Αθήνα 17 Απρίλη 2015Στο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία που δόθηκε στη δημοσιότητα δεν υπάρχει καμία αναφορά στην Προσχολική Εκπαίδευση δείχνοντας ξεκάθαρα ότι και η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αδυνατεί να αντιληφθεί τον σπουδαίο ρόλο του Νηπιαγωγείου.
Έως τώρα ρεαλιστική πραγματικότητα ήταν η άγνοια των θεμάτων, τώρα θα πρέπει να συμπληρώσουμε στο προφίλ της νέας ηγεσίας και τις κακές προθέσεις.
Η συνεχιζόμενη απαξίωση της πρώτης βαθμίδας εκπαίδευσης, αποτελεί αδιαμφισβήτητο δείγμα της πολιτικής που θα ακολουθηθεί, μιας πολιτικής με κρυμμένες αλήθειες και ψεύτικα διλλήματα, με πλούσιες δήθεν αλλαγές σε επίπεδο προθέσεων αλλά μηδενικό σχεδιασμό και αποτέλεσμα και καμία ουσιαστική στήριξη της.
Η Δημοκρατική Συνεργασία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε αυτή την πολιτική της απραξίας, της ισοπέδωσης και της διάλυσης απαντάει με σοβαρότητα και με κατάθεση προτάσεων. Διεκδικούμε:
Κατάλληλο και έγκαιρο προγραμματισμό για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Όχι άλλες κληρώσεις για τα προνήπια. Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση.
Δρομολόγηση λύσεων για την επίλυση του τεράστιου στεγαστικού προβλήματος των νηπιαγωγείων.
Να εφαρμοστεί ουσιαστικά ο νόμος Ν 3518/2006 που αφορά την υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων με υποχρεωτική βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή στο Δημοτικό σχολείο.
Εφαρμογή της θεσμοθέτησης του ωραρίου των νηπιαγωγών. Να ισχύει και για τις νηπιαγωγούς το ωράριο που ισχύει στα δημοτικά σχολεία και ορίζεται από τον νόμο 1566/1985
Να τηρείται η αναλογία παιδιών – τετραγωνικών μέτρων (3τμ ανά μαθητή) σε κάθε νηπιαγωγείο.
Ουσιαστική οικονομική στήριξη του νηπιαγωγείου.
Να μελετηθεί η δημιουργία διευρυμένου νηπιαγωγείου με ωράριο έως τις 2.00μ.μ. με δύο νηπιαγωγούς (8.00- 12.00 και 10.00 – 2.00)
Να ενισχυθεί το ολοήμερο νηπιαγωγείο με την υπεράσπιση του ωραρίου του. Οι πρόωρες αποχωρήσεις είναι αντίθετες στη φιλοσοφία του προγράμματος.
Στήριξη των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης με κατάλληλα εκπαιδευμένους νηπιαγωγούς.
Διορισμό ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, δάσκαλοι μητρικής γλώσσας) για την στήριξη των νηπιαγωγών και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που υπάρχουν στα νηπιαγωγεία.
Διορισμό μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες και τραπεζοκόμοι).
Αλλαγή της οργανικότητας των νηπιαγωγείων με εφαρμογή του νόμου που έχει ψηφιστεί για τα πολυθέσια νηπιαγωγεία.
Δυνατότητα επιμόρφωσης των νηπιαγωγών στις τεχνολογίες σε όλους τους νομούς.
Μοριοδότηση των νηπιαγωγείων ανάλογα με τα μόρια που έχει και το όμορο δημοτικό σχολείο.
Καλούμε το Υπουργείο να σταθεί κοντά στα προβλήματα του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και να δρομολογήσει λύσεις στην κατεύθυνση της αναβάθμισής του. Σε αντίθετη περίπτωση θα βρει απέναντι ολόκληρο τον κλάδο ενωμένο και αποφασισμένο για μεγάλους αγώνες.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Έως τώρα ρεαλιστική πραγματικότητα ήταν η άγνοια των θεμάτων, τώρα θα πρέπει να συμπληρώσουμε στο προφίλ της νέας ηγεσίας και τις κακές προθέσεις.
Η συνεχιζόμενη απαξίωση της πρώτης βαθμίδας εκπαίδευσης, αποτελεί αδιαμφισβήτητο δείγμα της πολιτικής που θα ακολουθηθεί, μιας πολιτικής με κρυμμένες αλήθειες και ψεύτικα διλλήματα, με πλούσιες δήθεν αλλαγές σε επίπεδο προθέσεων αλλά μηδενικό σχεδιασμό και αποτέλεσμα και καμία ουσιαστική στήριξη της.
Η Δημοκρατική Συνεργασία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε αυτή την πολιτική της απραξίας, της ισοπέδωσης και της διάλυσης απαντάει με σοβαρότητα και με κατάθεση προτάσεων. Διεκδικούμε:
Κατάλληλο και έγκαιρο προγραμματισμό για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Όχι άλλες κληρώσεις για τα προνήπια. Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση.
Δρομολόγηση λύσεων για την επίλυση του τεράστιου στεγαστικού προβλήματος των νηπιαγωγείων.
Να εφαρμοστεί ουσιαστικά ο νόμος Ν 3518/2006 που αφορά την υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων με υποχρεωτική βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή στο Δημοτικό σχολείο.
Εφαρμογή της θεσμοθέτησης του ωραρίου των νηπιαγωγών. Να ισχύει και για τις νηπιαγωγούς το ωράριο που ισχύει στα δημοτικά σχολεία και ορίζεται από τον νόμο 1566/1985
Να τηρείται η αναλογία παιδιών – τετραγωνικών μέτρων (3τμ ανά μαθητή) σε κάθε νηπιαγωγείο.
Ουσιαστική οικονομική στήριξη του νηπιαγωγείου.
Να μελετηθεί η δημιουργία διευρυμένου νηπιαγωγείου με ωράριο έως τις 2.00μ.μ. με δύο νηπιαγωγούς (8.00- 12.00 και 10.00 – 2.00)
Να ενισχυθεί το ολοήμερο νηπιαγωγείο με την υπεράσπιση του ωραρίου του. Οι πρόωρες αποχωρήσεις είναι αντίθετες στη φιλοσοφία του προγράμματος.
Στήριξη των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης με κατάλληλα εκπαιδευμένους νηπιαγωγούς.
Διορισμό ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, δάσκαλοι μητρικής γλώσσας) για την στήριξη των νηπιαγωγών και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που υπάρχουν στα νηπιαγωγεία.
Διορισμό μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες και τραπεζοκόμοι).
Αλλαγή της οργανικότητας των νηπιαγωγείων με εφαρμογή του νόμου που έχει ψηφιστεί για τα πολυθέσια νηπιαγωγεία.
Δυνατότητα επιμόρφωσης των νηπιαγωγών στις τεχνολογίες σε όλους τους νομούς.
Μοριοδότηση των νηπιαγωγείων ανάλογα με τα μόρια που έχει και το όμορο δημοτικό σχολείο.
Καλούμε το Υπουργείο να σταθεί κοντά στα προβλήματα του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και να δρομολογήσει λύσεις στην κατεύθυνση της αναβάθμισής του. Σε αντίθετη περίπτωση θα βρει απέναντι ολόκληρο τον κλάδο ενωμένο και αποφασισμένο για μεγάλους αγώνες.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου