Σελίδες

Σάββατο 24 Μαΐου 2014

Περιμένοντας το ''μάννα εξ ουρανού''...

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις σχετικά με τον τρόπο αντίδρασής μας απέναντι στο υπουργείο παιδείας, όσον αφορά την διαδικασία της αυτοαξιολόγησης. 
Τελικά μόλις προχθές την Πέμπτη το μεσημέρι ήρθε στα σχολεία από την ΔΟΕ, και μάλιστα εμπιστευτικά, το υλικό, κείμενο - απάντηση, σχετικά με την διαδικασία της ΑΕΕ. 
Πολλοί, αποφασίσαμε να το περιμένουμε ενστερνιζόμενοι την πεποίθηση ότι θα πρέπει να πορευτούμε με συντεταγμένο τρόπο απέναντι στις πιέσεις του υπουργείου.
Κυρίως είναι οι σχολικές μονάδες της προσχολικής αγωγής που δεν είχαν προβεί σε ενέργειες για την συμπλήρωση των φορμών της γενικής εκτίμησης, και αυτό προς τιμήν τους, κατά την άποψή μου.
Με αυτό τον τρόπο φαίνεται η διάθεση ενότητας και συσπείρωσης που επιθυμούν και που φυσικά απαιτείται λόγω των συνθηκών, αλλά και η εμπιστοσύνη στα συνδικαλιστικά μας όργανα, τοπικό Σύλλογο και ΔΟΕ.
Αυτή η οπτική όμως, από την άλλη μεριά δημιουργεί το εξής ζητούμενο, η ΔΟΕ να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και να αντιδρά έγκαιρα και έγκυρα, μιας και οι εξελίξεις τρέχουν. Για το πρώτο έχω αναφερθεί σε προηγούμενη επικοινωνία μας, για το δεύτερο, το έγκυρα, να σημειώσω ότι είναι πολύ σημαντικό που συνοδεύεται το υλικό αυτό με ένα άρθρο από το ΙΠΕΜ (Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών-Μελετών ΔΟΕ), για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, με κριτική προσέγγιση, θέτοντας βασικά ερωτήματα και προβληματισμούς. Η μελέτη από το ΙΠΕΜ, μαζί με το άρθρο του κ.Χ. Κωνσταντίνου (Καθηγητή Σχολικής Παιδαγωγικής και Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) το οποίο δημοσιεύτηκε στις 15 Απριλίου 2014, και αφορά στους βασικούς λόγους που καθιστούν δυσεφάρμοστη και αναποτελεσματική τη δρομολογημένη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού, αποτελούν μια αξιόλογη απάντηση στην προσπάθεια του υπουργείου για επιβολή στους εκπαιδευτικούς αυτών των διαδικασιών και για νομιμοποίηση στη συνείδηση της κοινής γνώμης της πολιτικής του
Προσωπικά θεωρώ ότι θα πρέπει όλοι να γνωρίζουμε και να επικοινωνούμε στους γύρω μας αυτές τις εμπεριστατωμένες απόψεις. 
Προς την θετική κατεύθυνση επομένως, οι παραπάνω εξελίξεις, όσον αφορά το ζήτημα της αντίδρασης του κλάδου στις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης. 
Το μόνο μεμπτό σημείο, στις εξελίξεις αυτές που τόσο περιμέναμε,  είναι ότι για μια ακόμη φορά δημιουργήκαν παράπονα και απογοήτευση εντός του κλάδου από την πλευρά των νηπιαγωγών.  Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, η πρώτη ήταν όταν είχε σταλεί από την ΔΟΕ η φόρμα του πρακτικού του αρνητικού στην συγκρότηση των ομάδων εργασίας για την αυτοαξιολόγηση, και τώρα με το υλικό - απάντηση για την γενική εκτίμηση της σχολικής μονάδας, που η ΔΟΕ δεν μερίμνησε να προσαρμόσει και στις δυο περιπτώσεις τα έντυπα αυτά για όλους τους τύπους σχολείων (μονοθέσια, ολιγοθέσια) και για τα νηπιαγωγεία (επιγραμματικά αναφέρω το διαφορετικό ωράριο και το διαφορετικό πρόγραμμα από τα ΔΣ). 
Κάτω από το βάρος της δύσκολης κατάστασης που έχουμε περιέλθει όλοι η συνάδελφοι, και εννοώ την υποχρεωτικότητα του θεσμού, οι παρεξηγήσεις και οι αντιπαραθέσεις μεταξύ μας είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί, μιας και οδηγεί στην διάρρηξη της ενότητας του κλάδου την οποία προσπαθούμε να ανακτήσουμε. Θα μπορούσε να ισχυρισθεί κανείς ότι δεν είναι και τόσο δύσκολο να γίνει η προσαρμογή από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, που είναι άμεσα ενδιαφερόμενοι. Φυσικά και θα μπορούσε να γίνει όπως και έγινε σε πολλές περιπτώσεις αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο, παρά, η συμπόρευση με συντεταγμένο τρόπο.
Επιπλέον θεωρώ ότι είναι ζήτημα τάξης, δηλαδή δεν μπορεί να αγνοείται ένα σημαντικό μέρος του κλάδου, γιατί πιστεύω οτι όλοι έχουμε την αξία μας εντός μιας ένωσης, όπως επίσης τις ίδιες υποχρεώσεις και τα ίδια δικαιώματα. Την παρούσα στιγμή που οι συνάδελφοι δείχνουν διάθεση για συμμετοχή και συστράτευση με τις προτάσεις του κλάδου, που τα εκπαιδευτικά ζητήματα μας απασχολούν τόσο έντονα, είναι κρίμα καθυστερήσεις και παραλείψεις από πλευράς ΔΟΕ, να δημιουργούν ζητήματα. Το χειρότερο είναι νομίζω, ότι κατά αυτόν τον τρόπο αναλωνώμαστε σε ανούσια πράγματα και χάνουμε την ουσία των γεγονότων που συμβαίνουν γύρω μας.
Πληροφοριακά να σας πω ότι έπειτα από αντιδράσεις πολλών συναδελφισσών, νηπιαγωγών, ήδη έχει γίνει προσπάθεια προσαρμογής για τα νηπιαγωγεία, του υλικού που έχει σταλεί για την συμπλήρωση της φόρμας της γενικής εκτίμησης, και σύντομα περιμένουμε απάντηση από την ΔΟΕ.
Από τα παραπάνω συνεπάγεται, ότι η συμμετοχή και το ενδιαφέρον αλλάζουν τα πράγματα.
Νάτσια Ελευθερία 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου