Και στην Ελλάδα αυτό που ακούγεται τελευταία σαν κραυγή απόγνωσης από συναδέλφισσες και συναδέλφους που εργάζονται μέσα σε ένα όλο και πιό πιεστικό, απαιτητικό αλλά ταυτόχρονα ανοργάνωτο σύστημα, είναι το ότι: ''...μπορώ να κάνω μάθημα;'',''. αυτό είναι που θέλω..'', ''...γιατί δεν με αφήνουν;...''
Ν.Ε.
Ν.Ε.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο όμως όλοι συμμορφώνονται στις οδηγίες και κανείς δεν θέλει να μιλήσει εναντίον των ανώτερων διοικητικών στελεχών
Στην
Αγγλία δεν μπορείς να διδάξεις. Οι αξιολογητές σου στερούν την
ευχαρίστηση της διδασκαλίας 5 ημέρες πρίν 1 σχόλιο Secret Teacher: I
can’t bear Ofsted so I’m going back to teach in Australia Πριν από λίγο
καιρό μου άρεσε η διδασκαλία. Ζούσα στην Αυστραλία και έπαιρνα έμπνευση
από τη γοητεία των παιδιών και την δική μου δημιουργικότητα . Όταν
παντρεύτηκα τον άντρα μου, που είναι Βρετανός, μετακόμισα στο Ηνωμένο
Βασίλειο.
Τώρα
περιμένουμε να φύγουμε για την Αυστραλία και να γυρίσω στην κανονική
διδασκαλία, έτσι όπως πρέπει να είναι. Ήξερα ότι η μετακίνηση στο
εξωτερικό δεν θα είναι εύκολο πράγμα, αλλά δεν περίμενα να βρω το
βρετανικό εκπαιδευτικό σύστημα τόσο κουραστικό και πιεστικό. Από τη
στιγμή που μετακόμισα εδώ συνέχεια αναζητούμε δεδομένα για το σχεδιασμό
των μαθημάτων. Αυτός που ευθύνεται για αυτό είναι η ομάδα Ofsted, ο
μεγάλος «Ο». Δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο με το Ofsted στην Αυστραλία .
Υπάρχει εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και κάνουν απλά τη δουλειά
τους . Αλλά εδώ στην Αγγλία συνεχώς υπάρχουν ειδικά μέτρα και συνεχής
έλεγχος. Όταν έφτασα για πρώτη φορά στο σχολείο αιφνιδιάστηκα από το
πόσο η διεύθυνση τους σχολείου μου φοβόταν το σώμα επιθεωρητών – και την
πίεση που ασκούσαν στους εκπαιδευτικούς για να τους ευχαριστήσουν.
Μέλη
της διοίκησης του σχολείου μπορεί να μπουν στην τάξη , να κοιτάξουν
γύρω συνοφρυωμένοι και να ζητήσουν από τους μαθητές να απαντήσουν σε
δύσκολες ερωτήσεις. Τι κάνεις σε αυτό το μάθημα ; Ξέρετε τι είναι οι
στόχοι σας ; Ποιες διαδικασίες ακολουθείς; Κρατούν σημειώσεις για τα
πάντα, από το πώς έγραψα στον πίνακα και το πώς ασχολούμαι με τα παιδιά
Με κάθε επιθεώρηση , ένιωθα κρινόμενη και υποτιμημένη. Έχασα την πίστη
στις δημιουργικές ιδέες μου και άρχισα να προσπαθώ να ακολουθώ της
οδηγίες αντί να δοκιμάζω νέες ιδέες. Στην Αυστραλία οι εκπαιδευτικοί
μοιράζονται τις ιδέες τους και συνεργάζονται και η διεύθυνση του
σχολείου πάντα βοηθά .
Στο
Ηνωμένο Βασίλειο όμως όλοι συμμορφώνονται στις οδηγίες και κανείς δεν
θέλει να μιλήσει εναντίον των ανώτερων διοικητικών στελεχών , διότι
φοβούνται μήπως χάσουν τη δουλειά τους .Ο προγραμματισμός υπαγορεύεται
από το μεγάλο «O». Στην Αυστραλία , σχεδιάζουμε για τους εαυτούς μας.
Όλα αυτά προσθέτουν επιπλέον πίεση, και οδηγούν σε ένα συνεχώς
αυξανόμενο φόρτο εργασίας και αποθάρρυνση των εκπαιδευτικών. Και
τίποτα από αυτά δεν ωφελεί τα παιδιά. Θα αφήσω τη χώρα αυτή που μου
συνέθλιψε το δημιουργικό πνεύμα, την ικανότητά μου να διδάσκω και μου
μείωσε την εμπιστοσύνη στο εαυτό μου . Αγαπούν τη διδασκαλία, αλλά τώρα
κάθε μέρα είναι ένας αγώνας. Νιώθω να εξαναγκάζομαι και να εκφοβίζομαι
σε κάτι που έχει προκαθοριστεί. Δεν μπορείς να έχει το δικό σου μοναδικό
στυλ διδασκαλίας. Μου λείπει η απόλαυση του να σχεδιάζει ο καθένας
διαφορετικά τη διδασκαλία του. Είμαι τυχερή που έχω διέξοδο να γυρίσω
στην Αυστραλία και νιώθω απαίσια για αυτούς που μένουν πίσω.
Μερική μετάφραση Καπετσώνης Κώστας για το xenesglosses.eu
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου