Σελίδες

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014




Ενημερωτικό Οκτωβρίου 2014
Πλήρης απαξίωση και υποβάθμιση του ολοήμερου νηπιαγωγείου
Θύμα της αδιέξοδης και απαξιωτικής πολιτικής που ακολουθείται ανεύθυνα από την εκάστοτε  πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είναι για μια ακόμη φορά η Προσχολική Εκπαίδευση και το Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Ο σημαντικός ρόλος του Δημόσιου Νηπιαγωγείου είναι αποδεδειγμένος και επιστημονικά τεκμηριωμένος εδώ και πολλά χρόνια!
          Το ολοήμερο νηπιαγωγείο άρχισε να λειτουργεί στη χώρα μας από το 1997 με σκοπό την αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης την ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών ηλικίας 4-6 ετών στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, την ολοκληρωμένη προετοιμασία των νηπίων για το δημοτικό σχολείο, την ενίσχυση του ρόλου της κρατικής μέριμνας, με στόχο τη μείωση των μορφωτικών και των κοινωνικών διακρίσεων και  φυσικά την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων γονέων.
          Σε ένα ολοήμερο νηπιαγωγείο μπορεί να παρέχεται ολοήμερο πρόγραμμα σε όλα τα τμήματα ή σε ένα τμήμα ολοήμερο πρόγραμμα και σε άλλο τμήμα κλασικό πρόγραμμα. Σ΄ αυτή την περίπτωση επισημαίνεται ότι τα τμήματα ως προς το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα λειτουργούν ανεξάρτητα και τα παιδιά που φοιτούν είτε στο κλασικό είτε στο ολοήμερο πρόγραμμα δημιουργούν αμιγή τμήματα, παρακολουθούν το κάθε πρόγραμμα στο σύνολό του και αποχωρούν με τη λήξη του κάθε προγράμματος και σε καμιά περίπτωση νωρίτερα.
Συντελείται η υποβάθμιση του ρόλου του ολοήμερου νηπιαγωγείου, μέσω των πρόωρων αποχωρήσεων οι οποίες απαξιώνουν και ευτελίζουν το πρόγραμμα που υλοποιείται και κατ’ επέκταση το ρόλο της Προσχολικής Αγωγής μέσω αυτού του θεσμού.
Άδειες για πρόωρη αποχώρηση θα έπρεπε να δίνονται με φειδώ και μόνο σε ειδικές περιπτώσεις ώστε να μην αλλοιωθεί ο χαρακτήρας και ο ρόλος του Ολοήμερου Σχολείου. Αυτό που κυριαρχεί είναι η ανευθυνότητα, η ελαφρότητα, η προχειρότητα, η αφέλεια και η έλλειψη, πάνω από όλα, σοβαρού σχεδιασμού για το δημόσιο νηπιαγωγείο γεγονός που αποτελεί εμπαιγμό για την ελληνική οικογένεια μέσω της  υποβάθμισης της παρεχόμενης παιδείας στα παιδιά μας.
Όσον αφορά τον ρόλο της πολιτείας αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά η παντελής άγνοια για το αντικείμενο και για τον παιδαγωγικό και κοινωνικό ρόλο του Νηπιαγωγείου, από τους ιθύνοντες στο Υπουργείο Παιδείας.
  Παρόλα αυτά έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια κοινωνική ανάγκη που αναδεικνύεται και η πολιτεία οφείλει να σκύψει σοβαρά πάνω στο πρόβλημα και να ληφθεί μέριμνα για την δημόσια εκπαίδευση από την μια πλευρά και για την διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών από την άλλη.
Η Παιδεία έχει ανάγκη από ανθρώπους με γνώσεις, που πραγματικά νοιάζονται για το μέλλον της Δημόσιας δωρεάν Εκπαίδευσης και το μέλλον των παιδιών.
ü  Απαιτούμε σοβαρή και υπεύθυνη στάση απέναντι σε έναν κλάδο που απαξιώνεται εδώ και χρόνια!

ü  Θα συνεχίσουμε να είμαστε απέναντι σε όποια πολιτική υποβαθμίζει το ρόλο του Νηπιαγωγείου καθώς και του δημόσιου σχολείου γενικότερα!

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου