Σελίδες

Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

Τσολάκης Χρίστος: “Διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε 11 σελίδες”. Κατεβάστε το!!

Ξ§Ξ§Ξ§Ξ§

Αν, φίλες και φίλοι, παρατηρήσετε το θέμα, θα διαπιστώσετε ότι θεματικό του κέντρο δεν είναι ούτε η γλώσσα ούτε το μέλλον αλλά η διδασκαλία σε σχέση με τη γλώσσα και το μέλλον.

Αν αυτή, η διδασκαλία, προσδιοριστεί σωστά, τότε θα φωτιστούν αυτόχρημα οι

σχέσεις της με τη γλώσσα και το μέλλον. Κι αυτό θα δοκιμάσω να κάνω, να δώσω μιαν άλλη διάσταση στη διδασκαλία, η οποία διάσταση δεν έχει να κάνει με τις θεωρίες περί διδασκαλίας, μεθοδολογίας, διδακτικής και με άλλα ηχηρά παρόμοια, για να θυμίσω λίγον Καβάφη, που δοξάζουν τους παιδολόγους και τους διδακτικολόγους των πανεπιστημίων, από τη μια, και τρομοκρατούν, από την άλλη, τους φοιτητές και τους νέους δασκάλους.

Πώς θα διδάξουν αυτοί και πως θα σταθούν σωστά μέσα στην τάξη, κατά πώς υπαγορεύουν τα θεωρητικά συγγράμματα των πανεπιστημιακών «σοφών»; Και πώς θα τους κρίνει το άλλο θύμα αυτής της σοβαροφανούς αντίληψης, ο δύσμοιρος σχολικός σύμβουλος; Το πράγμα, όπως καταλαβαίνετε, δεν παραπέμπει μόνον στον Καβάφη, αλλά και στους μεγαλόσχημους ήρωες του «Μικρού Πρίγκιπα», αυτού του αριστουργήματος του Saint Exupery.

Δεν απορρίπτω, φυσικά, κανένα από τα συγγράμματα αυτά και δεν υποτιμώ κανέναν από τους «σοφούς» που τα γράφουν. Άλλωστε κάποιοι από σας τα μελετήσατε για τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Και καλά κάνατε. Άλλο θέλω να υπογραμμίσω. Δεν είναι αυτά που θα μας κάνουν δασκάλους. Δεν γίνεται κανείς δάσκαλος απομνημονεύοντας θεωρίες περί διδασκαλίας. Όπως δεν γίνεται χειρούργος αποστηθίζοντας θεωρίες περί χειρουργικής. Ο χειρούργος γίνεται στο νοσοκομείο με τη χειρουργική πρακτική


Για να κατεβάσετε ολόκληρο το κείμενο σχετικά με τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας  ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΥΝΑΙΚΑΣ




Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Μαρτίου, σε ανάμνηση μιας μεγάλης εκδήλωσης διαμαρτυρίας που έγινε στις 8 Μαρτίου του 1857 από εργάτριες κλωστοϋφαντουργίας στη Νέα Υόρκη, οι οποίες ζητούσαν καλύτερες συνθήκες εργασίας. Η πρώτη Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας γιορτάστηκε το 1909 με πρωτοβουλία του Σοσιαλιστικού Κόμματος των ΗΠΑ και υιοθετήθηκε δύο χρόνια αργότερα από τη Σοσιαλιστική Διεθνή.
Η άνοδος του φεμινιστικού κινήματος στη Δύση τη δεκαετία του '60 αναζωογόνησε τη Διεθνή Ημέρα της Γυναίκας, που από το 1975 διεξάγεται υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, με αιχμή του δόρατος την ανάδειξη των γυναικείων προβλημάτων και δικαιωμάτων.
Αρκετά χρόνια αργότερα οι γυναίκες εξακολουθούν να αγωνίζονται για ισότητα σε θέσεις εργασίας ,για το δικαίωμα σε μια ζωή χωρίς διαχωρισμούς. Σε πολλές χώρες όπου οι διακρίσεις και η ανισότητα θεωρούνται φυσιολογικές, οι γυναίκες συνεχίζουν να υποφέρουν και να ζουν σε συνθήκες απαράδεκτες .
Και επειδή τίποτα δεν χαρίζεται παρά μόνο διεκδικείται οι αγώνες είναι μπροστά μας. Ιδιαίτερα σήμερα στην εποχή που κεκτημένα αγώνων θυσιάζονται στην επικράτηση αγορών και συμφερόντων, όταν κινδυνεύει η ανθρώπινη υπόσταση , οι αξίες και η ηθική, ο ρόλος της γυναίκας είναι ακόμη πιο σημαντικός.
Η απάντηση μας είναι αναβαθμισμένη εκπαίδευση και ενδυνάμωση τόσο των ίδιων των κοριτσιών και γυναικών όσο και ολόκληρης της κοινωνίας, ώστε οι γυναίκες να γίνουν οι ίδιες η κινητήρια δύναμη της αλλαγής.

 Η ημέρα της γυναίκας είναι ημέρα θύμησης… είναι ορόσημο αγώνων και διεκδικήσεων που είναι μπροστά μας.

Λίγες οι χώρες που εφαρμόζουν εξετάσεις


Πώς γίνονται οι διορισμοί των εκπαιδευτικών στις χώρες της Ε.Ε
Στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου για το νέο σύστημα διορισμών  υπάρχει αναφορά στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι διορισμοί των εκπαιδευτικών στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σύμφωνα με την έκθεση του Δικτύου Ευρυδίκη (2013).
Κύπρος και Λουξεμβούργο είναι οι μοναδικές χώρες που εφαρμόζουν το σύστημα διορισμού μέσω καταλόγου διοριστέων. Λίγες χώρες χρησιμοποιούν ανταγωνιστικές εξετάσεις ως τη μόνη μέθοδο για τις προσλήψεις (Ισπανία, Ελλάδα, Γαλλία και Μάλτα). Συνδυασμό ανοιχτής πρόσκλησης, ανταγωνιστικών εξετάσεων και καταλόγου υποψηφίων εφαρμόζουν το Βέλγιο, η Ιταλία και η Πορτογαλία.
Αν και πολλές χώρες προσφέρουν το καθεστώς του δημόσιου υπαλλήλου στους εκπαιδευτικούς, το ειδικό καθεστώς της σταδιοδρομίας του δημόσιου υπαλλήλου, με δυνατότητα απασχόλησης διά βίου ως τη μόνη δυνατότητα εργοδότησης, εφαρμόζεται σε μια μειοψηφία χωρών (Ισπανία, Ελλάδα, Γαλλία και Κύπρος). Συνολικά, φαίνεται ότι όλο και περισσότερο οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται μέσω ανοικτής πρόσληψης απευθείας από τους εργοδότες τους, οι οποίοι είναι συχνά τα σχολεία ή οι τοπικές εκπαιδευτικές αρχές. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει αποκεντρωμένη αρμοδιότητα, όπου οι φορείς αυτοί δημοσιοποιούν τις κενές θέσεις, δέχονται τις αιτήσεις και επιλέγουν τους υποψήφιους.
Στον πίνακα  που ακολουθεί παρουσιάζονται οι χώρες της Ε.Ε., με βάση τις διαδικασίες πρόσληψης των εκπαιδευτικών που υιοθετούν: (α) ανταγωνιστικές εξετάσεις, (β) ανοικτή πρόσληψη, (γ) κατάλογος υποψηφίων και (δ) συνδυασμό των πιο πάνω.
Ανταγωνιστικές εξετάσειςΑνοικτή πρόσληψηΚατάλογος υποψηφίωνΣυνδυασμός
Γαλλία, Ελλάδα Ισπανία, ΜάλταΑυστρία, Βουλγαρία, Γερμανία, Δανία, Εσθονία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Λετονία, Λιθουανία Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σουηδία, Τσεχία, ΦινλανδίαΚύπρος, ΛουξεμβούργοΒέλγιο, Ιταλία, Πορτογαλία
Στην έκθεση του Δικτύου Ευρυδίκη γίνεται αναφορά και στο γεγονός ότι χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια προσέλκυσης νέων στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού.
Για την Ελλάδα δεν υπάρχουν στοιχεία ωστόσο αναφέρεται ότι στη μεγάλη πλειονότητα των Ευρωπαϊκών χωρών υπάρχουν λιγότεροι εκπαιδευτικοί στις ομάδες ηλικίας κάτω των 40 ετών σε σύγκριση με τις ομάδες μεγαλύτερης ηλικίας. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η εικόνα γηράσκοντος εκπαιδευτικού προσωπικού είναι ιδιαίτερα έντονη: σχεδόν οι μισοί εκπαιδευτικοί είναι ηλικίας άνω των 50 ετών στη Τσεχία, στη Γερμανία, στην Εσθονία, στην Ιταλία, στην Ολλανδία, στην Αυστρία, στη Νορβηγία και στην Ισλανδία. Εξάλλου, το ποσοστό εκπαιδευτικών κάτω των 30 ετών είναι ιδιαίτερα χαμηλό στη Γερμανία, στην Ιταλία και στη Σουηδία. Η κατάσταση αυτή, σε συνδυασμό με τη μείωση του αριθμού των αιτήσεων εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς, θα μπορούσε να καταλήξει σε έλλειψη εκπαιδευτικών, κάτι που καθιστά απαραίτητη την είσοδο νέων και προσοντούχων ανθρώπων στο εκπαιδευτικό επάγγελμα.
Κατά την τελευταία δεκαετία, η επίσημη ηλικία συνταξιοδότησης αυξήθηκε σε περίπου το ένα τρίτο των Ευρωπαϊκών χωρών. Στις περισσότερες από αυτές, οι εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται αμέσως μόλις τους δοθεί η ευκαιρία να το πράξουν. Ωστόσο, σε πολλές χώρες έχουν παύσει ισχύουσες οι ευκαιρίες συνταξιοδότησης πριν την επίσημα καθορισμένη ηλικία. Έτσι λοιπόν, οι εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται όταν έχουν συμπληρώσει τα απαιτούμενα χρόνια υπηρεσίας και έχουν φθάσει σε ηλικία κατοχύρωσης δικαιωμάτων πλήρους σύνταξης.
Οι περισσότερες χώρες έχουν υιοθετήσει μέτρα παρακολούθησης της προσφοράς και της ζήτησης εκπαιδευτικών. Αυτά μπορεί να είναι είτε ειδικά μέτρα αποβλέποντα στον προγραμματισμό, είτε γενικής φύσεως για την παρακολούθηση του εργατικού δυναμικού. Σε κάθε περίπτωση, τα μέτρα αποτελούν γενικά βραχυπρόθεσμες διευθετήσεις, σε ετήσια βάση και για την κάλυψη των άμεσων αναγκών. Ενδεχόμενη έλλειψη ή υπερπροσφορά θα μπορούσαν να προβλέπονται καλύτερα με πιο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

Καλόγηρος Βασίλειος

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Αυτόματα η θεώρηση βιβλιαρίων 2015


 Να μην προσέλθουν άσκοπα στις υπηρεσίες του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, ενημερώνει η διοίκηση του... ταμείου τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους του τέως Οργανισμού Περίθαλψης Ασφάλισης Δημοσίου (ΟΠΑΔ) και του Ταμείου Υγείας Δημοτικών Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΥΔΚΥ) καθώς και τα μέλη της οικογενείας τους για τη περίοδο μεταξύ της 1ης Μαρτίου 2015 – 29ης Φεβρουαρίου 2016.

 Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ: 

1. Από τις 16 Φεβρουαρίου 2015 έχει τεθεί στη διάθεσή τους ηλεκτρονική υπηρεσία, προκειμένου να ενημερώνονται για τον αριθμό μητρώου ασφαλισμένου (Α.Μ.Α.) που τους αποδόθηκε, κατά την ενσωμάτωσή τους στο Μητρώο Ασφαλισμένων μας, χωρίς να χρειάζεται να απευθύνονται στις υπηρεσίες μας. (www.ika.gr / Αναζήτηση Αριθμού Μητρώου Ασφαλισμένου (ΑΜΑ) Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. για τους ασφαλισμένους του τ. Ο.Π.Α.Δ. / Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.). 

2. Όλοι οι εν ενεργεία ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι του τ. Ο.Π.Α.Δ. / Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. μπορούν να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για την ασφαλιστική τους ικανότητα, από το διαδικτυακό τόπο του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. (www.ika.gr / Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες / Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Ασφαλισμένους –Συνταξιούχους / Ασφαλιστική Ικανότητα). 

3. Για τα προστατευόμενα μέλη (συζύγους και τέκνα έως 24 ετών) των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων του τ. Ο.Π.Α.Δ. / Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. η ανανέωση της ασφαλιστικής τους ικανότητας θα αναγγελθεί στο Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων Περίθαλψης την Τρίτη 3/3/2015. 

4. Οι πάροχοι υγείας έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους του τ. Ο.Π.Α.Δ. / Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. με τον αριθμό μητρώου του τ. Ο.Π.Α.Δ. ή του τ. Τ.Υ.Δ.Κ.Υ., χωρίς να είναι απαραίτητος ο Α.Μ.Α. του ασφαλισμένου, που αποδόθηκε από το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. Συνεπώς οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι του τ. Ο.Π.Α.Δ. / Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. καθώς και τα μέλη της οικογενείας τους (σύζυγοι και τέκνα έως 24 ετών) δεν χρειάζεται να προσέρχονται στις υπηρεσίες μας, πλην ειδικών περιπτώσεων προστατευομένων μελών, για τις οποίες δεν εντοπίζεται ασφαλιστική ικανότητα και απαιτείται η χορήγησή της με τη προσκόμιση των προβλεπομένων από τη νομοθεσία δικαιολογητικών.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΛΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΔΕΝ ΕΦΕΡΕ ΤΙΣ ΠΟΛΥΑΝΑΜΕΝΟ


 


Αθήνα, 3 Μαρτίου 2015

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε
ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΛΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ
ΔΕΝ ΕΦΕΡΕ ΤΙΣ ΠΟΛΥΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Πλήρης εκφράσεων καλής θέλησης και διαπιστώσεων για συμφωνία απόψεων, από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ., υπήρξε η σημερινή συνάντηση με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.. Καλές προθέσεις οι οποίες δεν οδήγησαν στις πολυαναμενόμενες απαντήσεις που θα έδιναν βαθιές ανάσες σε έναν Κλάδο που έχει ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ τόσο από τις μνημονιακές πολιτικές όσο και από τις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας όλα τα προηγούμενα χρόνια.
  Στην αρχή της συνάντησης ο κ. Υπουργός Παιδείας θέλησε να ξεκαθαρίσει ότι στις δηλώσεις του περί ιδιωτικών και δημόσιων σχολείων δεν υπήρχε διάσταση υποβάθμισης του έργου των εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης και εξήρε το έργο των εκπαιδευτικών της Π.Ε.
  Αναφέρθηκε στους αρχικούς περιορισμούς που αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία στην άσκηση του έργου της (Πόροι, θέσεις και καθεστώς απασχόλησης) καθώς και στη σκληρή οικονομική συγκυρία του τετραμήνου που διανύουμε αλλά και στην πρόθεσή της να επιλύσει τα προβλήματα της Παιδείας.
Το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας έθεσε αναλυτικά όλα τα ζητήματα που ταλανίζουν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τους λειτουργούς της σε μια εκτεταμένη συζήτηση με τον αρμόδιο, Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Κουράκη.
ü  Αρχικά ζητήθηκε από την πολιτική ηγεσία να προσδιορίσει την ημερομηνία πληρωμής των δεδουλευμένων του Φεβρουαρίου για τους αναπληρωτές ΕΣΠΑ και ΠΔΕ καθώς και να αποσαφηνίσει τους λόγους της καθυστέρησης της πληρωμής τους.
Η απάντηση της πολιτικής ηγεσίας ήταν ότι η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι έπρεπε να υπογράψει ο νέος Γενικός Γραμματέας. Μόλις δημοσιευθεί η απόφαση στο ΦΕΚ (ίσως και εντός της ημέρας) ο ΓενικόςΓραμματέας θα υπογράψει αμέσως και εντός 24 ωρών θα πληρωθούν οι 7.000 από τους αναπληρωτές. Για τους υπόλοιπους 7.000 θα χρειαστούν ακόμα 48 ή 72 ώρες γιατί δεν έχουν διατεθεί όλα τα απαιτούμενα κονδύλια από το Υπουργείο Ανάπτυξης.

ü  Για το θέμα των δαπανών για την Παιδεία αλλά και της αποκατάστασης των περικοπών των μνημονιακών νόμων στις αποδοχές των εκπαιδευτικών (εν ενεργεία και συνταξιούχων), η απάντηση ήταν ότι δεν είναι δυνατή η οποιαδήποτε κίνηση που θα έχει οικονομικό κόστος εξ αιτίας των υφιστάμενων περιορισμών της οικονομικής πολιτικής. Ίδια ήταν και η απάντηση σε ότι αφορά το αίτημα για ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη έπειτα από την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης (όταν συμβεί).

ü  Στο ίδιο πλαίσιο ήταν και η απάντηση στο αίτημα για άμεση πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών για την κάλυψη των χιλιάδων κενών στην εκπαίδευση (σύμφωνα με την πρόταση που έχει ήδη καταθέσει η Δ.Ο.Ε. για διορισμούς  με το σύστημα 60% - 40%, που ίσχυε πριν το Ν. 3848/10 καθώς και άμεσο διορισμό των συναδέλφων αναπληρωτών, επί σειρά ετών, της Ειδικής Αγωγής. Η πολιτική ηγεσία δεν έχει ακόμα εικόνα του αριθμού των διορισμών (από τους 15.000 συνολικά σε όλο το δημόσιο) που αντιστοιχούν στην εκπαίδευση και δεν ανέλαβε καμία δέσμευση ούτε για τον αριθμό, ούτε για τον τρόπο και το χρόνο πραγματοποίησης των, όποιων, διορισμών. Για το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας που θέτει η απόφαση του ΣτΕ για τους εκτός ΑΣΕΠ διορισμούς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τόνισε την ανάγκη νομοθετικής πρωτοβουλίας που θα αντιμετωπίζει το θέμα στη βάση των θέσεών της.

ü  Ο κ. Αναπληρωτής Υπουργός δεσμεύτηκε για την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης - χειραγώγησης (θα αποτυπωθεί στο αναμενόμενο πολυνομοσχέδιο) όχι όμως των νομοθετημάτων στο σύνολό τους και σε ό, τι αφορά άλλα ζητήματα (π.χ. δεν ικανοποιείται το αίτημα για ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη, κάτι που θα συνέβαινε με τη συνολική κατάργηση του Ν. 4024). Η συζήτηση για την αξιολόγηση - αποτίμηση μετατίθεται για επόμενο χρονικό στάδιο. Μέχρι τότε δεσμεύτηκε στην παροχή σαφών εντολών για το ότι δε θα υπάρχει καμία αξιολογική διαδικασία (αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση). Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθιξε το ζήτημα της αναστάτωσης που δημιουργούν δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για σύνδεση αξιολόγησης και αποδοτικότητας αλλά δεν έλαβε κάποια συγκεκριμένη απάντηση.

ü  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε το τεράστιο πρόβλημα που έχουν δημιουργήσει οι,πέρα από νομικούς κανόνες, «υποχρεωτικές» μετατάξεις εκπαιδευτικών της Δ.Ε. στην Π.Ε.και το ζήτημα της αδικίας που βιώνουν (σε σχέση με την κατανομή των οργανικών θέσεων) οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που υπηρετούσαν, ήδη, στην Π.Ε. και οι οποίοι επί σειρά ετών αιτούνται μετάθεση στον τόπο τους (ή σχετικά κοντά) ή βρίσκονται στη διάθεση του οικείου τους ΠΥΣΠΕ δίχως οργανική θέση ή και αιτούνται βελτίωση της οργανικής τους θέσης.Προτάθηκε (από τη Δ.Ο.Ε.) η επανεξέταση του συνόλου των μετατάξεων και η εξ αρχής πραγματοποίησή αυτών οι οποίες είναι πράγματι αναγκαίες, με βάση τη νομιμότητα και τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Επίσης τονίστηκε η ανάγκη για άνοιγμα νέων οργανικών θέσεων στα σχολεία διευρυμένου ωραρίου (ΕΑΕΠ) για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων. Σε σχέση με την τοποθέτηση ζητήθηκε να υιοθετηθεί η πρόταση για κατά προτεραιότητα διεκδίκηση των ελεύθερων οργανικών θέσεων από όλους τους συναδέλφους ειδικοτήτων που ήδη υπηρετούσαν στην Π.Ε. και στη συνέχεια από τους μεταταγμένους συναδέλφους οι οποίοι βιώνουν μια άλλης διάστασης αδικία αφού υποχρεώθηκαν να αναζητήσουν θέση στην Π.Ε. ευρισκόμενοι στο φάσμα της  διαθεσιμότητας και της απόλυσης αντιμετωπίζοντας τελικά την πλάνη της ύπαρξης οργανικών θέσεων.
Η πολιτική ηγεσία αφού δήλωσε ότι «δεν έχει να προτείνει λύση για το θέμα αυτό» αποφάσισε τη σύσταση επιτροπής αποτελούμενης από εκπροσώπους της Δ.Ο.Ε., της Ο.Λ.Μ.Ε. και του Υπουργείου η οποία θα εξετάσει το ζήτημα εντός 15ημέρου.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επανέλαβε τη θέση του, απαίτησε άμεση λύση  και τόνισε πως αν δεν υπάρξει θετική ανταπόκριση εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας θα προχωρήσει άμεσα σε κινητοποίηση γι' αυτό το θέμα.

ü  Για το θέμα του πειθαρχικού δικαίου, το οποίο έχει τεθεί κατ' επανάληψη, ο κ. Αναπληρωτής Υπουργός τόνισε ότι πρόκειται να αλλάξει τελείως. Θα απαλειφθεί οτιδήποτε έχει σχέση,  με την «ποινικοποίηση» της συνδικαλιστικής και κοινωνικής δράσης και οι εκτός σχολείου περιπτώσεις (ιδιωτικός βίος) θα περιορίζονται μόνο σε προδήλως αναξιοπρεπή συμπεριφορά.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζήτησε το «πάγωμα» των πειθαρχικών διώξεων και την αναστολή εφαρμογής όλων των ποινών που απορρέουν από την εφαρμογή των υπό κατάργηση διατάξεων. Η ανταπόκριση της πολιτικής ηγεσίας υπήρξε θετική.

ü  Θετική υπήρξε και η απάντηση που δόθηκε για το ζήτημα των συγχωνεύσεων που διέλυσαν τα προηγούμενα χρόνια το δημόσιο σχολείο και οδήγησαν, μεταξύ άλλων, και στην αύξηση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις. Δόθηκε η απάντηση ότι θα επανεξεταστούν και όπου είναι δυνατό να αρθούν, αυτό θα γίνει.

ü  Δεν δόθηκε καμία απάντηση για τα θέματα της προσχολικής αγωγής (δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, θεσμοθέτηση ωραρίου νηπιαγωγών, προσδιορισμός οργανικότητας νηπιαγωγείων, λειτουργία ολοήμερων νηπιαγωγείων, κτιριακές υποδομές κτλ.). Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κατέθεσε το πλήρες διεκδικητικό πλαίσιο για την προσχολική αγωγή καθώς και το υπόμνημα που είχε καταθέσει στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία τηρώντας στάση αναμονής μέχρι την πραγματοποίηση σοβαρής συζήτησης για το θέμα.

ü  Για το ζήτημα της Ειδικής Αγωγής και την ανάγκη θεσμοθέτησης πλαισίου που θα δημιουργεί τις συνθήκες για την ένταξη στο δημόσιο σχολείο όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δόθηκε η απάντηση ότι θα υπάρξει νέο σχέδιο νόμου στα πλαίσια του οποίου θα συζητηθεί και το σύνολο των προτάσεων της Δ.Ο.Ε. για όλο το φάσμα λειτουργίας της Ειδικής Αγωγής.

ü  Για το θέμα της άρσης της ποινής του διετούς αποκλεισμού όσων δεν αποδέχονται την πρόσληψή τους σε θέση αναπληρωτή υπήρξε θετική διάθεση. Για το ζήτημα, όμως, του «ξεκλειδώματος» των πινάκων και του υπολογισμούτης προϋπηρεσίας των συναδέλφων και μετά τις 30/6/2010, δεν υπήρξε απάντηση. Απάντηση δεν πήραμε και για το θέμα των ρυθμίσεων για τον ΟΑΕΔ που στερούν στην πλειοψηφία των αναπληρωτών τη δυνατότητα της ένταξης στο Ταμείο Ανεργίας.

ü  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε και το πρόβλημα της μη υπογραφής των αποφάσεων του ΚΥΣΠΕ για την έκτακτη συνταξιοδότηση εκπαιδευτικών για λόγους υγείας. Διαπιστώθηκε αρνητική διάθεση αλλά ο κ. Αναπληρωτής Υπουργός δήλωσε ότι πρόκειται να επανεξεταστούν.

ü  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε επίσης τα ζητήματα που αφορούν την επαναλειτουργία της Μετεκπαίδευσης και της επιμόρφωσης, την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων, της αιφνιδιαστικής αναμόρφωσης των πινάκων πρόσληψης αναπληρωτών καθώς και των κρίσεων στελεχών της Εκπαίδευσης. Δεν υπήρξε καμία, ουσιαστικά, απάντηση για τα θέματα αυτά με εξαίρεση την επιλογή στελεχών. Για το θέμα αυτό ειπώθηκε ότι μετά την τοποθέτηση των νέων Περιφερειακών Διευθυντών (πιθανότατα εντός του Μαρτίου) θα γίνει η επιλογή Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης (κατά πάσα πιθανότητα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, τον Ν. 3848/10) ενώ η επιλογή Διευθυντών Σχολείων μάλλον μετατίθεται για το επόμενο σχολικό έτος.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά ότι τα αποτελέσματα της συνάντησης δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τις προσδοκίες και το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε.. Θα επανέλθει άμεσα με αναλυτικές προτάσεις για όλα τα ζητήματα και δε θα σταματήσει να απαιτεί πειστικές απαντήσεις για όλα τα ζητήματα του Κλάδου. Τις επόμενες ημέρες θα προσδιορίσει και θα προγραμματίσει τις αγωνιστικές του δράσεις με στόχο την τελική ικανοποίησητων δίκαιων αιτημάτων μας.

Από το Δ.Σ.

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Ανακοίνωση για το συνέδριο


PDF Εκτύπωση E-mail
alt
Ιωάννινα 24-02-2015
Ενημέρωση – Ανακοίνωση
Συναδέλφισσα, συνάδελφε
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πραγματοποιεί στις 15 Μαρτίου 2015 στην Αθήνα ανοικτό συνέδριο για τη δημιουργία θέσεων και αρχών στο νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον και ανοίγει ζητήματα που ενδιαφέρουν την εκπαιδευτική κοινότητα και γενικά τον κλάδο μας.
Ως ΔΗ.ΣΥ. Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, στο πλαίσιο της δέσμευσής μας για προσυνεδριακό διάλογο, καλούμε όλους τους συναδέλφους, σε ένα κοινό πεδίο προβληματισμού για τη δημιουργία και καταγραφή θέσεων και προτάσεων ώστε αυτές να αποτελέσουν αφορμή για εποικοδομητική συζήτηση στις συνεδριακές διαδικασίες:
  • Τρίτη 03/03/2015 στις 18.00΄ στα Λιθαρίτσια, με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Πέμπτη 05/03/2015 στις 18.00΄στα Λιθαρίτσια, με τους νηπιαγωγούς και δασκάλους (γενικής και ειδικής αγωγής).
ΔΗ.ΣΥ. Π.Ε. Ιωαννίνων

Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

Διαπραγμάτευση και Grexit: Πώς έχουν αυτήν τη στιγμή τα πράγματα

Ο καθηγητής Αριστείδης Χατζής κωδικοποιεί σε 10 σημεία την τωρινή κατάσταση. Και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι ψευδαισθήσεις τελείωσαν, η απομόνωση είναι πλήρης αλλά παραμένει η δυνατότητα για μια αμοιβαίως επωφελή συμφωνία.

1. Ήταν λάθος της ελληνικής κυβέρνησης να ζητήσει αναδιαπραγμάτευση; Όχι. Η κυβέρνηση έπρεπε να το κάνει για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι πήρε σαφή εντολή από τον ελληνικό λαό – ο οποίος τη στήριξε και τη στηρίζει για να αναδιαπραγματευτεί. Επιπλέον, η αναδιαπραγμάτευση μπορεί, αν καταλήξει σε συμφωνία, να βελτιώσει την κατάσταση, έστω οριακά.

2. Πώς πήγε ο πρώτος γύρος των συναντήσεων, συνομιλιών, «διαπραγματεύσεων»; Πολύ άσχημα. Οι πάντες απέρριψαν τις προτάσεις μας. Δεν έκαναν καμία παραχώρηση. Δεν δέχτηκαν, σε κάποιες περιπτώσεις, ούτε καν να συζητήσουν μαζί μας ουσιαστικά.

3. Όλοι ή μόνο οι Γερμανοί; Οι πάντες, ακόμα και η ΕΚΤ, ακόμα και οι χώρες του Νότου, ακόμα και η Γαλλία. Η απόρριψη είχε διάφορες μορφές (άλλες πιο απότομες, άλλες πιο ευγενικές), αλλά ήταν απόρριψη. Η κάπως διαφορετική αντιμετώπιση από τις ΗΠΑ (τελικά, όμως, όχι και τόσο διαφορετική) έχει μικρή πρακτική σημασία.

4. Και η Ρωσία; Αν πραγματικά ελπίζεις ότι η Ρωσία μπορεί να μας βοηθήσει ουσιαστικά με καλύτερους όρους από εκείνους των εταίρων μας, έχεις χάσει πολλά επεισόδια. Αν πραγματικά πιστεύεις ότι θα πρέπει να εγκαταλείψουμε τους εταίρους μας για να προσκολληθούμε στη Ρωσία, βρίσκεσαι σε λάθος σελίδα και διαβάζεις το λάθος κείμενο.

5. Ποιος φταίει για την αποτυχία; Φταίνε και οι δύο, αλλά σ’ αυτήν τη φάση ευθύνεται κυρίως η ελληνική κυβέρνηση. Για μια σειρά λόγων που θα μπορούσαμε να αναλύουμε σε πολλές σελίδες, αλλά θα περιοριστώ στους δύο σημαντικότερους:
α. Η κυβέρνηση ξεκίνησε πολύ άσχημα τις επαφές. Έδωσε ένα στίγμα έλλειψης σοβαρότητας. Δεν αναφέρομαι στις ενδυματολογικές επιλογές, αλλά στη λανθασμένη απόφαση να διαπραγματευτεί έχοντας το βλέμμα στο εσωτερικό κοινό και όχι στους εταίρους. Ήταν μια συγκρουσιακή, κουτοπόνηρη, επιπόλαια και, τελικά, ανερμάτιστη εικόνα που επιβεβαίωσε όλα τα αρνητικά στερεότυπα. Μ’ αυτήν την εικόνα κανείς δεν ετοιμάζεται να κάνει πραγματική διαπραγμάτευση. Απλώς σε απορρίπτει και περιμένει να επανέλθεις με σοβαρότητα και πραγματική διάθεση για διαπραγμάτευση.
β. Ο δεύτερος λόγος είναι πιο ουσιαστικός. Η βασική διαπραγματευτική θέση ήταν η εξής: κουρέψτε μας το χρέος ή, αν αντιδρούν οι φορολογούμενοι στις χώρες σας, ας το κουρέψουμε με διάφορες αλχημείες, για να μην μπορούν να το καταλάβουν, και αφήστε μας ήσυχους να τα ξοδέψουμε σε διορισμούς και παροχές. Προφανώς δεν θα κάνουμε καμιά πραγματική μεταρρύθμιση και προφανώς δεν θα ανοίξουμε τις αγορές. Θα ακυρώσουμε μάλιστα και τις ελάχιστες μεταρρυθμίσεις που έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. H κυβέρνηση στο εσωτερικό έχει κατορθώσει να συσπειρώσει. Αυτό είναι καλό για κείνη βραχυπρόθεσμα, αλλά κακό μακροπρόθεσμα. Οι προσδοκίες που καλλιέργησε και το διχαστικό κλίμα που ενισχύει θα το βρει μπροστά της, όταν θα χρειαστεί να κάνει τη στροφή.

6. Οι εταίροι μας τι λάθη έκαναν; Είναι προφανές ότι το μείγμα λιτότητας που έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα έχει αποτύχει. Είναι επίσης προφανές ότι χρειάζεται να «ανακουφίσουν» κι άλλο την εξυπηρέτηση του χρέους (debt relief). Εμφανίζονται όμως ανένδοτοι. Αυτό οφείλεται βέβαια στην κακή πρώτη εμφάνιση της κυβέρνησης, αλλά δυστυχώς και στον τρόπο που αρκετοί μας αντιμετωπίζουν. Σε κάποιες περιπτώσεις είναι κακόπιστοι και σε κάποιες άλλες αδυνατούν να αντιληφθούν τα όρια υποχώρησης της ελληνικής κυβέρνησης.

7. Υπάρχει τελικά δυνατότητα για αμοιβαίως επωφελή συμφωνία; Βεβαίως και υπάρχει. Θα είναι μια συμφωνία «ανακούφισης» (debt relief) που θα περιλαμβάνει μεγαλύτερη περίοδο χάριτος, ίσως κάποια ρήτρα ανάπτυξης, επέκταση της διάρκειας ωρίμανσης των ομολόγων ακόμα και μείωση των ήδη πολύ χαμηλών επιτοκίων. Αλλά όλα αυτά θα συνοδεύονται απαραίτητα από ένα ιδιαίτερα δεσμευτικό μνημόνιο (όπως και να ονομαστεί) που θα υποχρεώνει σε πρωτογενές πλεόνασμα και δομικές μεταρρυθμίσεις και θα αποτελεί ταυτόχρονα και απόδειξη της δέσμευσης της ελληνικής κυβέρνησης ότι δεν θα παραβιάσει τους όρους της συμφωνίας.

8. Γιατί δεν θα θέλει να συμφωνήσει η ελληνική κυβέρνηση στα παραπάνω; Για δύο λόγους:
α. Διότι υποσχέθηκε μόνο παροχές, προσλήψεις και ακύρωση των μεταρρυθμίσεων και
β. Διότι, λόγω ιδεολογικής αγκύλωσης και έλλειψης εμπειρίας, δεν αντιλαμβάνεται ότι χωρίς μεταρρυθμίσεις η ελληνική Οικονομία θα παραμείνει στάσιμη (ή ακόμα χειρότερα, σε ύφεση) τα επόμενα χρόνια. Αν μας χάριζαν τα χρέη ή δεν χρειαζόταν να τα εξυπηρετούμε και η κυβέρνηση εφάρμοζε την πολιτική της, πολύ σύντομα θα βρισκόμασταν με μεγάλα ελλείμματα και νέο χρέος που δεν θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί.

9. Ναι, αλλά στο εσωτερικό έχει κατορθώσει να συσπειρώσει. Αυτό είναι καλό για την κυβέρνηση βραχυπρόθεσμα, αλλά κακό μακροπρόθεσμα. Κατ’ αρχάς, δείτε ποιους συσπείρωσε. Επιπλέον, οι προσδοκίες που καλλιέργησε και το συγκρουσιακό και διχαστικό κλίμα που ενισχύει θα το βρει μπροστά της, όταν θα χρειαστεί να κάνει τη στροφή.

10. Θα γίνει τελικά αυτή η στροφή; Κι αν δεν γίνει; Συνεχίζω να πιστεύω ότι θα γίνει. Ήδη έγινε μια μεγάλη στροφή από τον Γιάνη Βαρουφάκη. Έχει κάνει πολλές υποχωρήσεις σε πολλά θέματα. Φαίνεται έτοιμος και για άλλες – ειδικά μετά το σοκ αυτής της εβδομάδας. Αν δεν υπάρξουν υποχωρήσεις, δεν θα υπάρξει συμφωνία. Αν δεν υπάρξει συμφωνία, η έξοδος από το ευρώ είναι δεδομένη. Η έξοδος θα είναι πολιτικά και οικονομικά καταστροφική. Αν δεν αντιλαμβάνεσαι γιατί, διαβάζεις λάθος κείμενο. Έχασες άδικα τον χρόνο σου.

Έχω και μία συμβουλή να δώσω. Δεν υπάρχει κανένας λόγος διχασμού αυτήν τη στιγμή. Όλοι μας πρέπει να ευχόμαστε να επιτύχει η ελληνική κυβέρνηση να συμφωνήσει με όρους που θα εξασφαλίσουν ανάπτυξη και ανακούφιση από την κρίση. Στη δημόσια συζήτηση έχει εμφιλοχωρήσει, όπως πάντα, πολλή παράνοια, αρκετή χολή, αλλά και ένας κακοπροαίρετος κυνισμός. Δεν μας χρειάζονται, ας τα απορρίψουμε.
*O Αριστείδης Χατζής είναι Αν. Καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου και Θεωρίας Θεσμών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, http://www.andro.gr

Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Αναστέλλεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Οι τρέχουσες διαδικασίες 'αξιολόγησης' δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την αναστολή των τρεχουσών διαδικασιών αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναστέλλονται ανακοίνωσε επίσημα σήμερα Σάββατο το υπουργείο Παιδείας, διότι σύμφωνα με το ανακοινωθέν «δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό» και «προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες.

Το υπουργείο διευκρινίζει πως αυτό προτίθεται η πολιτική ηγεσία να προτείνει στον Πρωθυπουργό να περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του.
Ειδικότερα το ανακοινωθέν του υπουργείου Παιδείας αναφέρει τα εξής:
Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες 'αξιολόγησης' δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ