Απόσπασμα από το ημερολόγιο μιας Προϊσταμένης νηπιαγωγείου λίγο μετά την αποχώρηση των παιδιών.
"....Ήταν μια συνηθισμένη μέρα στο σχολείο. Από τα 25 παιδιά ήταν παρόντα τα 23. Δεν έχω βοηθό στην τάξη και αυτό που με φοβίζει είναι μη συμβεί κάτι...Η ασφάλεια των παιδιών πάνω απ' όλα είναι κύριο μελημά μου και κάποια παιδιά είναι πολύ επιθετικά...σήμερα ένα παιδί χτύπησε κάποιο άλλο αρκετά...
Πιστεύω πως το πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο πρέπει να είναι επικοινωνιακό και να στηρίζεται στη συνεργασία των παιδιών...Διαβάζω καινούρια βιβλία και άρθρα σε περιοδικά...Ενημερώνομαι για ό,τι καινούριο προβάλλεται από την μια και αμφισβητείται από την άλλη...Δεν είμαι αρνητική σε κάτι καινούριο...αλλά το καινούριο εκπαιδευτικό περιοδικό δεν πρόλαβα να το ξεφυλλίσω...
Ρίχνω μια βιαστική ματιά στην τάξη...δεν είμαι ευχαριστημένη από την καθαρίστρια...βρέχω μια πετσέτα και ξεσκονίζω...
Βλέπω οτι από τα συρτάρια των παιδιών ξεχειλίζουν τα φύλλα εργασίας...και οι χειροτεχνίες...βιαστικά τακτοποιώ κάποια συρτάρια...τα χαρτόνια στα ράφια είναι άνω - κάτω...τα βάζω σε κάποια σειρά...Για να ετοιμάσω τα πιάτα για την αυριανή χειροτεχνία τα παίρνω στο σπίτι...δεν προλαβαίνω, δεν έχω άλλο χρόνο να διαθέσω για την τάξη μου...
Τώρα είμαι προϊσταμένη...Η ώρα είναι μία...πάνω στο γραφείο μου είναι δύο έγγραφα που ζητάει ο προϊστάμενος να σταλούν επειγόντως, πρέπει να ετοιμάσω ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα για τη σύμβουλο, να κλείσω πούλμαν για την επίσκεψη της επόμενης εβδομάδας, να γράψω υπεύθυνες δηλώσεις για τη συμμετοχή των παιδιών σ'αυτή, να ετοιμάσω πρακτικό που θα υπογράψουν οι συνάδελφοι, να κανονίσω συνεδρίαση απογευματινή της σχολικής επιτροπής (είναι 4 άτομα που πρέπει να τηλεφωνήσω και να συμφωνήσουν σε ημέρα και ώρα), ένας γονιός ζήτησε μια βεβαίωση φοίτησης νηπίου, μια εργαζόμενη μητέρα βεβαίωση για γονική άδεια από τη δουλειά της, υπάρχουν δυο λογαριασμοί απλήρωτοι και ήρθε και μία διαταγή για κρατήσεις και στους λογαριασμούς...δεν ξέρω πως γίνονται...Για να κάνω ανάληψη πρέπει να είμαι στο ταμοευτήριο πριν από τις 2...
Το τηλέφωνο χτυπάει...Ένας γονιός προνηπίου διαμαρτύρεται γιατί μετακόμισε τώρα και δεν του παίρνουμε το παιδί γιατί ο αριθμός καλύφθηκε με νήπια...ζητάει το σχετικό νόμο για τις εγγραφές...
Η συνάδελφος είναι έγκυος και θέλει να ενημερωθεί για το τι προβλέπει η νομοθεσία για άδεια κύησης...
Κάποια έντυπα δεν ξέρω πως να τα ετοιμάσω...κάποιους νόμους δεν τους ξέρω...δεν θέλω όμως να δίνω δικαίωμα στους διοικητικούς υπαλλήλους του γραφείου να γελάνε ειρωνικά διαβάζοντας ό,τι στέλνω...Μου αρέσει η οργάνωση όπως και η καλαισθησία..."
Σχόλιο: Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο πριν από 10 - 15 χρόνια. Αποτελεί περιγραφή της κατάστασης στα νηπιαγωγεία τότε. Έχει μεγάλη διαφορά με το σήμερα; Ελάχιστη, όπως αναγνωρίζουμε όλοι αυτοί που ασχολούμαστε με τον κλάδο. Θα έλεγα οτι ίσα ίσα η κατάσταση είναι επιβαρυμένη λόγω των νέων δεδομένων στο πειθαρχικό δίκαιο, στην αξιολόγηση και στο ωράριο. Πρέπει οι προϊσταμένες νηπιαγωγείων όπως και οι προϊστάμενοι ολιγοθεσίων δημοτικών σχολείων να έχουν μείωση ωραρίου για την γραμματειακή υποστήριξη των σχολείων τους. Όπως επίσης θα πρέπει να αγωνιστούμε να υπάρχει πρόσθετος εκπαιδευτικός για να καλύπτει το μειωμένο ωράριο των νηπιαγωγών που προκύπτει από τα χρόνια υπηρεσίας, εφόσον τώρα πια ισχύει και για τους νηπιαγωγούς ό,τι και για τους δασκάλους, όσον αφορά το ωράριο. Για να δούμε......είμαστε σε αναμονή των εξελίξεων το καλοκαίρι και σε ετοιμότητα για κάθε αγωνιστική δράση.
Νάτσια Ελευθερία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου