμένουμε την τοποθέτηση του Υπουργείου Παιδείας επί των θέσεων που καταθέτουμε. Οι βαρυσήμαντες δηλώσεις περί διαλόγου, κατάθεσης προτάσεων, προοδευτικής αντίληψης για την εκπαίδευση, ευαισθησία για τα άτομα με αναπηρία κλπ πρέπει να αποδειχθούν ότι δεν λέγονται απλά για τους τύπους. Τώρα είναι η ώρα για τις μεγάλες αλήθειες! Τι έχετε να πείτε για την Ειδική Εκπαίδευση κύριε Φίλη; Έχετε να πείτε κάτι εκτός από έκφραση συμπάθειας η οποία δεν προσφέρει από μόνη της λύσεις; Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ανοίγει τον διάλογο που εσείς καλέσατε! Εσείς θα συμμετέχετε;


Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.



Ημερομηνία: 25/01/2016

για συμπαράσταση στον αγώνα των αγροτών
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εκφράζει την αμέριστη αλληλεγγύη των εργαζομένων στο Δημόσιο στον πολύμορφο και δίκαιο αγώνα των αγροτών και κτηνοτρόφων της χώρας μας για να μην περάσει το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο και τα νέα φορολογικά μέτρα που εξουθενώνουν τους παραγωγούς και τους οδηγούν στην εξαθλίωση.
Οι αγρότες είναι από τα κοινωνικά στρώματα που πλήττονται βάναυσα από το 3ο μνημόνιο και γενικότερα από τις πολιτικές των Κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο πρωτογενής τομέας που θα έπρεπε να είναι ο θεμέλιος λίθος της οικονομίας μας κινδυνεύει με εξαφάνιση. Εάν εφαρμοστούν τα προαπαιτούμενα του νέου μνημονίου δεν θα μπορέσει να επιβιώσει κανείς νέος αγρότης ή κτηνοτρόφος.
Την απάντηση σε αυτή τη πολιτική τη δίνουν για άλλη μια φορά οι εξουθενωμένοι αγρότες και κτηνοτρόφοι με τα μπλόκα στους δρόμους. Αντιστέκονται στη λαίλαπα των νέων μέτρων και δίνουν μάχη για να επιβιώσουν οι οικογένειές τους, για να υπάρχει αύριο πρωτογενής τομέας στη χώρα μας και να μη διαλυθεί η ύπαιθρος και η ελληνική περιφέρεια.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εκτιμά ότι αποτελεί μονόδρομο για τους εργαζομένους, ανέργους, αγρότες, κτηνοτρόφους, αυτοαπασχολούμενους και συνταξιούχους ο κοινός τους αγώνας για την ανατροπή των νεοφιλελεύθερων μνημονιακών πολιτικών.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τα μέλη του Γενικού της Συμβουλίου, τα μέλη των Δ.Σ. των Ομοσπονδιών και των πρωτοβάθμιων σωματείων και τους εργαζομένους στο Δημόσιο να δώσουν το «παρών» στις κινητοποιήσεις των αγροτών, έτσι ώστε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, μέσα από τον κοινό αγώνα, να αποτρέψουμε την ψήφιση του αντιασφαλιστικού νομοσχεδίου της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και να ανατρέψουμε τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εδώ και έξι χρόνια εφαρμόζονται στην πατρίδα μας.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Δελτίο Τύπου - PDF


Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2016





ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΠΙΟ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
Καλή Χρονιά

Αποχαιρετούμε το 2015 με τις επιλογές μας αλλά και με μια ευχή: Τον καινούργιο χρόνο να σώσουμε τις ιστορίες. Να αφηγηθούμε, να γράψουμε, να εικονογραφήσουμε και να εκδώσουμε καλύτερες ιστορίες για να σώσουμε ό,τι  μας κάνει να είμαστε όντα που λένε ιστορίες .
Διαβάστε:



Μοιραστείτε τα νέα μας:

Επικοινωνήστε μαζί μας: