Σελίδες

Κυριακή, 29 Μαρτίου 2015

11 απαντήσεις σε όσους έχουν “φορτώσει” το bullying στις πλάτες του σχολείου.


 bully-cartoon-300x225


Στο https://schoolcosmos.wordpress.com/ διαβάσαμε και εμπλουτίσαμε  μια τεκμηριωμένη και περιεκτική λίστα παραγόντων που ευθύνονται για τις  “ελεγχόμενες συμπεριφορές”  μαθητών που εμφανίζονται στα σχολεία. Σας παραθέτουμε τη λίστα ενάντια σε αυτό που τείνουν να πιστέψουν πολλοί, ότι το bullying  είναι ένα σχολικό ζήτημα.


  • Βία   στην κοινωνία
  • Κακή επίδραση από τα ΜΜΕ (Σεραφετινίδου Μ., “Κοινωνιολογία των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας”, 1987)
  • Η γενιά του «Εγώ» (“Me” Generation) Έλλειψη συναισθηματικής ανατροφής ώστε να είναι συναισθηματικά ώριμοι
  • Έλλειψη ασφαλούς και καθοδηγητικού οικογενειακού περιβάλλοντος
  • Δύσκολο προσωπικό ταμπεραμέντο. Και εντός του σχολείου  εμφανίζονται προβλήματα απειθαρχίας ή κακής συμπεριφοράς, κ.ά.
  • Αδιάφορα μαθήματα και αναλυτικά προγράμματα ( Michael Apple “Εκπαίδευση και εξουσία”), χαμηλές προσδοκίες μαθητών, βαρεμάρα.
  • Ανυπαρξία διόδων για την επικοινωνία ή την αποδεκτή εκδήλωση των συναισθημάτων ή των αντιδράσεων.
  • Μεγάλος αριθμός μαθητών στην τάξη (Barker, R. G., & Gump, P. (1994). Big school, small school. Stanford, CA: University Press.
  • Οι γρήγοροι ρυθμοί και οι υψηλές απαιτήσεις αφήνουν πίσω τους «αργούς». Η αξιολόγηση ως παράγων περιθωριοποίησης
  • Η ταξινόμηση και η περιχάραξη της γνώσης(Bernstein B, (1992), «Παιδαγωγικοί κώδικες και κοινωνικός έλεγχος») και χρήσης της, αποκλείει μαθητές και φτιάχνει ένα «περιθώριο» που υφίσταται καταπίεση και αντιδρά ή στρέφεται εναντίων αυτών που πραγματοποιούν τον αποκλεισμό
  • Το περιθώριο της σχολικής /τάξης ζωής διεκδικεί το δικαίωμα στην έκφραση και ζητάει την προσοχή μας (Willis, Learning to Labour)
www.fresheducation.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου