Σελίδες

Πέμπτη, 2 Ιουνίου 2016

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν…. το ολοήμερο νηπιαγωγείο….




Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας του κ. Φίλη και όλοι οι διορισμένοι παρατρεχάμενοι, συναγωνίζονται στη γραφικότητα με πρακτικές και ανακοινώσεις, καταδικάζοντας την εκπαίδευση και ολόκληρη την κοινωνία σε μια  ολική επαναφορά στις χειρότερες παθογένειες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Συντεχνίες, εσωστρέφεια, μιζέρια, δοσοληψίες, κομματισμός, ανισότητα, μικροπολιτική, και μια γενικευμένη  περιρρέουσα ατμόσφαιρα υπόθαλψης του αναρχομπάχαλου και όλων αυτών, που οδήγησαν το εκπαιδευτικό μας σύστημα στη σημερινή διάλυση, αποτελούν τα χαρακτηριστικά της πολιτικής της ισοπέδωσης των πιο σημαντικών κοινωνικών δομών.
Με μοναδικό στόχο την εξοικονόμηση δαπανών, με τη χρήση κίβδηλων επιχειρημάτων διαλύουν δομές της εκπαίδευσης, που στηρίχτηκαν  από τους εκπαιδευτικούς, αλλά και από την κοινωνία. Μετά την κατάργηση των ΕΑΕΠ καταργούνται και τα ολοήμερα τμήματα στα νηπιαγωγεία.
Στην πρόσφατη εγκύκλιο για την οργάνωση και λειτουργία του ολοήμερου σχολείου ορίζεται έντεχνα «ελάχιστος αριθμός φοιτώντων νηπίων/προνηπίων  ο προβλεπόμενος από τις κείμενες διατάξεις (παρ. 1 του άρθρου 35 του Ν. 4386/2016 με θέμα « Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 83/τ.Α’/11-05-2016).»ενώ αντίστοιχα για τα δημοτικά σχολεία κάνει ξεκάθαρο διαχωρισμό σε14 φοιτώντες μαθητές για τα εξαθέσια και πάνω σχολεία και σε 10 φοιτώντες μαθητές για τα 4/θέσια και 5/θέσια σχολεία.
Το άρθρο 35 που ορίζει αναλογία εκπαιδευτικού μαθητών 1: 14, σε συνδυασμό με τις προϋποθέσεις που ορίζονται στην εγκύκλιο για την εργασία των γονέων(να εργάζονται και οι δύο γονείς ή να είναι άνεργοι και οι δύο), βάζουν την ταφόπλακα στη λειτουργία του ολοήμερου νηπιαγωγείου. 
Ποιό άραγε επιχείρημα θα σκαρφιστεί τώρα το Υπουργείο για να καλύψει την πραγματικότητα κατάργησης εκατοντάδων ολοήμερων τμημάτων;
Θυμίζουμε ότι το ολοήμερο νηπιαγωγείο μέσα από τον περισσότερο χρόνο που διαθέτει, δημιουργήθηκε για να αμβλύνει κοινωνικές και πολιτισμικές ανισότητες, να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν την προσωπικότητα τους αλλά και κοινωνικές δεξιότητες με το να νιώθουν ευπρόσδεκτα και αποδεκτά.
Που είναι η πολιτική των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση;
Στη φτωχοποιημένη χώρα μας τα παιδιά έχουν περισσότερο από ποτέ ανάγκη την στήριξη και την ενίσχυση των δυνατοτήτων τους. Μια κοινωνική δομή όπως το ολοήμερο επιβάλλεται να ενισχυθεί, γιατί η απάντηση στην κρίση είναι η επένδυση σε ένα δημόσιο σχολείο  ίσων ευκαιριών για όλα τα παιδιά.
Πού είναι λοιπόν η αριστερή ευαισθησία σας, η ανθρωποκεντρική πολιτική, η άμβλυνση των ανισοτήτων, το αριστερό παραμύθι που πουλήσατε;
Τα ολοήμερα τμήματα καταργούνται και εκατοντάδες νηπιαγωγοί καταδικάζονται στην ανεργία, όχι γιατί τόσα χρόνια περίσσευαν, ούτε γιατί άλλαξαν οι ανάγκες της κοινωνίας, απλά γιατί θυσιάζονται στη λογική ενός οικονομικού εξορθολογισμού, που ισοπεδώνει δικαιώματα και αγώνες.
Η ομάδα νηπιαγωγών καταδικάζει την πολιτική ισοπέδωσης του δημόσιου ολοήμερου νηπιαγωγείου, την υποβάθμιση της εκπαίδευσης και της ζωής μας.
Οι αξίες και τα οράματα κ Φίλη δεν χρειάζονται προσύμφωνα… αλίμονο στην κοινωνία και την εκπαίδευση που αδυνατεί να εμπνεύσει αξίες και αγώνες…
Θα είμαστε μπροστά στους αγώνες για το δημόσιο σχολείο που αξίζει σε όλους μας…. γιατί εμείς ξέρουμε τους δράκους που κρύβουν τα παραμύθια σας…

Για την ομάδα νηπιαγωγών
Βέτα Κορωναίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου